Kaffe?

Både nå og sist drikker jeg det jeg har lyst på av kaffe. Alt med måte selvfølgelig da og er jo begrensa hvor mange kopper man orker. Men syns det er litt for mye hysteri rundt mange ting man ikke skal i graviditeten...

Jeg drakk 1 iskaffe i ny og ne før jeg ble gravid, elsker red bull og ble en pepsi max innimellom. Men etter jeg ble gravid så ble jeg obs på å ikke innta no' særlig koffein, så har "bare" holdt meg til en pepsi max når behovet har meldt seg. Syntes at det smakte zalo i førsten av svangerskapet, og nå klarer jeg ikke å drikke opp en burk boks, så her går flere liter med vann om dagen. Skulle ønske at red bull var greit, selvom det i små mengder ikke er farlig (ifølge legen), men har holdt meg unna for vet at hvis jeg først hadde tatt 1 så hadde det ikke gått mange dagene før det hadde blitt 1 til ;) Drikker det fordi det er godt og ikke fordi det gir energi, for det merker jeg ikke noe på :P
Jeg og elskeeeeer burn energydrink.. spesielt nå i eksamensperiode, men har og holdt meg helt unna.

Jeg regnet ut at nescafè Latte-pulver-skvipet hadde mindre mg koffein i seg, og dermed kunne jeg drikke mer av det, og brukte i tillegg stooore te-kopper slik at det ble vannet ut og holdt lengre - såpass hekta på kaffe ble jeg en periode.
Dessverre har de ikke den i laktosefri variant, så jeg ble mer og mer lei luftig mage og sluttet. Pluss at det er ikke så bra å drikke kaffe som ikke er filtrert...
Nå drikker jeg en, maks en og en halv vanlig kopp med svart filterkaffe med en god dæsj med fløte oppi. Men ikke hver dag. Er ikke ofte jeg gidder å trakte, samboeren drikker jo opp to kanner selv :p

Både nå og sist drikker jeg det jeg har lyst på av kaffe. Alt med måte selvfølgelig da og er jo begrensa hvor mange kopper man orker. Men syns det er litt for mye hysteri rundt mange ting man ikke skal i graviditeten...
Tror kroppen sier ifra når det er nok. Jeg opplever plutselig å ikke orke mer kaffe etter 2 kopper selv om jeg før drakk 5-6...

Jeg drikker to kopper hver morgen og kanskje en halv kopp på ettermiddagen. Men drikker to-tre store glass vann til alltid. Føler jeg trenger kaffen for å holde magen i sving :-)

Back
Topp