Juliskravla - sommer!

Møtte mammaen til hun venninnen til frøkna i butikken og ble stående å prate litt om gårsdagens lille utflukt disse jentene hadde tatt.
Har også snakket mer med frøkna. Det var visstnok frøkna min som foreslo å dra på storsentret, siden hun ønsket å dra innom et sted der, men ideen om det stedet kommer fra hun andre....

Uansett, ingen av oss er helt fornøyde med at jentene på sin første tur alene for å handle selv ender opp på Norges tredje største storsenter.

Barna vet forresten også at vi foreldre prater mye sammen.

Møtte mammaen til hun venninnen til frøkna i butikken og ble stående å prate litt om gårsdagens lille utflukt disse jentene hadde tatt.
Har også snakket mer med frøkna. Det var visstnok frøkna min som foreslo å dra på storsentret, siden hun ønsket å dra innom et sted der, men ideen om det stedet kommer fra hun andre....

Uansett, ingen av oss er helt fornøyde med at jentene på sin første tur alene for å handle selv ender opp på Norges tredje største storsenter.

Barna vet forresten også at vi foreldre prater mye sammen.
Hvor gamle er de?

Hvor gamle er de?
De hadde fått lov til å ta bussen til det lille sentret en 5 km her fra.
Etter de var der tok de bussen videre (som de ikke hadde fått lov til) til Lillestrøm (byen ca 12 km herfra, hadde gått litt rundt der, og så videre til Strømmen Storsenter, ca 15 km her fra.
De er 10 og 11

De hadde fått lov til å ta bussen til det lille sentret en 5 km her fra.
Etter de var der tok de bussen videre (som de ikke hadde fått lov til) til Lillestrøm (byen ca 12 km herfra, hadde gått litt rundt der, og så videre til Strømmen Storsenter, ca 15 km her fra.
De er 10 og 11
Det hadde ikke jeg godtatt i den alderen heller.

Deilig, lat ferie. Frokost med egg og bacon, litt dillete stekt på et gassbluss, men godt

I morgen reiser vi hjem. Vi har en uke igjen av ferien. Men regnet kommer her på mandag igjen, og ungene har lyst hjem. Ikke at de ikke trives på camping. Men vi var jo først to uker hos svigers så vi har vært lenge på ferie. Jeg skulle gjerne campet mer, men det blir nok å reise hjem til regnværet.

I morgen reiser vi hjem. Vi har en uke igjen av ferien. Men regnet kommer her på mandag igjen, og ungene har lyst hjem. Ikke at de ikke trives på camping. Men vi var jo først to uker hos svigers så vi har vært lenge på ferie. Jeg skulle gjerne campet mer, men det blir nok å reise hjem til regnværet.
Kjipt at det ble så lite camping, men blir vel godt å komme hjem.
Her har frøkna en uke til med barnehagefri, så 3 dager i august når de har planleggingsdager.

Kjipt at det ble så lite camping, men blir vel godt å komme hjem.
Her har frøkna en uke til med barnehagefri, så 3 dager i august når de har planleggingsdager.
Ja, for lite camping denne sommeren også. Neste år lurer jeg på hvordan jeg skal få prioritert det høyere. Camping først kanskje. Men vi kommer oss lenger sør og øst ved å campe etter svigers. Og en en-natt-stopp der på veien vil fungere dårlig.

Vi kan evt campe oss nedover selvsagt. Eller dra hit til flisa igjen, vi kommer oss jo herfra og hjem i et stekk i morgen.

Vi får se. Noe må gjøres, så camping har høyere prioritet og fakrisk gjennomføres. Kanskje via min svigerinne, en natt eller to der kan fungere, så camping og deretter svigers. Så hjem eller mer camping.

Ja, for lite camping denne sommeren også. Neste år lurer jeg på hvordan jeg skal få prioritert det høyere. Camping først kanskje. Men vi kommer oss lenger sør og øst ved å campe etter svigers. Og en en-natt-stopp der på veien vil fungere dårlig.

Vi kan evt campe oss nedover selvsagt. Eller dra hit til flisa igjen, vi kommer oss jo herfra og hjem i et stekk i morgen.

Vi får se. Noe må gjøres, så camping har høyere prioritet og fakrisk gjennomføres. Kanskje via min svigerinne, en natt eller to der kan fungere, så camping og deretter svigers. Så hjem eller mer camping.

Får bytte om neste år. 4-5 dager hos svigers, to uker med camping. 8)

Jeg aner ikke hvordan du orker å være så lenge hos svigers altså.

Får bytte om neste år. 4-5 dager hos svigers, to uker med camping. 8)
Under 7 tror jeg ikke vi kommer.

Det er skal være tid til 2 ulike hjem, to tanter og en nevø, overnatting og svigerfars årlige grillfest

Men vi skal jobbe oss ned mot 7-10 ikke 12-14. Det må vi. Svigermor blir fornærma, hun gjør ikke annet i ferien enn å ta mot barn og svigerbarn og barnebarn så jeg skjønner jo at hun vil ha oss der.

Men jeg må få til minst en uke camping. Og gradvis vri om tidene.

Under 7 tror jeg ikke vi kommer.

Det er skal være tid til 2 ulike hjem, to tanter og en nevø, overnatting og svigerfars årlige grillfest

Men vi skal jobbe oss ned mot 7-10 ikke 12-14. Det må vi. Svigermor blir fornærma, hun gjør ikke annet i ferien enn å ta mot barn og svigerbarn og barnebarn så jeg skjønner jo at hun vil ha oss der.

Men jeg må få til minst en uke camping. Og gradvis vri om tidene.
Men 7 holder nok, ;) evt 5 dager, så camping, og så 5 dager..? :P
Av min mann har jeg bare en svigerfar, og han gjør ca ingenting ut av seg. Men så er han veldig gammel, nesten blind og hører dårlig; og har aldri vært spesielt pratsom. Også bor han like i nærheten, så vi ser ham noen timer nå, og da. Men tenker bare på svigermor til eksen; farmor til to av ungene.. Hun er grei, men jeg hadde absolutt ikke taklet mer enn ei uke uten å bli sprø. :P

Men 7 holder nok, ;) evt 5 dager, så camping, og så 5 dager..? :p
Av min mann har jeg bare en svigerfar, og han gjør ca ingenting ut av seg. Men så er han veldig gammel, nesten blind og hører dårlig; og har aldri vært spesielt pratsom. Også bor han like i nærheten, så vi ser ham noen timer nå, og da. Men tenker bare på svigermor til eksen; farmor til to av ungene.. Hun er grei, men jeg hadde absolutt ikke taklet mer enn ei uke uten å bli sprø. :p
Jeg hadde klikka i vinkel :P
2 dager med mine egne foreldre er faktisk mer enn nok XD

Falt av hesten, så nå har jeg ganske så vondt i ryggen. Woops.

Og minsten kastet opp igjen, skjedde sist ferietur til dk også (forrige gang var det begge ungene, denne ganga bare han foreløpig) :wacky:

Back
Topp