Juliskravla - sommer!

Mannen vil ikke dra noe sted, heller sitte her og vokte på lekkasjene.
Da utgår svenskehandlenen jeg hadde tenkt med ungene. For jeg orker ikke gjøre det alene.

Og med nytt svakt punkt med tilhørende dråpe inne lokalisert så er det ikke akkurat oppløftende.

Altså. Det går jo bra. Det er ikke så mange dråper. Vi kan tørke det opp.
. Men han er sønn som tenker worst case. At teltet kollapser. Så han vil ikke dra fra det....

Kostbartelt..? Det er ikke mulig å ordne et nytt eller finne noe nye lekkasjeteip eller noe .?

Ah. Nei, da er de vi ikke så store ...
Det er det de ikke er, men de er overraskende løsningsorienterte når de er sammen :P
Men trenger ikke helt begynne å dra så langt uten tillatelse enda...
Verken Lillestrøm by, eller Strømmen Storsenter er spesielt små steder, men heldigvis har begge vært der en del tidligere sammen med oss foreldre og er litt kjent

Det er det de ikke er, men de er overraskende løsningsorienterte når de er sammen :p
Verken Lillestrøm by, eller Strømmen Storsenter er spesielt små steder, men heldigvis har begge vært der en del tidligere sammen med oss foreldre og er litt kjent
Nei, det er sant. Store steder...!

Ingen wifi på hytta vår men vi har mye mobildata og så legges mobilen en god del bort da så da løser det deg greit.

Deilig vær på hytta i dag så vi har vært ute siden vi kom, ok meldinger i morgen også heldigvis

Kostbartelt..? Det er ikke mulig å ordne et nytt eller finne noe nye lekkasjeteip eller noe .?
Lekkasjetape har vi med og har hatt på der det trengs etter beste evne. Men bør helst gjøres når det er tørt så vi må sikkert fikse mer senere.

Teltet koster vel 2-3000 og var kjøpt på slutten av 2019-sesongen så det er bare brukt få år. Håper å kunne bruke det noen år til før vi må erstatte det.

Det kollapser nok ikke, men mannen tenker fort på alt som kan gå galt. Så han vil neppe forlate det, sier han. Vi får se i morgen.

Det er det de ikke er, men de er overraskende løsningsorienterte når de er sammen :p
Mine hadde helsigvis ikke kommet seg til så store steder

Lekkasjetape har vi med og har hatt på der det trengs etter beste evne. Men bør helst gjøres når det er tørt så vi må sikkert fikse mer senere.

Teltet koster vel 2-3000 og var kjøpt på slutten av 2019-sesongen så det er bare brukt få år. Håper å kunne bruke det noen år til før vi må erstatte det.

Det kollapser nok ikke, men mannen tenker fort på alt som kan gå galt. Så han vil neppe forlate det, sier han. Vi får se i morgen.
Forstår den.
Jeg har et telt i hagen med lekkasje. Men det kostet bare 200kr ish, og lekkasjen gir meg den perfekte unnskyldning for å kaste det, hurra.
Har vurdert å kjøpe skikkelig telt, men vi telter jo egentlig aldri.
Men, kjente, spesielt siden du nå snakket om turen din, at det kanskje hadde vært gøy å tatt med ungene på en campingplass og overnattet i telt et par netter..
Men litt usikker på om jeg hadde fått det til. :P

Fordelen med campingplass er vel gjerne at man kan få tilgang på strøm, do og dusj? Er det ofte type fellesbygg med kontakter, for å lade f.eks tlf??

Nei, det er sant. Store steder...!
Mine hadde helsigvis ikke kommet seg til så store steder
Jeg tenker at det er mange barn som vokser opp i Oslo også, og det går bra med dem også så prøver å senke skuldrene.
Så lenge de faktisk tar telefonen stresser jeg ikke for mye med det.
Hadde en prat med frøkna om å si i fra hvor de var, og at de ikke var så store at de bare kunne gjøre det der enda.
Ble ikke sinna, eller sur. Vil ikke at hun skal være redd for å si i fra senere dersom de finner på det samme igjen og det går galt.

Jeg tenker at det er mange barn som vokser opp i Oslo også, og det går bra med dem også så prøver å senke skuldrene.
Hadde en prat med frøkna om å si i fra hvor de var, og at de ikke var så store at de bare kunne gjøre det der enda.
Ble ikke sinna, eller sur. Vil ikke at hun skal være redd for å si i fra senere dersom de finner på det samme igjen og det går galt.
Den skjønner jeg. Vi er fra et lite sted, så sjansen er liten for at hun kunne dratt særlig langt. Men, hadde blitt litt frustrert om hun hadde f.eks tatt bussen eller toget til byen (ca 40km) uten å spørre først. :P
Om hun hadde sagt fra, så hadde det nok gått greit. Men det er bare at hun er ca ingenting løsningsorientert, så.. sjansen for at det skjer, er lav i seg selv. Men OM hun hadde, så er sjansen for at hun kommer seg hjem uten at jeg hadde hjulpet med buss eller tog ruter.. vært veldig lav.
(Går sånn.. 1 buss til/fra hver dag, så. Og ikke mange togene heller...)

Ingen wifi på hytta vår men vi har mye mobildata og så legges mobilen en god del bort da så da løser det deg greit.

