Juleskravle 2014

Hvile etter middag, ja. Det driver svigers også med.

Hos mine foreldre derimot droppet vi desserten og tok tre, nisse og pakker så tidlig som mulig (vi voksne la til side våre pakker da vi var fire unger på 0-3,5 år) for å komme gjennom det før de ble for trøtte.

Unger som ber om å få legge seg med halvparten av gavene enda ikke pakket ut, fordi vi først skal hviiiiile, se tv, lese julehefter og bare seeeeee på pakkene under treet??

Not happening.

Nå feirer vi hjemme, på vårt vis
Tror det er viktig å prioriterer ungenes forventinger først, så kan en jo sitte oppe lenge de voksne etter ungene har lagt seg også. Greit å begynne tidlig med pakkene, ungene har jo lyst å leke med det dem får.

Har noen sett hvite putetrekk til en ikke altfor dyr pris?
Jeg kjøpte det feil en gang, så jeg vet de har på ellos. Kjøpte en to pakk. med hvite putetrekk. Trodde jeg hadde kjøpt puter.

Vi har aldri begynt tidlig med pakker, er ikke vant til det selv heller fra da jeg var lita. Vi har uansett et barn som alltid har vært en festløve;) Han er bare blid og fornøyd:)

Vi har aldri begynt tidlig med pakker, er ikke vant til det selv heller fra da jeg var lita. Vi har uansett et barn som alltid har vært en festløve;) Han er bare blid og fornøyd:)

Nå holder mine til ti, men for et par år siden holdt de ikke så lenge. Og ti er ikke lenge om man spiser i en god time og hviler i en veldig god time og begynner å snakke om å gå rundt treet klokka åtte, og er så mange at siste gave nok er mange timer unna da.

Veldig tidlig begynner vi ikke, vi spiser klokka fem som vanlig, vi koser oss med maten. Vi bare setter oss ikke til å se tv etter maten.

Vi ser ungene an hvis de ligger å halvsover foran treet, så kan de legge seg. Vi venter da meg resten av gavene til dagen etter. Har masse fridager i jula og ingen hastverk.

ImageUploadedByBV Forum1412694401.363542.jpg

Ein liten smak av jula :-) Kan ikkje huske sist eg gleda meg sånn til jul!

Farlig godt :)

Er liksom best det man er vandt til. Hos svigers serverer de medisterkaker og sosisser som jeg ikke er særlig glad i. Også er der ingen barn så det blir lett kjedelig. De liker jo også å hvile etter middag og slikt... :p

Ja ikke sant :P Men man må jo feire med begge sider av familien, så da må det bare bli sånn :P Skal jo ha en middag eller to hos mamma også i jula, selv om vi skal til svigers på julaften :)

jaaa heldigvis. Gleder meg sånn ,selv om jeg fortsatt ikke aner hvor vi skal være

Hehe, er jo fortsatt noen måneder til, så du har jo for så vidt god tid på å finne ut hvor du skal feire :) Vi skal være hos svigers i år, siden vi feira med min familie i fjor :)

Ja ikke sant :P Men man må jo feire med begge sider av familien, så da må det bare bli sånn :P Skal jo ha en middag eller to hos mamma også i jula, selv om vi skal til svigers på julaften :)
Det er slikt vi ikke bedriver.

Litt her og litt der. Det er en 8 timers kjøretur mellom våre foreldre, så den tiden vi reiste ble det ei jul her og neste der.

Nå er vi hjemme. Deilig.

Det er slikt vi ikke bedriver.

Litt her og litt der. Det er en 8 timers kjøretur mellom våre foreldre, så den tiden vi reiste ble det ei jul her og neste der.

Nå er vi hjemme. Deilig.

Oi, ja når det blir så lang kjøretur, så skjønner jeg at det ikke er like lett :) Er godt å bare være hjemme også tenker jeg :)

Ja, nå som hjemme ikke er 8 timer fra dem alle, så. Hjemme de årene det betydde bare oss, hele jul og nyttår, det fristet ikke.

I år blir vi antakelig alene på julaften, men da treffer vi familie de andre dagene. Da er det kjekt.

Jeg angrer ikke på at vi flyttet.

Hehe, er jo fortsatt noen måneder til, så du har jo for så vidt god tid på å finne ut hvor du skal feire :) Vi skal være hos svigers i år, siden vi feira med min familie i fjor :)
Nja egentlig ikke, for om vi skal feire her må til Sunnmøre med gaver før jul, det er greit å få vite om vi må det snart ..

Back
Topp