Juni 2025

Ok. Dagens test. 13 dpo. Sammenlignet med 11 dpo og 10 dpo. Jeg vet at det fortsatt er tidlig og jeg ikke kan forvente mørke røde streker, men jeg trodde den skulle synes mer…? Jeg ser jo at den har økt, men jeg vet ikke… Jeg synes fortsatt den er svak.
Her er det jo økning, og synes den ser relativt lik ut som min utvikling i starten. Krysser fingrene for at den sitter videre :love7

Etter iherdig innsats fra både egg og sædceller har vi 7 blastoer på frys som venter på oss i august:Heartred

Selv om jeg er veldig glad for antallet vi har fått blir jeg likevel ganske irritert og frustrert. Hvorfor skal ikke vi klare det på egenhånd? Av 15 egg ble 13 befruktet. Og selv om 6 har fallt fra, har nesten halvparten av totalen utviklet seg som den skal. Virker jo ikke som om det er noe galt, og de har jo ikke funnet noe galt med oss (bortsett fra svakt redusert spermlvalitet hos partner, men det var såpass svakt at de mener at det ikke skal ha noe innvirkning.). Jeg forstår at det ikke alltid er lett å finne en grunn, og alt det der. Men det bare føles så frustrerende når vi ble gravid uten å egentlig prøve sist, men når vi ønsker nr.2 så får vi det ikke til.

Hadde tydeligvis litt som måtte ut :smiley-ashamed005
Så det var dagens rant, takk for meg!
Jeg tror det er flere faktorer som ikke er målbare, jeg. Hos oss er det på papiret mannlig faktor, men holdt i massevis med ivf (og ikke icsi) og alle befruktede egg klarte seg til frys, så..
Jeg tipper det ligger mer på meg, enn hva undersøkelsene tilsier, på en måte. Kan være det står i.. ph-verdier på EL slimet? Eller mangel på næring i EL slim, sånn at sædcellene ikke klarer seg like godt frem? Jeg vet ikke, men tror at temaet aldeles ikke er ferdig forsket på :bag:

Jeg hadde håpet i det lengste at jeg skulle få svar på hcg prøven idag, men den står fortsatt «under arbeid». Så da håper jeg den kommer imorgen og at testen min imorgen tidlig er enda sterkere enn idag :smiley-angelic001

Forresten, hvis det er noen som vet hva som er et godt nivå av hcg på 13 dpo så
er det bare å rope ut! Jeg føler at mine forventninger alltid er høyere enn det som kanskje er vanlig :bag:

Jeg hadde håpet i det lengste at jeg skulle få svar på hcg prøven idag, men den står fortsatt «under arbeid». Så da håper jeg den kommer imorgen og at testen min imorgen tidlig er enda sterkere enn idag :smiley-angelic001

Forresten, hvis det er noen som vet hva som er et godt nivå av hcg på 13 dpo så
er det bare å rope ut! Jeg føler at mine forventninger alltid er høyere enn det som kanskje er vanlig :bag:
Sniker litt
Screenshot_20250221-102312_Chrome.jpg

Ok, nytt spørsmål for dere erfarne testere! Jeg var på do i natt i 5-tiden. Regnes det som første morgenurin? Og at jeg da kan teste på urin som kommer når jeg står opp? Eller ville dere ikke regnet med den, og testet på andre urin etter dere har våknet?

Nå kommer alle dumme spørsmål, men jeg har alltid bare gått på do og testet uten å tenke så fryktelig mye :hilarious:

Ok, nytt spørsmål for dere erfarne testere! Jeg var på do i natt i 5-tiden. Regnes det som første morgenurin? Og at jeg da kan teste på urin som kommer når jeg står opp? Eller ville dere ikke regnet med den, og testet på andre urin etter dere har våknet?

Nå kommer alle dumme spørsmål, men jeg har alltid bare gått på do og testet uten å tenke så fryktelig mye :hilarious:
Urinprøver holder seg noen timer så ja. Du kan teste på urin kl 5 og den urinen du får nr 2. begge vil være bra å teste på!

