Å oppdage fredag etter stengetid at oi da, det går tomt for movicol på søndag, er litt upraktisk når ungen skal levers mandag morgen og hentes tirsdag ettermiddag, og atså ikke kan få med seg de to posene movicol hun trenger. For resepten er tom, så jeg kan ikke hente lørdag.
Jeg må mao ringe legen mandag morgen. og da er resepten klar utpå ettermiddagen, ulempen er at da er jeg på sommeraslutning med jobb, så.. kan min far hente det? Jada, gitt at han har ed fullmakt på eget skjema og (kopi av) legitimasjonen min.
Så mandag morgen leverer jeg jenta og passet mitt, og fyller ut skjemaet mamma har hentet, og så ringer jeg legen og bestiller ny resept. Og innser at derved har det gått to år på medisin og et år siden sist vi var hos lege. Det er visstnok ikke noe galt med henne, hun bare blir/er forstoppet, Så det fungerer fint med 2 poser movicol jr og blir hardt på 1 og stopper opp uten. Så da må hun gå på det. Får huksepå å forberede pappa på at det koster en drøy hundreapp for en boks, jeg kan vippse over det det koster. For dette er ikke blå respt. Det får man ikke for bare forstoppet. Det må være en grunn til det da.