Kaffe!

lykkeT

Forumet er livet
Julibarna2014
Febbisbebbis'18
Drikker du kaffe?
Sort eller kun med melk?
Hver dag?

Jeg drikker kaffe med melk:)
2-3 kopper i uka:)

Drikker kanskje 1-2 kopper med kaffe eller te om dagen. Kaffe drikkes kun med melk i, og helst et par suketter. De siste ukene på jobb har jeg drukket mindre kaffe og mer te, siden jeg kan ha honning i den og få smurt halsen litt.

Nope, så voksen kommer jeg nok aldri til å bli. ;)

Drikker kanskje 1-2 kopper med kaffe eller te om dagen. Kaffe drikkes kun med melk i, og helst et par suketter. De siste ukene på jobb har jeg drukket mindre kaffe og mer te, siden jeg kan ha honning i den og få smurt halsen litt.
Suketter i kaffe har jeg ikke hørt om før. Blir ikke smaken borte?

Suketter i kaffe har jeg ikke hørt om før. Blir ikke smaken borte?

Smaken? Av sukettene mener du? Neida, kaffen blir søtere. Men det er kun godt dersom man kombinerer det med melk. Smaker som varm iskaffe da.

Hehe. Må man drikke kaffe for å være voksen, altså? ;)

Neida, bare det alle sier til mannen og meg når vi er i selskap. :) Husker at jeg prøvde å tvinge meg selv til å like kaffe når jeg var yngre, for det så, så voksent og sofistikert ut. :p

Drikker ikke kaffe. Uansett hvilken variant jeg har smakt, så smaker jeg den kaffesmaken og det holder jeg meg unna. Fysj for noe sølevann...

Ja, drikker det hver dag! Svart og sterk, det er det beste som finnes en stor god kopp før frokost. Må ha etter middag også. Jeg går ofte med kruset i hånda og tar det med rundt når jeg gjør husarbeid, så det kan fort gå en liter kaffe her. :p

Drikker ikke svart kaffe det smaker høgg :eek:. Kan drikke det faren min kalte "kalvedrikke" altså kaffe med nesten like deler kaffe og melk/fløte i og litt sukker/sukketter, men nå etter at jeg har hatt gbp så har jeg ikke smakt det heller. Liker kaffelatte og sånne kaffedrikker, men pga gpben så har jeg ikke vågd meg på det enda.. :)

Ja, drikker én kopp sort, mørk kaffe daglig (enkelte dager to kopper). Ingen melk/sukker/suketter osv. Det synes jeg ikke er godt. Deilig med en god, fyldig kaffe! :)

Liker litt kaffe i kakaoen min. ;)
Med andre ord: Ute drikker jeg kaffe mocca med laktosefri melk.
På jobb lager jeg en cappuccino på Nespressomaskinen vår (med laktosefri melk) og spiser mørk sjokolade til. ;)

Nei, jeg liker ikke svart kaffe - men jeg sliter med kronisk søvnløshet og blir ofte litt kald og "uggen" i løpet av arbeidsdagen. Da passer det bra med en stor kopp fluffy melk, mørk sjokolade og en liten skvett kaffe. :)
Drikker bare 1, maks 2 om dagen siden det er et tonn kalorier.

I helgene, hjemme, lager jeg noen ganger en skvett presskannekaffe med sjokoladepulver og masse fluffy melk til - og en liiiten skvett Baileys i. ;)

Drikker svært sjeldent vanlig kaffe - det er stort sett bare når vi er på besøk til min bestemor og hun ikke får meg seg /hører at jeg sier neitakk... så da drikker jeg det jeg får. Liker kaffe, men kroppen er ikke så glad i det. Den er nokså tynn den hun lager da :)

Ellers har jeg av og til perioder der jeg gjerne drikker en Cafe au chocolate fra nescafe om dagen ei stund :)

Har nespressomaskin med melkesteamer, drikker vel som regel 1-2 kopper kaffe med steamet skummamelk og sukrin gold i hver dag :)

to kopper kaffe hver dag nå som jeg er gravid, litt mer når jeg ikke er gravid/ammer :)

Jeg var en skikkelig kaffekjerring tidligere. Da drakk jeg i grunn alt mulig, hehe!
Så ble jeg gravid og kroppen begynte å reagere på koffeinen. Ble allergisk rett og slett :(
Så jeg har ikke drukket noe med koffein siden jeg ble gravid tidlig 2002.
Men savner det masse!!! :)

Jeg elsker kaffe! De første 3 mnd av svangerskapet drakk jeg veldig lite, det smakte rett og slett metall..
Etter 3 mnd fikk jeg sansen for kaffe igjen, drikker både svart kaffe og kaffe latte.. Drikker i snitt 3-4 kopper i uken :)

Back
Topp