Køkultur

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Gaaah, hva er det med folk? Hvorfor kan man ikke bare stille seg i én kø, og gå til den kassen som blir ledig først? Jeg havnet bak en ulidelig treg kunde med to millioner ting som skulle byttes, og fire kunder rakk å bli betjent i nabokassen mens jeg ventet.
Evnt. når en ny kasse blir åpnet, og de som har ventet i to sekunder sprinter bort til kassen, mens de som har ventet i ti minutter fortsatt må vente. Folk kan ta seg en bolle!

Det er fryktelig irriterende

Jeg stod og ventet på hjelp på XXL i dag, med en 3 uker gammel baby på armen og to større barn på slep. Kom tre stk bak meg i køen, og han som jobbet i butikken ble aldri ferdig med kunden som skulle ha ny jakke (og utredning på hva polyester egentig var..). Til slutt kom han som jobber der og sa at "dette kan nok ta litt tid, men det er en annen kjøpshjelp lenger inn i butikken, dere kan gå dit". De andre tre bare spurtet avgårde for å komme først bort.. Jeg gadd ikke engang å prøve..

Jeg stod og ventet på hjelp på XXL i dag, med en 3 uker gammel baby på armen og to større barn på slep. Kom tre stk bak meg i køen, og han som jobbet i butikken ble aldri ferdig med kunden som skulle ha ny jakke (og utredning på hva polyester egentig var..). Til slutt kom han som jobber der og sa at "dette kan nok ta litt tid, men det er en annen kjøpshjelp lenger inn i butikken, dere kan gå dit". De andre tre bare spurtet avgårde for å komme først bort.. Jeg gadd ikke engang å prøve..
People suck!

Da jeg jobba i matbutikk og satt i kassa pleide jeg å si ifra til de frekkeste! Makan..
Jeg og gjorde det. "Nå er det tre stykker som har ventet lengre enn deg, så de får komme først." Veldig lite populært, spesielt blant de eldre damene. Sååå fornærmet. :o

Eller når man snur seg for åstrekke seg etter noe rett ved kassen, så kommer mmnoen og dytter ut handlekurven din.

Konfronterte damen med at det i køen sto jeg.. Fikk slengt tilbake at

"Nei, du gikk ut av køen..!"

Omg?! Folkeskikk? Er det slutt på det?

Jja, det undres jeg også på. Jeg sto i kø på posten en dag før jul. To i kassen og en bak i køa. Så den ene i kassa sa ikke engang værsågod, bare sto der, og jeg tenkte å spørre om han var ledig, men da sprinta han bak meg i køa fram og skulle sende 10 000 gaver... Jeg bare så stygt på han. Jeg skulle sende én.
Det samme når man kjører i kø og skal forbi et vesen som ikkje kan kjøre i mer enn 30km, hvorfor er det da greit i ei kø på 3km å bølle? Er det så vanskelig å skjønne at alle foran deg også skal forbi???

Når du står i kø med armene fulle av ting, og det endelig blir din tur.. så kommer ei eldre dame å slenger en pose sjokolade på disken rett fremfor nesa på deg mens hun sier til hun bak kassa "jeg skal bare ha den jeg".
Finnes virkelig mange eldre folk uten normal folkeskikk!

Back
Topp