Juni 2025

Takk, Skogsjente!

Vet du, jeg kjøpte tidligteststrimler fra Metode+ da jeg var innom apoteket i stad, og pakka sier jo resultat 6 dager før uteblitt menstruasjon. Jeg har jo testdag på søndag. Lå ved siden av 3-åringen som jeg la, og det krible sånn i kroppen etter å få teste, selv om jeg egentlig hadde tenkt til å vøre flink og vente til fredag morgen. Men jeg har ikke drukket så mye i dag, så tenkte urina var konsentrert nok. Smøg meg ut av rommet til 3-åringen rett etter at jeg hadde skrevet her på forumet og trippa inn på badet. Tissa i eggeglasset, og ble skikkelig skuffa fordi den hadde tydelig teststrek, men ellers blendahvit. Men etter 5 minutter ser jeg en svak svak skyggestrek om jeg lyser på den med lommelykta til mobilen. Og kællen ser den også, om jeg lyser på den med mobilen og han myser litt. Vet ikke om jeg er glad eller skuffa. Ville jo trodd at en test som sier at den viser resultat 6 dager før uteblitt menstruasjon skulle vært litt mer positiv 4 dager før uteblitt menstruasjon, i følge appen... Men er glad også, for dette er tredje runden jeg noensinne får positiv strek, og de to andre er de barna jeg allerede har.
Jeg får prøve å glede meg over at det i det minste er en skyggestrek der. Jeg får teste hver dag framover for å se om den blir sterkere, for dette ga meg ingen tydelig resultat. Og for 10 tidligtester for 200,- så unner jeg meg det.

Da vi tok ut eggene i 2021 var egentlig planen å dyrke de fram til blastocyst alle sammen og sette inn blastocyst, for jeg fikk mange befrukta egg, men dag 3 ringte de meg og sa jeg skulle komme da, kjapt, for det var bare ett egg igjen som hadde utvikla seg normalt til dag 3 egg. Men da jeg kom fram var det et tregt egg som også hadde delt seg og så bra ut. Det som delte seg i normal tid er 3 år nå, og det vi satte inn nå er det trege egget som jeg egentlig har hatt null forhåpning til, men de sa det var "average" da jeg var på Hausken nå, akkurat som 3-åringen. Ved første uttak, som jeg tok offentlig, var det ingen av eggene som delte seg normalt til dag 2...

(Første ungen er 8 år og kom etter 1,5 år med prøving og satt til slutt kun vha. Femare.)

Sånn, da fikk du nesten hele livshistoria mi. I alle fall til egga mine.
Bare gøy med hele livshistoria, eller ihvertfall til eggene :hilarious: Det er 12 dpo du er idag, ikke sant? Så veldig spennende! Jeg krysser for at den lille streken bare blir sterkere fremover :woot: og godt tegn når mannen ser den og, da er det som regel ikke innbilning :hilarious:

Bare gøy med hele livshistoria, eller ihvertfall til eggene :hilarious: Det er 12 dpo du er idag, ikke sant? Så veldig spennende! Jeg krysser for at den lille streken bare blir sterkere fremover :woot: og godt tegn når mannen ser den og, da er det som regel ikke innbilning :hilarious:
Krysser fingrene jeg også! For oss alle! ❤️

Ellers er planen klar: En ny 3-pakk på Hausken! Men er så himla slitsomt med egguttak. Tærer veldig på og blir så vond og øm. Og deprimerende med alle egga mine som faller fra.

For å si det sånn, jeg var ikke klar for å sette inn noe egg da jeg var på Hausken forrige uke, for var psykisk klar for at det hadde falt fra og at jeg kom til å få beskjed om det da jeg kom dit, som skjedde da vi holdt på offentlig. Sikkert en beskyttelseseffekt jeg har satt opp for å ikke bli skuffa...

Eg hadde innsett av 5 dagers fredag 6 juni og har de 3 siste dagene testet med Babyplan sine tidligtester. De har alle vore blendahvite, så er vel 99% sikker på at det ikke har gått....:dontknow Men har testdato den 17, så fortsetter med Cyclogest fram til da... selv om eg sliter med å se poenget...

Takk, Skogsjente!

