juletradisjoner

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
Har dere funnet noen nye juletradisjoner med baby i år? eller har dere holdt på de samme gamle? :) vi har egentlig ikke noen tradisjoner. bortsett fra ribbe og riskrem på julaften :p Da jeg bodde hjemme så pleide vi ha mandel i riskremen enten på lille julaften eller julaften i begynnelsen var det risgrøt på lille julaften, men ingen av oss er så glad i det.. ;)
Jeg og samboern tenkte vi skulle ha mandel i riskremen på julaften i år, men vi droppa det da vi hadde 2 desserter og jeg vet noen ikke er så glad i riskrem så da ble det til at vi skal prøve neste år :p

og så har jeg tenkt neste år og lage mer julepynt og bake med barna de blir da hhv 9,5år, 3,5år og 15mndr :) har prøvd med diverse ting med han eldste men han har ikke vært så interessert i verken baking eller lage pynt, men nå har han laga ting på skolen så nå har han blitt veldig flink :)

Last edited:
Har ikke så veldig mye nå siden han er så liten, men vi har dratt litt på besøk til alle våre kjære, og koset oss masse sammen :)
Neste år får han jo bli med og hente juletre i skogen og hjelpe å pynte litt, og så blir det vell og henge i fotene til bestemor når hun baker smultringer :)
Skal i alle fall skape gode og fine juleminner for han :)

Har fått noen faste juletradisjoner etter at vi fikk vår eldste for snart åtte år siden. Har prøvd å holde på de til hvert år. Men ble litt forandringer i år med liten bebis.
Liker å bake og lage julepynt med ungene før jul. Ble nok litt mindre av det i år, men tar det igjen neste år. ;)
Kose oss masse i sammen alle fem og har vært mye sammen med besteforeldrene og tanter og onkler. :)

Vi gjorde mest mulig som før, men med flere nye familiemedlemmer ble det veldig annerledes allikevel! Fra voksenjul til småbarnsjul :) Veldig koselig var det!

så bra :) har vært en koselig jul her også :) spent på om samboern holder meg med selskap i mårra natt elelr om han sovner før den første raketten.. :p

Her begynte vi en ny tradisjon.. Feire julaften hjemme hos oss selv... Hadde svigermor her sammen med oss.. Og de andre barna til samboer :) var koselig :) men mye jobb på meg da det var jeg som måtte være kokk :) men tenker det er påtide å "bli voksen" og feire julen i sitt eget hus når man har fått barn :)
Ellers har jeg og mamma en fast tradisjon med å bake vannkringler og rundstykker sammen, så det blir vi å fortsette med, også kan lille nina også få være med i tiden som kommer :)

Her begynte vi en ny tradisjon.. Feire julaften hjemme hos oss selv... Hadde svigermor her sammen med oss.. Og de andre barna til samboer :) var koselig :) men mye jobb på meg da det var jeg som måtte være kokk :) men tenker det er påtide å "bli voksen" og feire julen i sitt eget hus når man har fått barn :)
Ellers har jeg og mamma en fast tradisjon med å bake vannkringler og rundstykker sammen, så det blir vi å fortsette med, også kan lille nina også få være med i tiden som kommer :)
Så koselig :) vi begynte med å ha det hjemme hos oss i fjor. så blir det annhvert år med hans og min familie på beøk her. i fjor lagde svigermor all maten og i år var jeg kokk, med mamman min sin hjelp med svora på ribba :p har bare laga ribbe 1gang før, men blir annerledes når man skal lage til mange, får litt prestasjonsangst, hehe.. :)

Så koselig :) vi begynte med å ha det hjemme hos oss i fjor. så blir det annhvert år med hans og min familie på beøk her. i fjor lagde svigermor all maten og i år var jeg kokk, med mamman min sin hjelp med svora på ribba :p har bare laga ribbe 1gang før, men blir annerledes når man skal lage til mange, får litt prestasjonsangst, hehe.. :)

Vi tenkte også å ha foreldrene våre her annenhvert år, så neste år blir mine foreldre her, passer best slik også, da vi neste år ikke har samboer sine barn her da.. Har dem annenhvert år :) så da kan jo de "rette" besteforeldrene være her når de er sammen med oss :)
Her går det i pinnekjøtt på julaften, så er jo vekdig enkelt :) ska da sies at jeg jobber som assistent på institusjons kjøkken, så julemat har jeg laget i store dunger før ;)
Ribba er jeg ikke så glad i verken å lage eller spise :p den får samboer spise senere i jula når svigermor lager det :p

Vi tenkte også å ha foreldrene våre her annenhvert år, så neste år blir mine foreldre her, passer best slik også, da vi neste år ikke har samboer sine barn her da.. Har dem annenhvert år :) så da kan jo de "rette" besteforeldrene være her når de er sammen med oss :)
Her går det i pinnekjøtt på julaften, så er jo vekdig enkelt :) ska da sies at jeg jobber som assistent på institusjons kjøkken, så julemat har jeg laget i store dunger før ;)
Ribba er jeg ikke så glad i verken å lage eller spise :p den får samboer spise senere i jula når svigermor lager det :p
hehe! her er det omvendt pinnekjøtt får de andre spise i smug.. hater lukta :p

Back
Topp