Juli-jentene's uvaner og andre rare ting

Aprikosblomst

Elsker forumet
Hva med en slik tråd? Så en på et annet forum :)

Fortell meg en uvane du har, en rar fakta, morsom rutine i ditt liv eller noe sært om deg selv.
Jeg kan starte:

- Om jeg skal spise hvitost må jeg skjære av det første laget av osten om pakningen er ny. Liker ikke det øverste.

- Når jeg spiser f.eks. grønnsaker, ris og kylling hiver jeg i meg grønnsakene så raskt som jeg kan, for å spare det beste til slutt, men allikevel tenker at "da har jeg iallefall fått i meg det sunneste om jeg skal bli mett".

- Tar jeg selfies eller andre bilder av meg selv, tar jeg alltid fra høyre side fordi jeg føler det er min "gode" side.

- Har leverposteien vært åpen mer enn 1 dag så spiser jeg den ikke. Må være fersk, spesielt den gule fra Stabburet.

- Når jeg går på fotgjenger felt så kan det hende jeg finner på å trø på kun de hvite stripene, akkurat som da jeg var barn.

- Jeg hater fløyelsstoff!! Sofaen til min mor er stor, beige og fløyel..... Pleier å bre ut teppe å sitte på slik at jeg ikke kjenner det til huden når jeg er hjemme. Får frysninger bare på tanken.

- Når jeg spiser non-stop spiser jeg alltid de grønne, innbiller meg at de smaker best også ble vi fortalt på skolen av mattelæreren at dette var "matte-nonstop" og at vi ble smart av de.... Haha

- Kan ikke sove på helt mørke rom (type svart, så man ikke ser noe) for da føler jeg meg blind og får nesten litt angst.

- Jeg har klaustrofobi i mild grad, og holder meg unna heis! Går 10 etasjer om jeg har mulighet. Det samme med do på fly. Holder meg så lenge jeg kan... (Kommer av at jeg har vært innelåst på et lite do som barn og stått fast i heis 3 ganger)

Sleng dere med, jenter! :)

Hehehe:) Morsomt! Kjenner meg igjen i flere av de du skriver. Spesielt hvitosten, og å ta selfie fra høyre side.

*Jeg vasker hår og kropp i et bestemt rituale når jeg dusjer

* Jeg fikser ikke at det blir kluss eller feil hvis jeg feks skriver en lapp, handleliste etc. Skriver jeg feil må jeg skrive alt på nytt da jeg ikke greier å bare stryke eller klusse over det:P

Kommer ikke på noen flere i farta nå...Selv om jeg vet at det nok er mange flere ting:)

Gøy tråd! :D

- når jeg spiser skiver så spiser jeg rundt skiven helt til jeg har den midterste delen igjen! Syns alltid den smaker best

- jeg må alltid ha like mye pålegg som det er skive når jeg spiser brødmat

- jeg sover med vifte på nattbordet hver eneste natt! Jeg får ikke sove om jeg ikke hører den durelyden :(

- jeg har veldig dårlig konsentrasjon og spesielt når jeg snakker i telefonen svarer jeg ofte bare ja hele tiden uten å ha peiling på hva jeg svarer på!

Last edited:
Denne var morsom :)

-jeg er liveredd frosker, jeg døøøøør hvis jeg ser en!!

- bytter glass nesten for hverdag jeg skal ha noe å drikke.

- jeg kommer på mine beste ideer når jeg dusjer.

etter at jeg ble gravid:

- jeg må lukte på alt jeg skal ha inn i munnen.

- sjekker papiret hver gang jeg tørker meg, redd for blod. Håper jeg slutter med dette snart!

Er sikkert masse mer! Får skrive det inn når jeg kommer på det ;)

• Jeg har alltid liten tid. Alltid.
  • Jeg må følge tradisjoner, spesielt juletradisjoner og rundt bursdager. Hvis ikke dette blir fulgt til punkt og prikke blir jeg som en liten unge i trassalderen.
  • Hvis jeg ikke får sove, må jeg ha hunden min i senga inntil meg
  • Jeg liker ikke å ta buss - går heller til nærmeste trikk, bane eller tog evt. tar jeg taxi heller enn å ta buss.
  • Jeg liker ikke gult godteri - spiser det alltid til slutt, om jeg spiser det i det hele tatt.
  • Jeg sier alltid i fra om noen eller noe rundt meg ikke er som det skal. Alt fra å gå inn i butikken for å finne eieren som har bundet hunden utenfor i solsteika/isklade vinteren og komme med en liten skjennepreken, til å be folk rydde opp etter seg på treningssenteret :p Blir ikke nødvendigvis populær av sånt, men jeg hater at folk ikke tar ansvar!
  • Jeg lager alltid for mye mat :p Uansett! Det finnes ikke noe flauere enn å ikke ha nok mat på bordet om man har gjester, derfor ender vi alltid med restemat i 2-3 dager etter :D :p

