Julijentenes Bokklubb

Akkurat nå leser jeg Little Women, the Dirt og Harry Potter and the order of the Phoenix, alt etter humøret.
Jeg er også sånn, leser gjerne et par samtidig for å legge det til rette for humøret. :happy: Gleder meg til eldste blir stor nok for Harry Potter!

Her er jobben min å lese artikler og bøker, så det har blitt færre private bøker de siste årene.

Jeg er dog en sucker for fantasy-sjangeren! Liker best medieval-fastasy, for de som vet hva det er, og ikke så godt urban-fantasy eller sci-fi.
Harry Potter og A song of Ice and Fire er vel de absolutte favorittene her :-)

Akkurat nå leser jeg imidlertid I morgen var jeg alltid en løve av Arnhild Lauveng. En av de desidert viktigste og mest informative bøkene jeg har lest. Hun er psykolog og tidligere schizofrenipasient og skriver om- og analyserer sin historie. Anbefales!

Jeg har også gjort om et av rommene i huset til gjesterom /bibliotek, så jeg har veldig mange bøker. Mange spesielle bøker. Ekstremt glad i barn/ungdoms-bøker med et spesielt tema, for eksempel barndommens voktere (Rise of the Guardians) Alvefolket (Elf quest) og alt av Harry Potter. Både illustrerte og kun med tekst. Har også en haug bøker om Disneyskurker skrevet fra deres perspektiv, dronningen fra Snøhvit, udyret, havheksa Ursula, Malefika.
(for ordens skyld, har også mer voksne bøker som Anna Karenina osv)

Noen som bruker lydbokapp? Går mye tur og da er det greit med lydbok. Foretrekker absolutt håndholdt bok da.
Men akkurat nå bruker jeg storytel, kom gjerne med gode titler. Foretrekker absolutt krim eller spenning men i ny og ne må jeg ha en skikkelig grinebok (helt halvt år f.eks)
Bruker kun sånne gratis perioder på fabel og storytel siden jeg synes det er dyrt :hilarious: eller så bruker jeg appen til biblioteket for både E-bok og lydbok, eBokBib.

Bruker kun sånne gratis perioder på fabel og storytel siden jeg synes det er dyrt :hilarious: eller så bruker jeg appen til biblioteket for både E-bok og lydbok, eBokBib.
Joa billig blir det ikke, men unner meg Storytel alilevell men sliter med å finne gode bøker så hopper nå og da til storytel. Mye Jo Nesbø ligger jo der:happy:

Jeg har også gjort om et av rommene i huset til gjesterom /bibliotek, så jeg har veldig mange bøker. Mange spesielle bøker. Ekstremt glad i barn/ungdoms-bøker med et spesielt tema, for eksempel barndommens voktere (Rise of the Guardians) Alvefolket (Elf quest) og alt av Harry Potter. Både illustrerte og kun med tekst. Har også en haug bøker om Disneyskurker skrevet fra deres perspektiv, dronningen fra Snøhvit, udyret, havheksa Ursula, Malefika.
Ojojoj her ble jeg veldig nysgjerrig :eek: hvilke bøker er de om disney skurker ? :happy: er selv en skikkelig lesehest men det går opp og ned i daler på humøret og energien :bored:
Leser mye forskjellig selv å er stor fan av disney og Harry potter men leser både krim, virkelige historier og fortellinger med en liten utspring fra virkeligheten :happy::joyful:

Føler du er soulmate’n min jeg! Seriøst! Jeg har et slikt rom, mer filmer enn bøker, men likevel en god del og alt er sånn du nevner!! Akkurat nå hører jeg på lydbok, siste boka i HP serien:rolleyes:

Åååh, Harry Potter er også blant mine favoritter, har bøkene på både norsk og engelsk. Liker ellers veldig godt fantasy og 'young adult' bøker (for eksempel Ember quartet av Sabaa Tahir) men også bøker som Factfulness og Skattepengene som forsvant. (Litt sprikende smak :p)

Leser gjerne på norsk og engelsk, men foretrekker e-bøker til Kindle nå for tiden, så kjøper jeg bare de beste og peneste bøkene i hardcover og setter i bokhylla :happy: så enkelt å greit å få med seg Kindle'n over alt og går superraskt å kjøpe nye bøker hjemmefra ;)

Dere som liker Harry Potter, har dere lest Nevermoor: The trials of Morrigan Crow av Jessica Townsend?

Jeg likte den veldig godt og en ny fantasyverden jeg kan kose meg i :happy:

Noen som har lest Den siste lærling? Synet de er kjempe bra :happy: Det går egentlig mest krim hos meg, akkurat lest Uglen av samuel bjørk igjen :happy: nå driver jeg med Clifton krøniken av Jeffery Archer :smug:

Noen som har lest Den siste lærling? Synet de er kjempe bra :happy: Det går egentlig mest krim hos meg, akkurat lest Uglen av samuel bjørk igjen :happy: nå driver jeg med Clifton krøniken av Jeffery Archer :smug:
Er det sen serien som har utrolig mange bøker i seg?

I så fall så har jeg vurdert det. Men aldri kommet så langt :hilarious:

Noen av dere lesehester her inne som er som meg ?
Når jeg begynner på en bok serie eller trilogi må jeg bare lese hele ferdig.. klarer liksom ikke slutte midt i selv om jeg har mistet litt gnisten til å lese ferdig :wacky: jeg bare må vite hva som skjer videre slev om jeg sliter med å bli ferdig med den :playful::bag:

Back
Topp