Kaffe/Te

1989mom

Flørter med forumet
Jeg har fått helt avsmak på kaffe, og lurer på hvilken te jeg kan drikke!? Vil helst ha uten koffein.

ingefær te! hjelper på kvalme!! :)
jeg har også drukket litt buljong...
nå tåler jeg kaffen igjen, og drikker 3-4 kopper i uka.

Yogi te er veldig godt. Økologisk og koffeinfri. Finnes i mange forskjellige smaker :-)

ingefær te! hjelper på kvalme!! :)
jeg har også drukket litt buljong...
nå tåler jeg kaffen igjen, og drikker 3-4 kopper i uka.

Hvor har du fått tak i det??? og hvordan er smaken?

Hvor har du fått tak i det??? og hvordan er smaken?
Jeg koker selv, på fersk ingefær. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare smaken, men det smaker jo ingefær...? :p hmm, ettersmaken er ganske sterk, det er en veldig god te som "river litt" i halsen, hvis man lager den sterk nok. Er også god å blande i honning og/eller melk. Kan også få tak i pulver-te (bare til å blande i vann) i noen innvandrer-butikker og sjapper, vet jeg...
:)

Jeg koker selv, på fersk ingefær. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare smaken, men det smaker jo ingefær...? :p hmm, ettersmaken er ganske sterk, det er en veldig god te som "river litt" i halsen, hvis man lager den sterk nok. Er også god å blande i honning og/eller melk. Kan også få tak i pulver-te (bare til å blande i vann) i noen innvandrer-butikker og sjapper, vet jeg...
:)
åssen koker du det på fersk ingefer da? gidder du sende oppskrift eller no... fx på PM... sånn at jeg ikke kupper tråden helt her!!!

Jeg har heller ikke drukket kaffe på flere uker. Signerer den med ingefærte :) hjelper litt på kvalmen :)

åssen koker du det på fersk ingefer da? gidder du sende oppskrift eller no... fx på PM... sånn at jeg ikke kupper tråden helt her!!!
Bare å kuppe:) fint om andre også får tips!
Okaj! Deler gjerne! :D

Koker opp 3 dl vann i en kjele. Skreller en liten bit med fersk ingefær, og skjærer den opp i tynne skiver/biter. Har skivene oppi vannet og lar småkoke i 10 min under lokk.
Jeg bruker en bit på str med et stort bringebær for ca 3 dl vann. Men det må dere nesten prøve dere fram litt med, både mengden ingefær og også hvor lenge den skal koke. Pass litt på - en del av vannet fordamper jo, så jo lenger den koker, jo mindre te blir igjen, og jo sterkere blir den. ;)
Drikkes "bar", eller med melk og/eller honning. :)

Takk... har skrevet opp fersk ingefær på handlelista til gubben ikveld... så blir spennende å prøve.

J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
-Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor.
give me babydust☆drømmer og håper forsiktig om gull nr4 ☆

Takk... har skrevet opp fersk ingefær på handlelista til gubben ikveld... så blir spennende å prøve.

Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor.
Håper du ikke blir skuffet da... ;)

Håper du ikke blir skuffet da... ;)
Må den lages/drikkes før en er(veldig) kvalm el funker det etter man er blitt kvalm å???

Må den lages/drikkes før en er(veldig) kvalm el funker det etter man er blitt kvalm å???

Da kvalmen min var på det værste (jeg har enda ikke måtte kaste opp da...), så drakk jeg den og spiste tørre salte kjeks. Synes at det hjalp en del. Fikk ikke i meg noe særlig annet. Er usikker på om den virker best forebyggende eller behandlende egentlig, men det er kanskje litt individuelt også...? Uansett - det er sunt! Så drikk den både før, under og etter kvalmen du. ;)

Det er masse urter man bør holde seg unna som gravid så lurt å lese innholdsfortegnelse. Rooibos er en te som smaker som sort te, men er uten koffein. jogi har en urtete som heter cinnamon som er helt trygg. Alle rene fruktteer kan du også drikke trygt. Det er heller ikke anbefalt å drikke for mye grønn te.

Back
Topp