Junijentenes skravletråd :)

Din "venn" kan ta seg en bolle! Sist jeg sjekka var det ikke helsesekretæren som setter diagnoser og deler ut medisiner.

Nei, det var jo min kunnskap om deres posisjon på legekontoret også.
Mannen min blir med på mandag, jeg klarer meg fint alene, men er liksom litt sårbar nå og da er han mye tøffere :-P

Nei, vi har ikke det..
Valgt det selv har vi vel også...

Men jeg må si at å være gravid nå er MYE tyngre enn for 8 og 6 år siden..
Kjenner at jeg er eldre ja..

Valgt det selv, og premien for all denne kvalmen og elendigheten er jo så absolutt verdt det! Selvom det ikke alltid er like lett å være optimistisk..
Jeg har aldri vært gravid før, så jeg har ikke noe å sammenligne med. Er 29, og føler jeg er utrolig seint ute.. Men det verste er vel alle de rundt som maser og forteller meg hvor treig jeg er og at det snart er for seint.. Blir så oppgitt, hva veit vel de?! Tenk om jeg faktisk ikke kunne få barn!! Noen mennesker altså...

Nei, det var jo min kunnskap om deres posisjon på legekontoret også.
Mannen min blir med på mandag, jeg klarer meg fint alene, men er liksom litt sårbar nå og da er han mye tøffere :-P
Kan være greit med litt støtte :) stå på ditt! Nepskrellet i skranken kan holde seg til jobben sin!!

Svangerskap 1: kvalm til 2 dager etter ungen var ute.. (fikk morfin, tålte det ikke- derfor kastet jeg opp etterpå)
Svangerskap 2: Kvalm til uke 25, men fikk Zofran og da ble jeg mye bedre. Fin mellom 25 og 32, så på igjen..
I begge svangerskapen kom kvalmen 7+4- på dagen...
Svangerskap 3: Kvalmen kom i uke 5+5..... Jeg er ikke optimist!

I følge min venn helsesekretæren får jeg ikke zofran, tenkte å ringe legen på mandag og bare be om en time, dette går ikke..
Åååå den der legesekretæren din altså!

Hun liker å leke litt lege.
Men mandag ringer vi og be om å få prøve noe annet..

Absolutt ok med litt støtte fra mannen, jeg er dårlig på å be/forlange noe...

Hva gjør dere på i kveld da?
Her ser vi på nytt på nytt. Jeg burde gå å lage meg litt mat, men er klistra til sofaen med superlim tror jeg :p

Hun liker å leke litt lege.
Men mandag ringer vi og be om å få prøve noe annet..

Absolutt ok med litt støtte fra mannen, jeg er dårlig på å be/forlange noe...

Hva gjør dere på i kveld da?
Ja, fint å ha med mannen :)
Her har vi spist taco, hatt ei runde i høyet og sovet to timer og forbi hele juleshoppinga! Nå er det tvkveld :)

Her ser vi på nytt på nytt. Jeg burde gå å lage meg litt mat, men er klistra til sofaen med superlim tror jeg :p
Må lage deg mat så du ikke bli så kvalm..
Jeg sitter også limt fast, er egnetlig tørst og kunne trengt farris med sitron båt i...

Ja, fint å ha med mannen :)
Her har vi spist taco, hatt ei runde i høyet og sovet to timer og forbi hele juleshoppinga! Nå er det tvkveld :)

Hehe, dere fikk ikke tid til det nei.
Stakkars mannen min, jeg orker ikke..
Fikk seg noen øl som plaster på såret.

Må lage deg mat så du ikke bli så kvalm..
Jeg sitter også limt fast, er egnetlig tørst og kunne trengt farris med sitron båt i...

Hehe, dere fikk ikke tid til det nei.
Stakkars mannen min, jeg orker ikke..
Fikk seg noen øl som plaster på såret.
Har laga meg litt kvelds nå :) var helt på grensen, ble noen brekninger på kjøkkenet :p

Valgt det selv, og premien for all denne kvalmen og elendigheten er jo så absolutt verdt det! Selvom det ikke alltid er like lett å være optimistisk..
Jeg har aldri vært gravid før, så jeg har ikke noe å sammenligne med. Er 29, og føler jeg er utrolig seint ute.. Men det verste er vel alle de rundt som maser og forteller meg hvor treig jeg er og at det snart er for seint.. Blir så oppgitt, hva veit vel de?! Tenk om jeg faktisk ikke kunne få barn!! Noen mennesker altså...
Ja, noen mennesker altså. Selv er jeg 34 og førstegangs. "Alle" har mast på meg helt siden min yngre søster fikk sin første (av tre) for 12 år siden... ikke har jeg hatt lyst eller vært klar for barn, før jeg nærmet meg 30, og ble sammen med ham jeg er sammen med nå. Og da fant jeg ut at jeg hadde lavt stoffskifte. .. og folk maste. Det var så vondt... men alle er glade på våre vegne nå da. :-) men folk burde virkelig tenke seh om før de spør/maser på andre om det å få barn. Det er et følsomt og privat tema..

