Kaffe/Te

Jeg klarer meg fint med 2 kopper te om dagen, og drikker twinings indian chai. Den inneholder ingefær kardemomme, nellik og kanel. Ei venninne av meg sier den smaker jul..... jeg mener den smaker litt pepperksker ;) den er ikke koffeinfri da....m

Eg drikker fennikelte og kamillete. Lærte meg det når eg amma Jr, da fennikel hjalp magen hans og kamillete hjalp å roa han ned.

Dette må jo være mye strengere enn mattilsynets anbefalinger? Jeg spiser hvertfall hvitløk uten å tenke meg om.

Kvitlauk kan du eta så mykje du orkar, både under graviditet og amming :)

En ting er sikkert... skal ikke lese den lista ei gang... for trenger ikke enda mer som forer nærvene enn hva som allerede er.

Jeg fant iallefall ut at det var lettere å bare droppe urtete. Min gravidapp skriver også at det er en del urter man skal holde seg unna pga. at de kan gi sammentrekninger i livmora. Eller øke faren for SA. Skal se om jeg kan finne en mindre omfangsrik liste.

Etter å ha trålet internett så tenker jeg at hvis man ikke drikker samme urtete hver dag så er man nok trygg. Ser ut til at usikkerheten rundt urter og påvirkning blir mindre jo lengre man kommer i svangerskapet. Mye som kan nytes i 2 og 3 trimester som er usikkert i 1. Jeg er sikkert i overkant nøye, men har kostet meg så lite å kutte det ut de siste ukene. ;)

Back
Topp