• Jeg HATER å få ull inn i munnen (klarer nesten ikke skrive om det). F. eks dra ned en erm på ullgenseren min med tennene. GRØSS!
  • Jeg spise ikke øverste lag på noen ost. Det føles og smaker som plastikk.
  • Jeg kan ikke legge meg før jeg har pussa nesen. Liker ikke hvis det er pipelyder fra nesen. Umulig å sove da!
  • Jeg liker ikke sjokolade. Var 20 år før jeg likte fløteis. Favorittgodis som liten var Honnikorn, Gräddost og frukt.
  • Jeg MÅ se Askepott på julaften. Og det må alle respektere, også hun som er 11 måneder.

Jeg "må" ha forskjellig pålegg på hvis jeg har flere brødskiver + knekkebrød på fatet. Også må jeg spise litt av alle, spiser aldri opp en hel skive før jeg begynner på en ny. Hehe!

Jeg kjenner meg igjen i masse som blir skrevet her! :D Så morsomt!
Er lik når det kommer til det der med ULL i munnen... FYSJ får frysninger av tanken på det...

Jeg hater lakkris. Der har jeg en veldig sær greie. Hvis lakkrisen ligger i samme godteriskål må jeg hente en pølseklype og legge lakkrisen i en egen skål.

• Jeg er kontrollfreak til tusen! Må ha med meg min 7. Sans over alt og oppdatere den med en gang det blir snakket om nye planer. (Dersom det er sånne kanskje-avtaler, må de skrives på post-it lapper, slik at jeg slipper å klusse ut hvis det ikke blir noe av) Skriver alltid lister, dagsplaner, handlelister etc.

• Jeg holder alltid hånden forran munnen når jeg tenker

• Veldig perfeksjonist, trenger vel ikke si mer her...

• SÆR på hvordan oppdragelse sønnen min får, dersom jeg mener at noen snakker for hardt til han, eller behandler han feil, klikker det for meg! (Når han ikke er tilstede selvfølgelig, for jeg ønsker ikke at han skal høre meg sint)

• Besvimer av å se blod

Haha, vi er jo sprø alle mann:) Jeg har en tvangstanke når jeg fyller vann i glass eller flaske. Må fylle opp og tømme ut minst en gang før jeg drikker. Kan ikke drikke det første vannet.

Og så sliter jeg med foreldre som ikke tåler at en snakker til ungene deres, lisak ;) Hehe... kanskje fordi jeg ikke har barn selv enda?:) Ja til gammeldags "landsbyoppdragelse" ! :)

Haha, vi er jo sprø alle mann:) Jeg har en tvangstanke når jeg fyller vann i glass eller flaske. Må fylle opp og tømme ut minst en gang før jeg drikker. Kan ikke drikke det første vannet.

Og så sliter jeg med foreldre som ikke tåler at en snakker til ungene deres, lisak ;) Hehe... kanskje fordi jeg ikke har barn selv enda?:) Ja til gammeldags "landsbyoppdragelse" ! :)
Hehe, det med vannglasset gjør jeg og! Skyller det gjerne 2-3 ganger først;) Er forsåvidt enig i det med tilsnakk til barn og;)

Artig tråd!
Jeg og må alltid skjære av og kaste begynnelse på osten
- spiser ikke det hvite på spekeskinken, og står i butikken og blar gjennom alle pakkene, til jeg finner en uten hvitt på!
- lar ofte det ligge igjen et håndtak på fatet, når jeg har spist brød ! Altså en liten del av skorpen.
- må ha 2 engangs hansker på høyrehånd, når jeg skifter bæsjebleie i barnehagen. (En på venstre)
- må ha spekemat til grøt
- fyller helst drivstoff på samme pumpe på samme stasjon!
-spiser samme pålegg ukesvis i strekk
- forlater ikke huset uten frokost, uansett om jeg beg 0630 eller 930 på jobb.må ha frokost !
- er født nesten 3 uker for sent, så dermed er jeg nesten alltid for sent til alt! Og er mannen med og hjelper, blir vi iallefall alltid for sent ute!
- sover aldri på min høyre skulder.. Kun venstre eller på rygg.