Vet du, jeg kjøpte tidligteststrimler fra Metode+ da jeg var innom apoteket i stad, og pakka sier jo resultat 6 dager før uteblitt menstruasjon. Jeg har jo testdag på søndag. Lå ved siden av 3-åringen som jeg la, og det kribla sånn i kroppen etter å få teste, selv om jeg egentlig hadde tenkt til å være flink og vente til fredag morgen. Men jeg har ikke drukket så mye i dag, så tenkte urina var konsentrert nok. Smøg meg ut av rommet til 3-åringen rett etter at jeg hadde skrevet her på forumet og trippa inn på badet. Tissa i eggeglasset, og ble skikkelig skuffa fordi den hadde tydelig kontrollstrek, men ellers blendahvit. Men etter 5 minutter ser jeg en svak svak skyggestrek om jeg lyser på den med lommelykta til mobilen. Og kællen ser den også, om jeg lyser på den med mobilen og han myser litt. Vet ikke om jeg er glad eller skuffa. Ville jo trodd at en test som sier at den viser resultat 6 dager før uteblitt menstruasjon skulle vært litt mer positiv 4 dager før uteblitt menstruasjon, i følge appen... Men er glad også, for dette er tredje runden jeg noensinne får positiv strek, og de to andre er de barna jeg allerede har.
Jeg får prøve å glede meg over at det i det minste er en skyggestrek der. Jeg får teste hver dag framover for å se om den blir sterkere, for dette ga meg ingen tydelig resultat. Og for 10 tidligtester for 200,- så unner jeg meg det.

Da vi tok ut eggene i 2021 var egentlig planen å dyrke de fram til blastocyst alle sammen og sette inn blastocyst, for jeg fikk mange befrukta egg, men dag 3 ringte de meg og sa jeg skulle komme da, kjapt, for det var bare ett egg igjen som hadde utvikla seg normalt til dag 3 egg. Men da jeg kom fram var det et tregt egg som også hadde delt seg og så bra ut. Det som delte seg i normal tid er 3 år nå, og det vi satte inn nå er det trege egget som jeg egentlig har hatt null forhåpning til, men de sa det var "average" da jeg var på Hausken nå, akkurat som 3-åringen. Ved første uttak, som jeg tok offentlig, var det ingen av eggene som delte seg normalt til dag 2...

(Første ungen er 8 år og kom etter 1,5 år med prøving og satt til slutt kun vha. Femare.)

Sånn, da fikk du nesten hele livshistoria mi. I alle fall til egga mine.
Du kan også trøste deg med at metode er ELENDIGE tester, og vil ikke gi strek før ganske sent - selv om de lover tidlige streker :p Så det er ikke for sent å få strek på disse! Får vi bilder Av neste test evt? Er så koselig å myse etter skygger :hilarious:

8dpo i dag og 10 dager etter Ovitrelle i dag. Synes det drar unødvendig ut denne gangen. Tidligere har jeg alltid hatt negative tester 10 dager etter injeksjon. Også når jeg har satt 500mcg. Tidligtestene blir jo ikke svakere. Var tom for make sure. Så ikke fått tatt det enda, som er den jeg har tatt lengst. Føler meg helt som vanlig med unntak av at beina kjennes som sirup på tur. Det går så mye saktere enn det bruker! Antar det skyldes progesteron, men kan ikke huske jeg har vært sånn før.
IMG_0812.jpeg
IMG_0814.jpeg

8dpo i dag og 10 dager etter Ovitrelle i dag. Synes det drar unødvendig ut denne gangen. Tidligere har jeg alltid hatt negative tester 10 dager etter injeksjon. Også når jeg har satt 500mcg. Tidligtestene blir jo ikke svakere. Var tom for make sure. Så ikke fått tatt det enda, som er den jeg har tatt lengst. Føler meg helt som vanlig med unntak av at beina kjennes som sirup på tur. Det går så mye saktere enn det bruker! Antar det skyldes progesteron, men kan ikke huske jeg har vært sånn før. Vis vedlegget 462534Vis vedlegget 462535
Åh så kjedelig, de strekene der kan jo henge igjen i mange dager fortsatt. I alle fall når de er såpass tydelige nå.

Det skal sies at jeg alltid bare har satt 1 sprøyte, og mine strimler ved graviditet blir aldri helt blanke, men det har tydelig snudd ved 9 og 10 dpo.

Ja. I teorien skulle hcg vært ca. 5 nå. Tidligtesten burde vært negativ allerede i går. Og kroppen burde omsette medisinene raskere nå enn ved forrige forsøk, da det var negativt 10 dager trer Ovitrelle. Jeg veier 10kg mindre nå liksom. Sjukt irriterende!

