Julibaby

Tenker at det kanskje er litt kjipt å ha bursdag i sommerferien, men ellers veldig fint :)
 
Perfekt å være gravid utover våren, og å slippe dra en nyfødt ut i 20-
 
Veldig greit i forhold til barnehage, at mamma hatr ferie og kan passe på storebror når vi skal på føden, null stress å komme seg ut.

Gruer meg til at det er stengt på føden her om sommeren, og sikkert fult i hgs der vi må føde. Storebror kom nå i mars og det var perfekt med tanke på føden. Nesten ikke folk og vi hadde et stort familierom for oss selv.
 
Jeg synes det er en fin tid :) mamma har ferie i skolens ferie så hun kan ta junior når fødsel er i gang, ingen snøstorm som det var sist vi skulle kjøre til føden.. Sist fødte jeg i mars og fikk ikke plass på st.olav fordi føden var full, tenker det kan ikke bli verre enn det.. Og den første delen av sommeren i norge pleier ikke å være så varm, så tenker at det går fint ;)
 
Hvis det blir samme juli som i år, så var det piss kaldt.

Jeg tenker at det er kjipt å ha bursdag i sommerferien.
Samt tenker jeg at man går mot mørkere tider og mye inne.

Sist fikk jeg i mars, perfekt tid spør du meg. Aldri vært så mye ute!
 
Kjempe happy med Juli baby.
Med to skolebarn er det deilig å få en måned før de skal på skolen igjen.

I tillegg slipper jeg RS virus bekymringer som jeg har hatt med de vinterbarna mine:)
 
Jeg har selv bursdag i juleferien og synes det er HELT greit. Alltid gjort det! :p Var flau på de andre i klassen sine vegne når alle reiste seg å sang bursdagssangen..
 
Jeg tenkte også litt på det at det var kanskje litt dumt å få bursdag midt i sommerferien, og så tenkte jeg på hva i all verden skal man ha i vogna/på ungen når det er 25+ og så tenkte jeg at det er perfekt timing siden fødselspermisjonen skal begynne omtrent rundt skoleslutt, sånn at jeg kanskje kan være sammen med ungene "mine" hele skoleåret.
 
Jeg har tenkt mye på akkurat det
Positivt:
Utenom forskjølelses sesongen slik at dersom babyen blir prematur som storebroren har h*n gode forutsetninger, positvt å ikke bli syk tidlig også om vi får gå til termin.
Litt varmere ute, sist måtte vi vente inne til temperaturen hadde steget litt før vi kunne ta han ut.
Passer bra ift bhg.
Vi får to relativt tette
Jeg vil ha baby fortest mulig:)

Negativt:
Fult på føden
Kipt å ha bursdag midt i ferien
Barnehagen er kanskje stengt så blir litt volsomt om storebror må være hjemme masse rett etterpå
Går mot mørkere tider.
Går glipp av den beste tiden og ha permisjon vår/tidlig sommer
Om jeg synst det er for tidlig at babyen begynner i bhg vil jeg ha store problemer å overtale barnefaren om ulønnet både for meg og han.

Ble kanskje en litt overvekt av negativt her men er ufattelig lykkelig at det er en baby i magen uansett hvordan det ser ut på utsiden av vinduet når h*n kommer ut.
 
Lettere å komme seg ut og i form igjen etter fødsel, da, når det ikke er is, snø og mørkt ute...?? :) Blir herlig å trille turer på sommer og høst!
 
Tenker at det passer bra! Heller at det er varmt ute og inne enn redsel for at ungen skal fryse! Så rakk vi barnehage fristen også :p Det er jo så vakkert å være gravid i sommerkjole :)
 
Jeg fødte midt i juli for 4 år siden, jeg var da den eneste fødende når jeg kom inn :) kom inn tre andre senere, men det var altså bare 4 jenter som ble født den dagen :) så man kan være heldig også :)
 
At det blir varmt å gå en mnd lenger enn forige hang ellers så syns jeg sommeren er en fin tid å få barn på også er jeg litt bekymra for rush på føden i juli

Akuratt det tenker jeg også. Mai var tøft nok det :p
 
En annen ting mtp å ha bursdag for den lille i juli... vi har 26 000 liters utebasseng, og kommer til å kunne arrangere de kuleste bursdagene :p
 
Også kan vi gå i sandaler om vi får vann i bena hihi. .. og sommerkjoler :):):)

Nei jeg kommer kun på positivt jeg med å ha termin i midten av juli :)

Samt jeg må jo gå ut senest 2.juli i perm :p

Hvordan er det mtp at man faktisk har krav på så og så mange ukers ferie i løpet av 1 år?
Kan man ta ut disse før mamma permen på en måte :)?
 
Siste fødte jeg i februar og da var det fult på KK. Alle fødestuene var i bruk og det var liten plass på barsell avdelingene. Ser for meg det blir ganske likt denne gangen :( Denne gangen er jeg gjerne tryggere på meg selv, så komme til å reise hjem etter fødsel om alt har gått bra :)

Fødte i juni sist på ahus nesten ikke folk hadde jm inne hos meg hele tiden frykter det blir være nå...
 
Også kan vi gå i sandaler om vi får vann i bena hihi. .. og sommerkjoler :):):)

Nei jeg kommer kun på positivt jeg med å ha termin i midten av juli :)

Samt jeg må jo gå ut senest 2.juli i perm :p

Hvordan er det mtp at man faktisk har krav på så og så mange ukers ferie i løpet av 1 år?
Kan man ta ut disse før mamma permen på en måte :)?
Jeg tok ut ferien min i sommer. Det vil si midt i permisjonen. Da fikk jeg ikke foreødrepenger, men feriepenger. Fikk forlenga permen litt med det :)
 
Back
Topp