Så morsomt å lese :D

- Jeg er skikkelig perfeksjonist og kontrollfreak...skal ha det meste på min måte. Ikke alltid like populært :oops:

- Må ALLTID vaske ferdigskrelt egg før jeg putter det i eggeskjæreren.

- Jeg skyller også alltid nyvasket glass i kaldt springvann før jeg bruker det.

- Hater når folk harker og raper, da brekker jeg meg/kaster opp, klarer heller ikke å legge skjul på at jeg synes det er disgusting! Og de fleste synes det er ganske morsomt :mad: (ble skikkelig kvalm nå i skrivende stund) :confused:

- Hater når mannen rygger inn i innkjørselen, synes det tar unødvendig lang tid :p:D

- Spiser ikke leverpostei som ikke er nyåpnet, samme med makrell i tomat
- hater at det er rotete, men jeg er eksrtem til og rote
- må ha like håndlær på badet
- syns pizza er best kald
- har angst for fugler
- liker ikke sjokoladekake, sjokolademelk, sjokoladepudding osv men er avhenig av sjokolade :p
- hater shopping
dette var en festlig tråd, kjenner meg igjen i flere av de andre "uvanene" her :p

Morsom tråd!
- Jeg må vaske håret hver dag. Alltid! Må også gre håret med en spesiell børste, og på en spesiell måte.
- Jeg må sove med en spesiell pute. Tar den med overalt. Har glemt den igjen i utlandet noen ganger. Det er helt krise!
- Jeg er livredd for dårlig melk. Hvis melka nærmer seg datomerkingen er jeg utrolig skeptisk. Drikker ikke melk som går ut i morgen.
- Må alltid ha lypsyl og håndkrem på nattbordet.
- Er alltid to minutter forsinket. Uansett. Starter gjerne med god tid...

Bra tråd! :)

- jeg må også alltid skjære av og kaste det øverste laget både på hvitosten og brunosten.

- jeg må alltid såve med ørepropper

- sønnen min MÅ ha helt rene klær når vi går ut døra, får angst for at noen skal tro vi ikke har nok eller rene klær til han (veldig sært, i know)

- hvis noen tar meg i ansiktet eller er i nærheten med hendene sine, får jeg helt klaus!

- jeg må alltid ha nesespray tilgjengelig, jeg får panikk hvis jeg blir tett i nesa

- drikker kun melk hvis den er ISKALD

- jeg er en av de største vimsehuene som fins! Glemmer alt av avtaler, tidspungt osv hele tiden. Veldig slitsomt

:):) kommer ikke på noe mer i farten

Nå sa jeg jo ikke at jeg ikke tåler at folk snakker til ungen min, selvfølgelig får andre snakke til barnet mitt, men ikke på en sånn krass måte jeg mener kan oppleves nedlatende for mitt barn.

Et eksempel; mitt barn kommer opp i en situasjon der det kjenner frykt. Jeg vet at situasjonen er skremmende for mitt barn, fordi at det tidligere har hatt en negativ erfaring, og ønsker å hjelpe mitt barn til å bli trygg på situasjonen. Og da blander en annen seg inn og sier på en krass måte "nå må du slutte å tulle!" - det provoserer meg! Men hvis det bare er jeg som er rar og sær gjør det ingen ting:) ville bare ikke at det jeg sa skulle missforstås! :) :)

Men ja - ting endrer seg når man får egne barn! ;)

Haha for en vittig tråd!! Ler meg ihjel!
Jeg har og noen rare uvaner tror jeg, dette er de jeg kommer på I farta:

- jeg må alltid ha nesespray i nærheten, gjerne en i hvert rom og tre i veska!! Er super-avhengig :(

- jeg har helt totalt panikk for mugg, hvis jeg tror feks et brød kan ha mugg på seg blir jeg dårlig og kaster opp :P

- liker veldig godt å ha det reint og ryddig, men er fryktelig rotete :P

Back
Topp