Juliskravla - sommer!

Jada, unger vokser opp i New York også.

Det er vel mer det at mine aldri har vært i Oslo, som gjør at jeg er glad de ikke kommer seg i de trakter. De er ikke vant til sånne store steder.
De hadde nok klart det hekt fint, vi bor ikke på et veldig stort sted men likevel null problem p reise dit alene

Jeg glemte at denne plassen ikke har Wifi, men burde vel ordnet med mer mobildata. Ekstrautfordringen er 6 åringen som ikke har mobil

Men det legges vekk en del ja. I kveld har vi spilt kort med de to eldste etter at yngste ville legge seg rimelig like etter en sen middag (dvs, under utbedring av vannsikkeheten av teltet)
Mobildata er kjekt å ha

Ikke sant. Mi er ikke fyllt 13 enda engang, og jeg mistenker sterkt en liten diagnose eller to.. Hun har dessverre hodet litt for fullt til enhver tid, og greier ikke tenke løsninger..

Forøvrig, jeg tør knapt å gå rundt i Oslo selv. :p angsten tikker inn, gjorde i alle fall det sist; fikk en sånn overhengende frykt for å bli skutt eller knivstukket ><
Den kan strengt tatt skje alle da. Barn eller voksne. Men jeg bare.. større sjanse for at noe skjer. :p
Men når de er 15, så er de jo såpass store at de nesten må få litt mer ansvar for seg selv uansett. Meeeen, jeg er likevel glad vi bor på et såpass lite sted.
Jeg tenker at det er ganske trygt i Oslo.
Ja, man hører om mye rart som skjer der, men i de aller fleste tilfelle er det oppgjør mellom folk som kjenner hverandre fra før av.
Samtidig, selvfølgelig så skjer det mer i Oslo, det bor jo så veldig mange flere der enn andre steder i landet

De hadde nok klart det hekt fint, vi bor ikke på et veldig stort sted men likevel null problem p reise dit alene
Det hadde nok gått fint. Men å komme seg til Oslo for mine inkluderer jo enten fly eller buss og evt tog da. Så der finner de ikke på på egenhånd med det første

Ja, man hører om mye rart som skjer der, men i de aller fleste tilfelle er det oppgjør mellom folk som kjenner hverandre fra før av.
Samtidig, selvfølgelig så skjer det mer i Oslo, det bor jo så veldig mange flere der enn andre steder i landet
Oslo anser jeg som trygt, ja. Bare at for ungene alene. Så hadde de ikke visst hvor noe var

Det er jo stort sett trygt. Men det skjer jo noe ofte, og risikoen er jo større med flere mennesker rundt. Også liker jeg ikke folk heller, i mengder. Så da trigges mye tanker på kort tid.

Men det gjør jo bare at jeg selv unngår både de verste folkemengdene, og de gatene med alt for få folk. :P
Da togene stod stille for noen uker siden, og sentralstasjonen fyllet seg opp VELDIG, så likte jeg ikke spesielt godt å stå der :p For, akkurat da, følte jeg at jeg stod på et sted som var et "perfect target".

"den våte fredagen", meldt klissvåt og regn fra natten til utpå morgenkvisten neste dag er kommet. Og enda er det ikke begynt å regne. Det regnet i går kveld litt, så vi utbedret de lekkasjene vi oppdaget for å være klar til i dag.

Enn så lenge viser radaren hos yr at regnet har gått sør for oss, og for min del kan det godt fortsette sånn.

Men overskyet og kjølig er det uansett. Så ikke noe bading på stranda, så vi tenkte finne på noe. Halvannen time herfra til Charlottenberg, så kan jentene få sin første tur ut av Norge, og gensehabdle. Men. Vi har ikke plass til mengder av noen ting i bilen.

Tenker at billigste måte å løse plassproblemet på i år er å kjøpe en eske og sende en norgespakke i posten til oss selv rett og slett. Så vi må ordne kasse og pakke den i dag så vi kan sende den i morgen, søndag pakker vi oss ut herfra nemlig. Trolig setter vi kursen hjemover. Vi vil egentlig besøke min svigerinne, men de er ikke hjemme før sånn onsdag, og det dal regne mandag og tirsdag.

