Julibaby

Gruer meg til full fødeavd. Men ellers går det nok bra. Håper på en kald sommer da :p
 
Syns det er fint, for det betyr at vi alle sammen får være sammen hjemme på fulltid samtidig, og tuppa får bli vant til å ha en baby i hus :)
 
Syns det er fint, for det betyr at vi alle sammen får være sammen hjemme på fulltid samtidig, og tuppa får bli vant til å ha en baby i hus :)
Det har jeg ikke tenkt på, men det er jo helt sant :) Også kjekt å kunne ha mannen mye hjemme i starten :p
 
Det har jeg ikke tenkt på, men det er jo helt sant :) Også kjekt å kunne ha mannen mye hjemme i starten :p
Regner med det blir litt styr også :p men jeg syns det er viktig at hun føler at hun ikke blir byttet ut :)
 
Storebror er også julibarn, og syntes egentlig det var ganske greit å få på sommeren. Bortsett fra at jeg også fødte i 2014, og det var en VARM sommer ja. Skal vel mye til for at det blir like varmt igjen neste gang.

Positivt med å få barn på sommeren:

-Slippe å kle på både seg selv og baby en haug av klær før man skal ut.

-Slippe glatt føre om man har bekkenløsning.

-Man er ikke kvalm på sommeren i varmen (om man er heldig og bare har kvalme i starten av graviditeten)

-Deilig å gå turer på sommeren

-Slippe å kle på seg masse når man er høygravid, kan bare ta på seg en lett kjole

-Trenger ikke å bøye seg for å ta på sokker og sko, haha :p Kan bare ta på seg sandaler.

-Barnehageplass

-Fint å arrangere bursdager ute

Kommer på masse negativt med å føde på vinteren, men ikke noe på sommeren. Jeg kunne ha født på våren også, i mai kanskje. Men tenker at mai, juni og juli er perfekt :)
 
Last edited:
Eneste kjedelige jeg tenker med å ha bursdag i fellesferien er at ingen er hjemme =(
Ellers er det nok for min del bare positive ting =) Fødte i august sist, og kan ikke komme på noe jeg ikke likte med å gå gravid på sommeren, synes det var deilig jeg, varmt vær, lite klær, sitte i skyggen å spise is <3
 
Positivt med å få barn på sommeren:

-Slippe å kle på seg masse når man er høygravid, kan bare ta på seg en lett kjole

-Trenger ikke å bøye seg for å ta på sokker og sko, haha :p Kan bare ta på seg sandaler.

Åh! Har ikke tenkt på det (har jo ikke vært gravid før). Høres supert ut å slippe dette!
 
Det jeg har tenkt på som ulempe i forhold til å få julibaby er (barne)bursdagsfeiringer når barnet blir eldre. Alle er jo stort sett bortreist på dette tidspunktet! Så da blir det vel å feire 1mnd før/etter, eller ikke i det hele tatt...:( Har også tenkt at jeg sikkert får mer vann i kroppen midt på sommeren, men samtidig er det jo enklere med lette klær! Er vel plusser og minuser med alle årstider, ettersom hvordan man ser på det:p
 
Åh! jeg kom plutselig på at siden det er i juli og i ferien så kan foreldrene mine, tantebarna og søsteren min komme nedover og hilse på baby omtrent med en gang, og at det går an å få bursdagbesøk når baby blir eldre også, noe som ikke hadde gått hvis det ikke var i ferietiden. :D
 
Jeg har to desemberbarn fra før, så det blir spennende med et sommerbarn denne gangen :) Tenker jo litt på hva jeg må ha av klær til nyfødt. I tillegg bekymrer jeg meg litt med tanke på kapasiteten på fødestua, det er visstnok ganske fullt i juli. Men men, den tid, den sorg :) Først og fremst blir det kjekt med baby igjen, uavhengig av årstid :)
 
Åh! Har ikke tenkt på det (har jo ikke vært gravid før). Høres supert ut å slippe dette!

Ja, kjempe deilig!! Husker at ettersom magen ble større klarte jeg ikke å puste når jeg skulle bøye meg frem, så måtte holde pusten hver gang. Sykt slitsomt.. :p
 
Åh! jeg kom plutselig på at siden det er i juli og i ferien så kan foreldrene mine, tantebarna og søsteren min komme nedover og hilse på baby omtrent med en gang, og at det går an å få bursdagbesøk når baby blir eldre også, noe som ikke hadde gått hvis det ikke var i ferietiden. :D
Samme her! Hele familien min bor i Rogaland, mens jeg bor i Oslo, så det er et kjempepluss!! :)
 
Har sommerbaby fra før så blir kos å få gjenoppleve litt av det samme. Og kjekt at klærne etter førstemann passer i størrelse og sesong nå også.
 
Må bare si til dere at jeg har selv bursdag i juli. Jeg kan ikke huske at det har vært noe problem i oppveksten. Varmt og fint og mulighet for å ha det ute (som oftest ;) )
 
Har en født i juli fra før, så synes det er supert.. Frøkna er født i april, så med tanke på bursdag så er vell ingen av de jeg har fått noe spesielt heldig dato ene i fellesferien og andre får påsken annethvert år :p men ellers så ser jeg virkelig frem til en sommerbaby til ;) og føden er ikke like full i juli som april! April er den værste mnd ifølge sykehusene, for de babyene blir nemlig laget i felles ferien :p alt med påkledning de første mnd blir også lettere i juli, så egentlig helt perfekt :)
 
Det jeg har tenkt på som ulempe i forhold til å få julibaby er (barne)bursdagsfeiringer når barnet blir eldre. Alle er jo stort sett bortreist på dette tidspunktet! Så da blir det vel å feire 1mnd før/etter, eller ikke i det hele tatt...:( Har også tenkt at jeg sikkert får mer vann i kroppen midt på sommeren, men samtidig er det jo enklere med lette klær! Er vel plusser og minuser med alle årstider, ettersom hvordan man ser på det:p
Her har guttungen bursdag midt i fellesferien, 22juli.. Bursdager har vi feiret med en gang skolen har begynt, og både gjester og bursdagsbarn selv synes det er helt supert :) så å bekymre seg for det trenger du ikke, andre foreldre ser heller ikke på det som noe problem :)
 
Veldig greit siden mini er vinterbarn og vi har utrolig mange i familien på begge sider som har bursdag i desember og januar. Og greit at ihvertfall moren min garantert har ferie da og kan passe mini når vi må dra på sykehuset.
 
Back
Topp