Jeg kan nesten ikke tro det! Fikk svar på hcg nå, og på 13 dpo var den på 119!! Jeg mener- det må vel være veldig bra!! Jeg er så syyyykt lettet. Tusen takk @Maja82 for at du tipset meg om å ta test tidlig (selvom jeg ikke var helt sikker på at jeg turte). Nå blir det ufattelig spennende med økningen til mandag :nailbiting:

Jeg kan nesten ikke tro det! Fikk svar på hcg nå, og på 13 dpo var den på 119!! Jeg mener- det må vel være veldig bra!! Jeg er så syyyykt lettet. Tusen takk @Maja82 for at du tipset meg om å ta test tidlig (selvom jeg ikke var helt sikker på at jeg turte). Nå blir det ufattelig spennende med økningen til mandag :nailbiting:
Det er jo helt villt bra!! Denne gangen skjer det :Heartpink

Så kult! Gratulerer med fint tall :Heartred :)

Det går greit, hadde håpet på en litt sterkere strek i går, lite utvikling fra 12 til 13 dpo, men prøver å ikke stresse med det. Er så mange faktorer som spiller inn. Skal reise bort i helga, så blir ikke å teste før søndag kveld igjen, så håper på god utvikling til da :)

Ja, jeg mener - det er jo det, er det ikke? Det er det jeg hadde vært fornøyd med å få hvis jeg testet 15 dpo. Jeg er helt i sjokk! Kan det virkelig være min tur nå? :smiley-angelic001
Det er jeg helt sikker på der er! Jeg har sagt det hele veien at jeg har klokketro på dette embryoet. Du fortjener det nå :Heartpink

Det går greit, hadde håpet på en litt sterkere strek i går, lite utvikling fra 12 til 13 dpo, men prøver å ikke stresse med det. Er så mange faktorer som spiller inn. Skal reise bort i helga, så blir ikke å teste før søndag kveld igjen, så håper på god utvikling til da :)
Nyt helgen og teste-fri! Det er litt deilig å ikke tenke så mye på det også. Jeg synes også at det gikk tregt mellom 11 og 13 dpo (testet ikke 12 dpo). Hadde forventet en mye høyere stigning. Men likevel så målte jo hcg mye høyere enn jeg kunne trodd!

Det er jeg helt sikker på der er! Jeg har sagt det hele veien at jeg har klokketro på dette embryoet. Du fortjener det nå :Heartpink
Det har du virkelig :Heartred Kanskje det er noe i det å håpe litt for andre? Jeg føler fortsatt at jeg er litt utenfor meg selv, og at dette skjer med noen andre og ikke med meg. Det henger skikkelig igjen at dette med å bli gravid, det får jeg ikke til. Men jeg er jo tydeligvis gravid akkurat nå, og det er mye som tyder på at det foreløpig går rette veien. Så kanskje jeg må begynne å ta det inn over meg etterhvert…:joyful:

Det har du virkelig :Heartred Kanskje det er noe i det å håpe litt for andre? Jeg føler fortsatt at jeg er litt utenfor meg selv, og at dette skjer med noen andre og ikke med meg. Det henger skikkelig igjen at dette med å bli gravid, det får jeg ikke til. Men jeg er jo tydeligvis gravid akkurat nå, og det er mye som tyder på at det foreløpig går rette veien. Så kanskje jeg må begynne å ta det inn over meg etterhvert…:joyful:
Akkurat nå er du gravid! Det er ikke til å komme unna. Og du er skikkelig gravid! Og det virker veldig sunt foreløpig spør du meg for å rekke å komme over 100 i hcg på 13dpo så dobler det seg fort! Denne gangen går det. Jeg er helt sikker på at akkurat nå bærer du på det etterlengtede barnet ditt! Og det er mulig jeg er litt hormonell i dagen, meninger ble så glad at jeg måtte gråte en liten skvett :laughing002

Last edited:
Akkurat nå er du gravid! Det er ikke til å komme unna. Og du er skikkelig gravid! Og det virker veldig sunt forskning spør du meg for å rekke å komme over 100 i hcg på 13dpo så dobler det seg fort! Denne gangen går det. Jeg er helt sikker på at akkurat nå bærer du på det etterlengtede barnet ditt! Og det er mulig jeg er litt hormonell i dagen, meninger ble så glad at jeg måtte gråte en liten skvett :laughing002
Å, nå ble jeg også fryktelig rørt! :Heartred Du er så god og så mye omsorg! Hvis jeg fortjener det, så gjør jammen meg du det også! Dette skal gå hele veien for oss begge! Jeg håper og tror på det:Heartred

Nyt helgen og teste-fri! Det er litt deilig å ikke tenke så mye på det også. Jeg synes også at det gikk tregt mellom 11 og 13 dpo (testet ikke 12 dpo). Hadde forventet en mye høyere stigning. Men likevel så målte jo hcg mye høyere enn jeg kunne trodd!
Vurderer å be fastlegen om hcg-måling i neste uke jeg også, hadde vært greit å vite om er på riktig vei eller ikke. Men hvis jeg klarer så er det kanskje bare best å vente på fasiten på ul i uke 7 :) Er bare så lenge til!

Back
Topp