Deilig vær på hytta i dag så vi har vært ute siden vi kom, ok meldinger i morgen også heldigvis

Kose dere. Er jo litt godt å komme seg vekk :)

Den skjønner jeg. Vi er fra et lite sted, så sjansen er liten for at hun kunne dratt særlig langt. Men, hadde blitt litt frustrert om hun hadde f.eks tatt bussen eller toget til byen (ca 40km) uten å spørre først. :p
Om hun hadde sagt fra, så hadde det nok gått greit. Men det er bare at hun er ca ingenting løsningsorientert, så.. sjansen for at det skjer, er lav i seg selv. Men OM hun hadde, så er sjansen for at hun kommer seg hjem uten at jeg hadde hjulpet med buss eller tog ruter.. vært veldig lav.
(Går sånn.. 1 buss til/fra hver dag, så. Og ikke mange togene heller...)
Eldste på 15 har vært i Oslo med venner en gang alene for ikke så lenge siden, og det er 30 km unna. De tok toget.
Ordnet seg det også, men han er nå litt eldre også, og i motsetning til frøkna, han her ikke diagnose så ikke fult så rotete som henne.
Men på den andre siden, han ville aldri ha klart det stuntet der for 5 år siden :P

Eldste på 15 har vært i Oslo med venner en gang alene for ikke så lenge siden, og det er 30 km unna. De tok toget.
Ordnet seg det også, men han er nå litt eldre også, og i motsetning til frøkna, han her ikke diagnose så ikke fult så rotete som henne.
Men på den andre siden, han ville aldri ha klart det stuntet der for 5 år siden :p
Ikke sant. Mi er ikke fyllt 13 enda engang, og jeg mistenker sterkt en liten diagnose eller to.. Hun har dessverre hodet litt for fullt til enhver tid, og greier ikke tenke løsninger..

Forøvrig, jeg tør knapt å gå rundt i Oslo selv. :P angsten tikker inn, gjorde i alle fall det sist; fikk en sånn overhengende frykt for å bli skutt eller knivstukket ><
Den kan strengt tatt skje alle da. Barn eller voksne. Men jeg bare.. større sjanse for at noe skjer. :P
Men når de er 15, så er de jo såpass store at de nesten må få litt mer ansvar for seg selv uansett. Meeeen, jeg er likevel glad vi bor på et såpass lite sted.

Forstår den.
Jeg har et telt i hagen med lekkasje. Men det kostet bare 200kr ish, og lekkasjen gir meg den perfekte unnskyldning for å kaste det, hurra.
Har vurdert å kjøpe skikkelig telt, men vi telter jo egentlig aldri.
Men, kjente, spesielt siden du nå snakket om turen din, at det kanskje hadde vært gøy å tatt med ungene på en campingplass og overnattet i telt et par netter..
Men litt usikker på om jeg hadde fått det til. :p

Fordelen med campingplass er vel gjerne at man kan få tilgang på strøm, do og dusj? Er det ofte type fellesbygg med kontakter, for å lade f.eks tlf??
Vi har plass med inkl strøm, altså har vi en skjøteledning som vi tar inn i teltet it da kan vi koble til kjøleboks på strøm, vifteovn, vannkoker og ladere av alle slag.

Det er også stikkkontakter i fellesbygg med dusj og do og kjøkken, ja.

Så lenge det ikke regner mer enn teltet tåler så er det ikke vanskelig å campe på en plass som dette. Fellekjøkken har ovn og kjøleskap om du vil bruke det, vi har med grill og kjøleboks på strøm. Ja, og et stormkjøkken, mannen stekte egg og bacon på det tidligere i dag

Denne plassen ligger dessuten rett på stranda så vi rusler ned og bader når vi vil. Og kiosken der er gatekjøkken hvor en kan bestille burger eller pizza etc om man ikke vil lage mat selv.

Jada, unger vokser opp i New York også.

Det er vel mer det at mine aldri har vært i Oslo, som gjør at jeg er glad de ikke kommer seg i de trakter. De er ikke vant til sånne store steder.

Jeg glemte at denne plassen ikke har Wifi, men burde vel ordnet med mer mobildata. Ekstrautfordringen er 6 åringen som ikke har mobil

Men det legges vekk en del ja. I kveld har vi spilt kort med de to eldste etter at yngste ville legge seg rimelig like etter en sen middag (dvs, under utbedring av vannsikkeheten av teltet)

Vi har plass med inkl strøm, altså har vi en skjøteledning som vi tar inn i teltet it da kan vi koble til kjøleboks på strøm, vifteovn, vannkoker og ladere av alle slag.

Det er også stikkkontakter i fellesbygg med dusj og do og kjøkken, ja.

Så lenge det ikke regner mer enn teltet tåler så er det ikke vanskelig å campe på en plass som dette. Fellekjøkken har ovn og kjøleskap om du vil bruke det, vi har med grill og kjøleboks på strøm. Ja, og et stormkjøkken, mannen stekte egg og bacon på det tidligere i dag

Denne plassen ligger dessuten rett på stranda så vi rusler ned og bader når vi vil. Og kiosken der er gatekjøkken hvor en kan bestille burger eller pizza etc om man ikke vil lage mat selv.

Aha, ja det er jo ikke så dumt.
Lenge lenge siden jeg har vært på en campingplass, og i alle fall utenom i sånne hytter..

Altså. Jeg har sagt til kattene at vi ikke tar med oss nye kjæledyr hjem. Men jaggu er de dårlige på å høre. Satte bjeller på hele gjengen for sommeren også.

Skvatt noe sinnsykt da det plutselig fløy en fugl opp fra under sofaen og bort til vinduet. Og når jeg hylte til, så hylte I ALLE FALL babyen..

Dustepus, altså...

Men på den andre siden, han ville aldri ha klart det stuntet der for 5 år siden :p
Min har vært i Oslo flere ganger, men ikke før han var 14 da. Det har gått helt fint

Back
Topp