Køsniking..

Idag sto vi i kø i en pølsebod, og guttungen sto fremst, med meg og sambo bak. Så kom det et par på 40-50 år gående inn fra siden og bare presset seg foran han! Jeg bare kikket på samboer, og så at han tenkte det samme som meg. "Sånn, seriøst liksom!" :p
Brukte meg selv som buffer, og skjøt gutten min frem i køa, så han fikk pølse før dem likevel :p

Nei, det er faen så frekt.

Sniker ikke nei, syns virkelig det er forferdelig!
Men har trengt meg inn på en overfylt E18 i ferie tider, men da fordi det nærmest er kø fra Hønefoss til Valdres noen ganger så vil man få gjort noe må man nesten, men syns ikke det blir i samme kategori

Nei, det gjør jeg ikke. Misliker køsniking:mad: Om noen har få varer lar jeg gjerne de gå foran meg i køen, er litt en selvfølge synes nå jeg!

Nei, jeg er oppdratt bedre enn som så.
Jeg sier ifra om noen gjør det også.

Sniker aldri, og velger nesten alltid den køen som går tregest :p

Nei, sniker ikke i køen og sier i fra. Sa i fra til en eldre dame som snek foran meg og barna på flyplassen. Driter i om de er gamle hvis de er frekke nok til å snike. Ellers pleier jeg å slippe gravide og eldre foran meg i matbutikken om jeg ikke har dårlig tid, men sniker de kan de regne med å få tilsnakk og jeg er så sta at jeg sier i fra til den som står i kassen at jeg har stått i kø og forventer at butikken ikke oppmuntrer folk til å snike i køen ved å ekspeditere de før meg. Da har de som har sneket blitt flaue.

På butikk nei, jeg pleier å slippe folk forann meg da jeg ofte har stappfull handlevogn! Liker ikke folk som sniker i butikker. De gangene jeg opplever det er det som oftest gamle gretne damer i tillegg :p

I trafikken, ja! For folk er utrolig dårlig på å utnytte luker osv, så da gjør jeg det :p

De få gangene jeg står i trafikkø blir jeg bare irritert på de som alltid bytter felt. Selv slapper jeg av å synger litt. :p nå er det skjeldent kø i matbutikkene her, men åpnes det ei ny kasse og jeg står som nr 2 med 2varer og den forran har stor og full handlekurv så sniker jeg meg fort i den ny åpnede kassa.

Så ja, jeg kan nok snike en skjelden gang. :p

Nei sniker ikke men irriterer meg over de som kommer med fulle handlevogner i butikken springende til kassen for å komme først og jeg med noen få varer og sutrete og lei unge må stå og vente. Også ser de surt på meg fordi jeg har en trøtt og lei unge som ikke orker å stå i kø.
Opplevde her en dag da vi en søndag fant ut vi ville innom den kinesiske restauranten her og ha søndagsbuffen og vi sto og ventet på ledig på sammen med noen andre som kom rett etter oss. Jeg så noen skulle gå og sto klar til å ta bordet siden vi var først i køen til å få ledig bord da ett eldre ektepar kom spaserende inn og gikk klatt forbi oss som sto i kø og satte seg. Da kom betjeningen og spurte om vi sto i kø for bord og gikk og ga beskjed til ekteparet at de pent måtte stille seg i kø som alle andre. De så ikke særlig blide ut for å måtte oppi ett vindusbord. Men det brydde meg mindre der og da.

Jeg sniker hvis folk ikke følger med på når det er deres tur.
For eksempel når folk står og snakker med noen og glemmer å følge køen.
Kjører ikke bil, så der sniker jeg lite gitt :P

Jeg må faktisk ta det jeg skrev litt tilbake! Jeg sniker innimellom i trafikken :O Ikke sånn at jeg kjører i feil fil helt til avkjøring for å prøve og komme meg inn, men i den forstand at jeg innimellom sniker meg gjennom et kryss uten å helt følge vikeplikt og lignende :O Tok meg selv i å gjøre det på vei til bhg idag! Altså, jeg hadde nok stått i samme krysset ennå hvis ikke jeg hadde sneket litt, for alle skal være så innmari høflige og da må noen til slutt bare gjøre noe :p

Back
Topp