Ja, noen mennesker altså. Selv er jeg 34 og førstegangs. "Alle" har mast på meg helt siden min yngre søster fikk sin første (av tre) for 12 år siden... ikke har jeg hatt lyst eller vært klar for barn, før jeg nærmet meg 30, og ble sammen med ham jeg er sammen med nå. Og da fant jeg ut at jeg hadde lavt stoffskifte. .. og folk maste. Det var så vondt... men alle er glade på våre vegne nå da. :) men folk burde virkelig tenke seh om før de spør/maser på andre om det å få barn. Det er et følsomt og privat tema..

Det er veldig privat! Blei alltid veldig lei meg når folk spurte og gravde. Forstår jo de bare mener det godt, men allikevel bør de faktisk tenke seg om. Jeg har hatt lyst på barn i 10 år, men har ikke vært klar. Ikke har jeg hatt en mann jeg var trygg på heller, før nå. Blir så provosert når folk lirer ut av seg eder og galle bare fordi man ikke følger strømmen er "normalen"..
Ingen som veit om graviditeten enda, men vil tro det blir tatt godt imot. Håper ihvertfall det :)

Jeg har så lyst på salami, og nå som bonusbarnet valgte det i butikken i dag er det jo faktisk i huset også!!
Kan jeg lage ostesmørbrød, eller blir det ikke varmt nok?

Hei❣
Jeg har denne uka hørt hjertelyd fra doppler, men jeg blir så engstelig i kveld, fordi hører ikke hjertelyd. Hørte klart og tydelig i går kveld. I morgen skal vi spise familie, julemiddag og vil ha gode følelsen. Har ikke fortalt broren min og noen i familien, bare foreldrene mine. Er redd jeg kommer til å være engstelig i morgen. Er 13+2, var hos gynekolog forrige fredag og alt var bare bra. Fikk se hjertelyd og se baby. Skulle aldri kjøpt Angelsound doppler. Stresser dere med doppler? Har dere noen erfaring å dele med meg?

Jeg visste ikke om dette med salami tidligere i svangerskapet, så jeg hadde et par uker der jeg spiste masse salami. ...! Trodde det bare gjaldt spekeskinke og slikt, at man ikke skal spise det... jaha, spist er spist..

Hei❣
Jeg har denne uka hørt hjertelyd fra doppler, men jeg blir så engstelig i kveld, fordi hører ikke hjertelyd. Hørte klart og tydelig i går kveld. I morgen skal vi spise familie, julemiddag og vil ha gode følelsen. Har ikke fortalt broren min og noen i familien, bare foreldrene mine. Er redd jeg kommer til å være engstelig i morgen. Er 13+2, var hos gynekolog forrige fredag og alt var bare bra. Fikk se hjertelyd og se baby. Skulle aldri kjøpt Angelsound doppler. Stresser dere med doppler? Har dere noen erfaring å dele med meg?
Jeg har også doppler, og det har hendt et par ganger at jeg ikke har funnet lyden. Babyen ligger så langt nede enda så tidlig, at jeg tror det kan være derfor lyden er vanskelig å finne enda. Jeg er 14+2, så ikke gått mye lengre enn deg. Håper du får til å slappe av og kose deg i morgen, den lille er nok der inne og spreller fornøyd, og gjemmer seg for nysgjerrige dopplere ;-)

Jeg har også doppler, og det har hendt et par ganger at jeg ikke har funnet lyden. Babyen ligger så langt nede enda så tidlig, at jeg tror det kan være derfor lyden er vanskelig å finne enda. Jeg er 14+2, så ikke gått mye lengre enn deg. Håper du får til å slappe av og kose deg i morgen, den lille er nok der inne og spreller fornøyd, og gjemmer seg for nysgjerrige dopplere ;-)

Mammabjørn :)Men i går lå den jo ikke så langt nede, fordi da hørte jeg den klart og tydelig og tok bare noen sekunder før jeg fant heartbeat❤️.
Aåh, som jeg har engsta meg og surra i kveld. Håper også jeg får til å slappe av. Ønsker deg ei god helg videre ☺️

Mammabjørn Men i går lå den jo ikke så langt nede, fordi da hørte jeg den klart og tydelig og tok bare noen sekunder før jeg fant heartbeat❤️.
Aåh, som jeg har engsta meg og surra i kveld. Håper også jeg får til å slappe av. Ønsker deg ei god helg videre ☺️
Den har god plass å "svømme" rundt på enda, vet du. det har variert veldig på hvor fort jeg har hørt noe, om noe i det heletatt. Tror ikke det er bra å bruke doppleren for ofte jeg, kan bli mere stress av det enn om man lar være...
God helg, nå blir det natta her :-)

Den har god plass å "svømme" rundt på enda, vet du. det har variert veldig på hvor fort jeg har hørt noe, om noe i det heletatt. Tror ikke det er bra å bruke doppleren for ofte jeg, kan bli mere stress av det enn om man lar være...
God helg, nå blir det natta her :)

Tusen takk Mammabjørn. Tror ikke jeg heller at doppler er bra å bruke for ofte. Skal tenke på hva du sier. :love7Natta her også snart, :goodnight

Hei❣
Legen min ville ikke sjekke i går (15+0) fordi det kan være vanskelig å finne hjertelyd så tidlig. Om man er en stressa person bør man ikke bruke doppler. Spiren flytter på seg og lyden kan være vanskelig å finne.

Back
Topp