Kaffe

Firstimemother

Forelsket i forumet
Drikker dere kaffe/te eller har kuttet alt?? Jeg elsker kaffe men har prøvd å slutte med det så langt null kaffe på meg.
 
Kutta ned! Litt kaffe går jo bra.
Men kan ikke drikke de mengdene jeg gjorde før i hvertfall
 
Jeg tillater meg to små kopper kaffe om dagen :) Det er innafor den anbefalte dosen med koffein. Men noen ganger kommer kaffetørsten snikende så har en pose koffeinfri i skapet, smaker faktisk ikke så værst :) hehe
 
Jeg drikker stort sett bare koffeinfri. Synes den faktisk smaker godt :) Drikker 4-5 kopper om dagen. Jeg bruker koffeinet på cola zero jeg :/
 
Sluttet med kaffe på jobb når vi ble enige om å begynne og prøve - for å gjøre ting litt lettere når dagen kom og vi var gravide :) Nå er det 1-2 glass med Pepsi Max på lørdager :)
 
Jeg tillater meg to små kopper kaffe om dagen :) Det er innafor den anbefalte dosen med koffein. Men noen ganger kommer kaffetørsten snikende så har en pose koffeinfri i skapet, smaker faktisk ikke så værst :) hehe
Samme her!:) i need my coffee;)
 
Drikker ikke i det hele tatt. Jeg har inntil nylig ammet eldste og han fikk vondt i magen av det, så da kan jeg like godt bare fortsette å la det være :)
 
Veldig glad i kaffe, og kaffemaskinen min. Men prøver å begrense meg til 2-3 kommer om dager. Da det ikke finnes koffeinfrie kaffebønner kan jeg ikke lage kaffe på det....men ellers må jeg bare få sagt at koffeinfri kaffe smaker akkurat som vanlig kaffe (er nok bare litt mindre oppkvikkende ;-) )
 
Hørte faktisk koffeinfri har mer koffein enn den vanlig pga måten den har laget på..
Veldig glad i kaffe, og kaffemaskinen min. Men prøver å begrense meg til 2-3 kommer om dager. Da det ikke finnes koffeinfrie kaffebønner kan jeg ikke lage kaffe på det....men ellers må jeg bare få sagt at koffeinfri kaffe smaker akkurat som vanlig kaffe (er nok bare litt mindre oppkvikkende ;-) )

Men hvorfor heter det koffeinfri da? Det kan vel ikke være lov å kalle det koffeinfri om den ikke er det? Shit, da har jeg blitt lurt! :eek::eek::eek:
 
Dette står det om kaffen jeg drikker: "Friele Frokostkaffe Koffeinfri er en lett syrlig kaffeblanding fra noen av verdens fremste kaffeland. Kaffen har middels fylde, og koffeinet er fjernet i en skånsom prosess som ivaretar kaffens naturlige smak og aroma."

Hvordan kan det forsatt være så mye koffein igjen da? Den heter jo ikke koffeinredusert, men fri. Da skal den jo være det...
 
Ok, nå har jeg lest litt mer :) Det kan i enkelt typer koffeinfri kaffe være små mengder koffein. I en stor test fant de mellom 8-13 mg koffein i en 4.5 dl kopp med forskjellige typer koffeinfri kaffe. Gravide er anbefalt å holde seg under 200 mg koffein om dagen. Så mye koffeinfri kaffe drikker jeg ikke :)

MEN da burde det virkelig ikke være lov til å kalle det koffeinfri kaffe, men heller koffeinredusert! Fri betyr jo uten, det er jo villedende!
 
Ok, nå har jeg lest litt mer :) Det kan i enkelt typer koffeinfri kaffe være små mengder koffein. I en stor test fant de mellom 8-13 mg koffein i en 4.5 dl kopp med forskjellige typer koffeinfri kaffe. Gravide er anbefalt å holde seg under 200 mg koffein om dagen. Så mye koffeinfri kaffe drikker jeg ikke :)

MEN da burde det virkelig ikke være lov til å kalle det koffeinfri kaffe, men heller koffeinredusert! Fri betyr jo uten, det er jo villedende!


Ja det er nettopp det som er skumelt de har noe prosent koffein men helt koffein fri tror jeg ikke. Tenk om man drikker mye av fet pga det står koffeinfri også har man fått nok eller mer koffein man er klar over. Det er som de sier "ingen sukker også finner man at det innholder allikeveld 2% sukker, vel da er det ikke sukkerfri som de reklamerer. Bedre å bare holde til 1 kopp om dagen eller bare kutt ut. Jeg som er kaffe junk har ikke drukket kaffe på noen dager nå sidens jeg fant ut jeg er gravid. Tror alle vi klarer oss uten enn vi tror.
 
Ja det er nettopp det som er skumelt de har noe prosent koffein men helt koffein fri tror jeg ikke. Tenk om man drikker mye av fet pga det står koffeinfri også har man fått nok eller mer koffein man er klar over. Det er som de sier "ingen sukker også finner man at det innholder allikeveld 2% sukker, vel da er det ikke sukkerfri som de reklamerer. Bedre å bare holde til 1 kopp om dagen eller bare kutt ut. Jeg som er kaffe junk har ikke drukket kaffe på noen dager nå sidens jeg fant ut jeg er gravid. Tror alle vi klarer oss uten enn vi tror.
Men verken spiren eller mor tar skaden av en eller to kopper kaffe :)
 
Jeg har droppet alt.. til og med Pepsi maxen, da de sa etter innsett av befruktet egg at forskning viser at koffein påvirker utvikling av embryoet, så jeg har vært litt "overhysterisk" :p
 
Må ærlig innrømme at jeg må ha kaffen min, det blir 3 om dagen så bør vel kanskje bytte ut noen med koffeinfrixsmile3
Drakk mye mere tidligere så er på god vei hvertfall:joyful:
Sist svangerskap for 10 år siden var jeg så elendig kvalm at jeg ikke tålte noe, nå har kvalmen egentlig ikke meldt seg ennå og bør vel håpe at det ikke blir så ille som sist:wacky:
 
Jeg drikker ikke kaffe egentlig, men forrige svangerskap fikk jeg alvorlige kaffecravings, men klarte å holde det til ca en gang i uka!
Har ikke fått den nå, men hvem vet om det kommer tilbake!
 
Skal prøve å droppe kaffe/te, men kan jo ta en kopp i ny å ne..
Vil gjerne være super forsiktig frem til uke 12
 
Kaffe må man ha! Men husker fra sist graviditet at jeg hadde ett par mnd hvor jeg ikke orket tanken. Men kom seg heldigvis igjen :p
 
Back
Topp