Kaffe?

CocoChanel Mademoiselle

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Novemberlykke 2016
Er nysjerrig. Hvor mange kaffekopper dere inntar for tiden? Kan og tilføye andre coffeindrikker som cola osv?

Jeg begrenser meg til 1 kaffekopp per dag, men d frister såå med mer. Har lest en studie hvor de har sett at kaffein kan ha effekt på prematur baby, eller eventuelt lav vekt. Hva tror dere?

Jeg har ikke hatt lyst på kaffe nå egentlig, men drikker mer te. Da holder jeg med til en kopp, det samme gjelder hvis jeg drikker brus med koffein da holder jeg med til ett glass. Har ikke hørt noe om det med premature babyer før.

Pga. kvalme har det blitt særdeles lite av både kaffe og te, men mener å ha lest at to kopper kaffe eller fire kopper te er greit pr. dag:) Koffeinfri kaffe/te kan man vel drikke som man vil.

Ca to kopper kaffe pr dag.
Jeg eeeeelsker kaffe og skulle gjerne drukket mer :p

Anbefalingene sier vel 1 liter brus med coffein eller 2 kopper kaffe. Klarer ikke drikke så mye av det allikevel pga kvalme, er mest glad i vann :)

Var ei skikkelig kaffekjerring før jeg ble gravid, men heldigvis mistet jeg sansen for kaffe..
Frem til nå, så i det siste har jeg unnet meg en kopp innimellom, å så blir det ett glass cola zero innmellom:)

Jeg drikker to små/halve kopper hver dag, ca. Synes det er veldig deilig med kaffe for tida og prøver å nyyyte de få slurkene så godt jeg kan. :)

Jeg har alldri vært særlig glad i kaffe før jeg ble gravid - drakk gjerne bare 1-2 kopper daglig og da helst når jeg var på jobb og gikk nattevakt. Begynte ikke å drikke kaffe før jeg var ferdig utdannet sykepleier og begynte å jobbe på sykehuset i 3 delt turnus. Nå frister ikke kaffe og drikker max 1-2 glass brus hvis jeg først drikker noe coffein innholdig drikke

Jeg drakk 1 iskaffe i ny og ne før jeg ble gravid, elsker red bull og ble en pepsi max innimellom. Men etter jeg ble gravid så ble jeg obs på å ikke innta no' særlig koffein, så har "bare" holdt meg til en pepsi max når behovet har meldt seg. Syntes at det smakte zalo i førsten av svangerskapet, og nå klarer jeg ikke å drikke opp en burk boks, så her går flere liter med vann om dagen. Skulle ønske at red bull var greit, selvom det i små mengder ikke er farlig (ifølge legen), men har holdt meg unna for vet at hvis jeg først hadde tatt 1 så hadde det ikke gått mange dagene før det hadde blitt 1 til ;) Drikker det fordi det er godt og ikke fordi det gir energi, for det merker jeg ikke noe på :P

En kopp kaffe om morgenen, av og til en liten kopp på ettermiddagen.

Drikker stort sett te (1-2 kopper), eller koffeinfri kaffe (1-2 kopper), og når jeg skal være snill med meg selv - Cola (1 boks):)
Før kunne jeg glatt drikke en liter cola og 5-6 kopper kaffe, pluss Red Bull og andre energidrikker, men toner ned og styrer unna nå som jeg har andre å ta hensyn til:p

Det er forresten koffein i koffeinfri kaffe. Bare sånn, obs obs. Jeg var ikke klar over det sist gang jeg var gravid og bøtta nedpå:(

En kopp, maks 2. Men er ikke hver dag jeg drikker kaffe. Og cola er jeg ikke veldig glad i for tiden. Drikker 2-3 kopper te i løpet av dagen da.

1 kopp kaffe, eller et par kopper te :) Cola i helgene (et glass) :)

Tror jeg har drukket 3-5 kaffekopper og kanskje 3-4 glass cola TOTALT under hele svangerskapet. Så jeg har null dårlig samvittighet for koffeininntaket;) Drikker koffeinfri te. :)

Jeg har ikke hatt lyst på kaffe siden jeg var kvalm i begynnelsen av svangerskapet, så her er det fortsatt ikke noe kaffe. Cola frister mer derimot, men det er jo ikke akkurat noe man kan innta daglig :p

Drikker cola innimellom, men nå har jeg egentlig gått over til julebrus så blir nok ikke mye cola nå fremover :o også drikker jeg en halv redbull i ny og ne

Back
Topp