Julibaby

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Hva slags tanker har dere om en julibaby?
 
Jeg er veldig usikker på hvor mye jeg skal kle på den? Det er første gang for meg. Jeg har jo passet masse unger, men ikke sååå små ...
 
Enig, juli er perfekt! Jeg er julibarn selv, og har alltid likt det. Synes det er flott :)

Har hørt at babyen skal beskyttes mot direkte sollys. Men hvor mye skal den ha på seg, blir det for varmt? Eller er de små sånn som ikke kan få nok klær ... tenk så kaldt å være så ny.
 
Jeg synes det er litt kjipt å få rett før mørketiden kommer sninkende... Sist fikk jeg i februar og synes det var supert at vi gikk en lys og fin tid i møte :) Jeg gikk mye tur og var mye ute i permisjonen min... Itillegg synes jeg det dumt i forhold til bhgplass :( Har ikke råd til å gå hjemme et helt år med ulønnet permisjon.. Et halvt kunne gått slik som forgje gang. Noe som fører til at babyen som kommer bare er rundt året når han/hun begynner i bhg om vi ikke klarer å finne en løsning på det.. :(
 
At det blir varmt å gå en mnd lenger enn forige hang ellers så syns jeg sommeren er en fin tid å få barn på også er jeg litt bekymra for rush på føden i juli
 
Jeg synes det er litt kjipt å få rett før mørketiden kommer sninkende... Sist fikk jeg i februar og synes det var supert at vi gikk en lys og fin tid i møte :) Jeg gikk mye tur og var mye ute i permisjonen min... Itillegg synes jeg det dumt i forhold til bhgplass :( Har ikke råd til å gå hjemme et helt år med ulønnet permisjon.. Et halvt kunne gått slik som forgje gang. Noe som fører til at babyen som kommer bare er rundt året når han/hun begynner i bhg om vi ikke klarer å finne en løsning på det.. :(

Er det ikke normalt for barn å begynne i bhg rundt 1 år da?
 
At det blir varmt å gå en mnd lenger enn forige hang ellers så syns jeg sommeren er en fin tid å få barn på også er jeg litt bekymra for rush på føden i juli

Siste fødte jeg i februar og da var det fult på KK. Alle fødestuene var i bruk og det var liten plass på barsell avdelingene. Ser for meg det blir ganske likt denne gangen :( Denne gangen er jeg gjerne tryggere på meg selv, så komme til å reise hjem etter fødsel om alt har gått bra :)
 
Er det ikke normalt for barn å begynne i bhg rundt 1 år da?

Jeg personlig synes mange er for små når de bare er året. Jobber med de minste i bhg. Han jeg har var 18mnd når han begynte for fult i bhg. Hadde håpt vi kunne få muligheten til å ha neste like lenge hjemme :)

Mange har ikke et valg, derfor begynner vel mange når de bare er året... Er stor forskjell på ettåringer. Noen er klar, men ikke alle! :(
 
Har julibarn fra før og er det selv. Perfekt å få barn i juli, alt er så mye lettere
 
Siste fødte jeg i februar og da var det fult på KK. Alle fødestuene var i bruk og det var liten plass på barsell avdelingene. Ser for meg det blir ganske likt denne gangen :( Denne gangen er jeg gjerne tryggere på meg selv, så komme til å reise hjem etter fødsel om alt har gått bra :)

Har født i april og juni. Og denne gang juli og hørt noen rykter om at det er fullere enn verst der da, men siden dette blir nr 3 så skal jeg kun føde og rett hjem haha :)
 
Har født i april og juni. Og denne gang juli og hørt noen rykter om at det er fullere enn verst der da, men siden dette blir nr 3 så skal jeg kun føde og rett hjem haha :)

Min plan er også å reise rett hjem :) Hvor gammel er barna dine?
 
Tenker det skal gå veldig fint. Bare håper jeg får igangsettelse istedenfor ks slik at jeg kan reise hjem kjapt etterpå :)
 
Jeg hadde termin på nyttår med hun andre så er midt etter jul og det er fire ganske tette bursdager i januar hos oss så juli er ganske så perfekt :)
 
Tenker at det blir flott! Deilig å ikke gå med stor mage på vinteren og være bekymret for å falle på isen osv.
Mannen driver med bilsport og er veldig flink. I år fikk han ikke kjørt pga stor satsing på jobben så han har snakket om gatebil 2016 i mange mange mnd nå! Termin er 4-5 dager etter gatebil :p
 
Min plan er også å reise rett hjem :) Hvor gammel er barna dine?

De rekker å fylle 11 og 9 når bøllefrø blir født så jeg blir sett på som 1.gangs fødende igjen hehe :p
 
Jeg synes det er supert :) Mannen er lærer, så han har lang ferie og kan da være hjemme. Vi sikrer oss barnehageplass, og jeg tror vårmånedene er fine "gravidmåneder" :)
 
Glad for å slippe vinteren og dårlig føre når man for første gang er ute å kjører med den lille. Slipper ekstra påkledning og basilusker fra folk som er forkjølet, ikke så mange som er det midt på sommeren:p Men det kan bli for varmt også, men da får man bare være i skyggen. Godt å ha permisjon hele sommeren da:D
 
Gruer meg litt til å føde midt på sommeren, siden vi alltid hører at det er babyboom og sprengt kapasitet på fødeavdelingene :eek: Det blir også uvant med sommerbaby siden jeg har en som er født i januar fra før. :) Blir sikkert like usikker som sist i forhold til bekledning osv ;)
 
Back
Topp