Ja. I teorien skulle hcg vært ca. 5 nå. Tidligtesten burde vært negativ allerede i går. Og kroppen burde omsette medisinene raskere nå enn ved forrige forsøk, da det var negativt 10 dager trer Ovitrelle. Jeg veier 10kg mindre nå liksom. Sjukt irriterende!
Men sånn jeg har forstått det så har vi rundt 40 litt høyere naturlig hcg i kroppen enn de yngre, så da kan vel hcg høyere enn 5 nå. Mine 5 negative forsøk jeg holdt på med i høst satt ovitrielle alltid i til 12 dpo, jeg har tilogmed prøvd å teste helt random i syklus og fått skyggestrek.

Men sånn jeg har forstått det så har vi rundt 40 litt høyere naturlig hcg i kroppen enn de yngre, så da kan vel hcg høyere enn 5 nå. Mine 5 negative forsøk jeg holdt på med i høst satt ovitrielle alltid i til 12 dpo, jeg har tilogmed prøvd å teste helt random i syklus og fått skyggestrek.
Ja, her har også lest det. Men det er nok individuelt. Mine tester, med unntak av de tre kjemiske jeg har hatt siden vi startet å prøve på søsken i januar i fjor, har vært blenda hvite. Ingen tegn til strek om jeg la godviljen til en gang. Og det her blitt noen tester for å si det sånn. Og blodprøvene når det har vært negativt har vært under 5, så jeg har nok ikke hcg i blodet til vanlig. Hvertfall ikke som er merkbart på tester. Er nok en treg utfasing av Ovitrelle. Men hadde forventet betydelig svakere test i dag. Må jeg innrømme.

Ja, her har også lest det. Men det er nok individuelt. Mine tester, med unntak av de tre kjemiske jeg har hatt siden vi startet å prøve på søsken i januar i fjor, har vært blenda hvite. Ingen tegn til strek om jeg la godviljen til en gang. Og det her blitt noen tester for å si det sånn. Og blodprøvene når det har vært negativt har vært under 5, så jeg har nok ikke hcg i blodet til vanlig. Hvertfall ikke som er merkbart på tester. Er nok en treg utfasing av Ovitrelle. Men hadde forventet betydelig svakere test i dag. Må jeg innrømme.
Ja okei, da krysser vi fingrene for at det er i ferd med å snu da ❤️❤️❤️

Ja okei, da krysser vi fingrene for at det er i ferd med å snu da ❤️❤️❤️
Det hadde vært fantastisk. Men tenker det er litt tidlig for det også. Så antar der bare er Ovitrelle som er leeeeei denne runden. Men takk for kryssing. Jeg trenger all kryssing jeg kan få tror jeg :Heartpink :laughing002

Krysser fingrene jeg også! For oss alle! ❤️

Ellers er planen klar: En ny 3-pakk på Hausken! Men er så himla slitsomt med egguttak. Tærer veldig på og blir så vond og øm. Og deprimerende med alle egga mine som faller fra.

For å si det sånn, jeg var ikke klar for å sette inn noe egg da jeg var på Hausken forrige uke, for var psykisk klar for at det hadde falt fra og at jeg kom til å få beskjed om det da jeg kom dit, som skjedde da vi holdt på offentlig. Sikkert en beskyttelseseffekt jeg har satt opp for å ikke bli skuffa...
Det her er skikkelig tøft ja, men likevel godt å ha plan B klar om det ikke skulle gå nå. Men håper du slipper det :Heartred

Eg hadde innsett av 5 dagers fredag 6 juni og har de 3 siste dagene testet med Babyplan sine tidligtester. De har alle vore blendahvite, så er vel 99% sikker på at det ikke har gått....:dontknow Men har testdato den 17, så fortsetter med Cyclogest fram til da... selv om eg sliter med å se poenget...
Åånei det var leit! Håper at det plutselig snur i dag :Heartred

8dpo i dag og 10 dager etter Ovitrelle i dag. Synes det drar unødvendig ut denne gangen. Tidligere har jeg alltid hatt negative tester 10 dager etter injeksjon. Også når jeg har satt 500mcg. Tidligtestene blir jo ikke svakere. Var tom for make sure. Så ikke fått tatt det enda, som er den jeg har tatt lengst. Føler meg helt som vanlig med unntak av at beina kjennes som sirup på tur. Det går så mye saktere enn det bruker! Antar det skyldes progesteron, men kan ikke huske jeg har vært sånn før. Vis vedlegget 462534Vis vedlegget 462535
Æsj hater ovitrelle!! Den har lurt meg så mange ganger! Men blir spennende de neste dagene nå :Heartred

Back
Topp