Kaffe?

Jeg drikker iskaffe nesten hver morgen og drikker Pepsi max. Det er kanskje litt mye.. må få skjerpet meg litt
 
Elsker egentlig kaffe, men nå klarer jeg ikke en slurk en gang ;(
 
Som forventet begrenset kroppen min dette helt selv. Blir dårlig hvis jeg drikker for mye kaffe.
 
1-3 kopper så langt. Sist ble jeg skikkelig uvel av kaffelukt, det kommer vel etterhvert nå også ;)
 
Drikker sjeldent mer enn 1-2 kopper per dag :)
 
Fikk fullstendig avsmak på kaffe sist jeg ble gravid, så har ikke drukket siden da. Drikker dog oftere cola zero/Pepsi Max enn før, men under grensa sist jeg sjekka :)
 
Har heilt slutta å drikke pepsi Max/ cola zero og kaffe, det frister ikkje ein gong..
 
Har kuttet helt men det er "ufrivillig". Elsker kaffe, men nå har jeg ikke lyst på i det hele tatt. Savner å ha lyst på.. Håper det går over når jeg kommer litt lenger i svangerskapet.
 
Tror man skal drikke gansk mye pepsi max for at det skal bynne å bli for mye koffein, eller?

Man kan si det litt forenklet at 2 glass Pepsi max = en kopp kaffe.

Er forskjell på koffein i kaffe etter hvordan den er tilberedt.

Koffein og alkohol

Gravide kan drikke koffein, men inntaket bør ikke overstige:

- en-to kopper kaffe per dag, eller
- tre-fire kopper te per dag, eller
- én liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag
 
Kaffe smaker pyton for tida... pleier ta litt i koppen på jobb om morraen for har jo tidligere tømt både 2-3 kopper når jeg kommer på jobb [emoji28] men ikke mange slurkene jeg drikker....

Men blir fort en boks PM om dagen [emoji5]
 
Drikker en kopp om morgenen, har ikke lyst på mer utover dagen :) Drikker vanligvis 2-3 kopper om dagen.
 
Kaffe har ikke vært særlig godt siden jeg ble gravid, og jeg eeelsker kaffe:bag: så da blir det kanskje en kopp når vi er i selskap, ellers litt cola inniblant. Håper virkelig jeg liker det igjen snart :hilarious:
 
Back
Topp