Det er jo stort sett trygt. Men det skjer jo noe ofte, og risikoen er jo større med flere mennesker rundt. Også liker jeg ikke folk heller, i mengder. Så da trigges mye tanker på kort tid.

Men det gjør jo bare at jeg selv unngår både de verste folkemengdene, og de gatene med alt for få folk. :p
Da togene stod stille for noen uker siden, og sentralstasjonen fyllet seg opp VELDIG, så likte jeg ikke spesielt godt å stå der :p For, akkurat da, følte jeg at jeg stod på et sted som var et "perfect target".
Jeg er sv de som ikke er sp glad i Oslo lenger, føler meg ikke så trygg der nå lenger , det har endret seg siste årene

Da blir det rett og slett grensehandel på oss i dag. Ikke noe store mengder av noe som helst, vi skal få det i bilen. Men ungene får kjøpe godteri også tar vi med litt billig kjøtt til en middag eller to, litt bacon og sånn. Også skal ungene så handle litt de har lyst på, siden det ikke ble suvenir i hunderfossen siden de ikke var fulltallig der.

Jeg er sv de som ikke er sp glad i Oslo lenger, føler meg ikke så trygg der nå lenger , det har endret seg siste årene

Det er dessverre flere, ja.. Jeg har ikke opplevd noe, eller er pårørende til noen, men.. jeg har blitt litt mer utrygg de siste årene. Synes det har vært mye greier, som er skremmende. Folk som skyter, bueskyting, bombing, etc, her og der..
Mest sannsynlig blir ikke det å skje meg noe når jeg er der, men har en liten frykt for det likevel.

Det er nesten 30 år siden sist jeg var på svenskehandlen og det slår meg at jeg aner ikke hva man bør kjøpe. Men vi skal ikke ha så mye uansett. Dette er en tur for aktiviteten sin del siden det regner. Og for at jentene skal ha vært utenlands.

Men tips til hva vi bør kjøpe? Laktosefritt vet jeg er mye bedre utvalg. Men det er begrenset hva vi får med oss. De sjonoladeplatene vi kjøper hjemme har halv pris. Men min svigerinne kjøpte 10 for oss i vår. Så vi trenger ikke sånn store mengder av det heller

Det er dessverre flere, ja.. Jeg har ikke opplevd noe, eller er pårørende til noen, men.. jeg har blitt litt mer utrygg de siste årene. Synes det har vært mye greier, som er skremmende. Folk som skyter, bueskyting, bombing, etc, her og der..
Mest sannsynlig blir ikke det å skje meg noe når jeg er der, men har en liten frykt for det likevel.
Indirekte pårørende, i form av at mitt søskenbarn som jeg ikke har så mye med å gjøre lenger, var på Utøya. Men det var jo ikke i Oslo. Ellers er jeg ikke i nærheten av pårørende eller sånnsett risiko. Ikke er jeg homofil, profilert, kriminell etc. Så jeg ville ikke vært redd for å være i Oslo sånn på generell basis. Men har uansett ikke vært det på lenge.

Indirekte pårørende, i form av at mitt søskenbarn som jeg ikke har så mye med å gjøre lenger, var på Utøya. Men det var jo ikke i Oslo. Ellers er jeg ikke i nærheten av pårørende eller sånnsett risiko. Ikke er jeg homofil, profilert, kriminell etc. Så jeg ville ikke vært redd for å være i Oslo sånn på generell basis. Men har uansett ikke vært det på lenge.
Er bare jeg som har alt for mange tanker svirrende samtidig; også har jeg dårlige dager i blant, hvor jeg blir ekstra skeptisk :p

Jeg sluttet å føle meg trygg der for 11 år siden. Var rett i nærheten da bomben gikk av, og hørte om alle de stakkars ungene iløpet av dagen/kvelden neste morgen..
Det er nok ikke 11 år siden her, akkurat det tenker jeg ikke skjer så ofte så det dr jeg ikke redd

Mine tanker går til de som miste livet og de pårørande som står igjen:Heartbigred
Vondt at minnes. Selv var jeg på ferie 3000 km herifra men utrolig trist.

Back
Topp