Takk, Skogsjente!
Vet du, jeg kjøpte tidligteststrimler fra Metode+ da jeg var innom apoteket i stad, og pakka sier jo resultat 6 dager før uteblitt menstruasjon. Jeg har jo testdag på søndag. Lå ved siden av 3-åringen som jeg la, og det kribla sånn i kroppen etter å få teste, selv om jeg egentlig hadde tenkt til å være flink og vente til fredag morgen. Men jeg har ikke drukket så mye i dag, så tenkte urina var konsentrert nok. Smøg meg ut av rommet til 3-åringen rett etter at jeg hadde skrevet her på forumet og trippa inn på badet. Tissa i eggeglasset, og ble skikkelig skuffa fordi den hadde tydelig kontrollstrek, men ellers blendahvit. Men etter 5 minutter ser jeg en svak svak skyggestrek om jeg lyser på den med lommelykta til mobilen. Og kællen ser den også, om jeg lyser på den med mobilen og han myser litt. Vet ikke om jeg er glad eller skuffa. Ville jo trodd at en test som sier at den viser resultat 6 dager før uteblitt menstruasjon skulle vært litt mer positiv 4 dager før uteblitt menstruasjon, i følge appen... Men er glad også, for dette er tredje runden jeg noensinne får positiv strek, og de to andre er de barna jeg allerede har.
Jeg får prøve å glede meg over at det i det minste er en skyggestrek der. Jeg får teste hver dag framover for å se om den blir sterkere, for dette ga meg ingen tydelig resultat. Og for 10 tidligtester for 200,- så unner jeg meg det.
Da vi tok ut eggene i 2021 var egentlig planen å dyrke de fram til blastocyst alle sammen og sette inn blastocyst, for jeg fikk mange befrukta egg, men dag 3 ringte de meg og sa jeg skulle komme da, kjapt, for det var bare ett egg igjen som hadde utvikla seg normalt til dag 3 egg. Men da jeg kom fram var det et tregt egg som også hadde delt seg og så bra ut. Det som delte seg i normal tid er 3 år nå, og det vi satte inn nå er det trege egget som jeg egentlig har hatt null forhåpning til, men de sa det var "average" da jeg var på Hausken nå, akkurat som 3-åringen. Ved første uttak, som jeg tok offentlig, var det ingen av eggene som delte seg normalt til dag 2...
(Første ungen er 8 år og kom etter 1,5 år med prøving og satt til slutt kun vha. Femare.)
Sånn, da fikk du nesten hele livshistoria mi. I alle fall til egga mine.