Julemiddagen!!!

Beundrer dere som skal i selskap i julen. Var i 4 årsdag til niesen min 1 uke etter fødsel sist, og hadde ikke orket det. Kunne hatt folk hjemme hos meg, da kan jeg trekke meg tilbake.

Her skal vi feire jul som normalt. Mannen lager maten i år da, men ellers satser vi på en "normal" jul.

Vi bruker være annenhver hjemme hos oss , med svigers til middag og gave opning. Og annenhver er vi med søsteren min, der er vi noen dager, siden hun bor langt unna.
I år skal vi vøre hjemme med oss. Gubben bruker å lage julemiddagen når vi er her uansett, så blir vel det i år også. Eneste er att jeg bruker hjelpe til litt på slutteb, når det er mye som skal være ferdig på engang. Så blir vel slik i år også:)

Er hos svigermor i år regner jeg med, så slipper å lage mat. Men her tenker mer på det at jeg må være forsiktig med kålrabistappe og rødkål. Storesøster tålte nesten ikke noe av det jeg spiste. Redd for at det samme skjer igjen. Da blir julemiddagen utrolig kjedelig :p

Hehe, ja, dette blir en kabal!
Vi har nettopp flyttet halve landet på tvers vekk fra det meste av familie og vi er jo så mange også nå.

Vi kommer nok ikke til å gjøre så mye ut av det i år. Så får vi se det litt an når det nærmer seg. I utgangspunktet har jeg jo termin en stund før julaften, så det kan hende vi får reist avgårde for å feire jul med familie. Men hvis jeg går og ruger langt på overtid, får vi gjøre det enkelt og heller ta julefeiringen litt i ettertid.

Svigermor bor i et annet land, og kommer forhåpentligvis til å bo hos oss når lille kommer og bli til over nyttår. Hvis jeg får gjennomslag og orker, håper jeg at vi reiser hjem til min mor og feirer jul der. Ellers blir det ikke norsk jul på oss. Men stakkars mannen vil nok gjerne feire jul etter sine tradisjoner også, han som vanligvis bare må henge med på norsk jul.

Vi bor langt unna all familie, så må være hjemme, men går jo nesten ikke an å planlegge noe som helst med termin 19., kan jo gå ut hele romjula :P Mannen er flink til å lage mat da, så han får gjøre alt om nødvendig, men vi skal ha pinnekjøtt og det er jo egentlig ikke så mye jobb, får lage noe av tilbehøret og dessert på forhånd eller noe.

Min familie bor nærmest med 8 timers kjøring, så de kan komme ganske raskt hvis vi trenger hjelp om vi er på sykehuset eller noe, mannens er det værre med siden de må ta to fly. Satser på at ungen kommer i grei tid før jul, og så samles alle hos oss, og så kan jeg overlate alt til mamma og evt. svigermor uten noe stress :P

Jeg har bestilt plass hos min mor denne jula. Det gjør alt litt lettere for våres del iallefall.

Heldigvis så e vi 7 voksne "hjemme" til jul inkl mæ. Så noen kan ta sæ av ungan å lage julemiddag. Pluss at æ regne med at mannen handler å ordner til.

Jeg pleier å feire hos foreldrene mine hvert år, men kjenner det frister å foreslå for typen å være alene på julaften i år. De tre barna jeg har fra før skal til sin far så hvis lillesøster blir født før jul(har termin 26.des), sp hadde det vært herlig å bare ta det heeelt med ro, ingen stress eller krav. Sitte i joggebukse om vi vil og spise det typen lager, whatever det blir. Ta det helt uhøytidelig, konsentrere oss om babyen og bare kose oss. Blir jo jul til neste år også uansett så en litt annerledes jul pga nytt familiemedlem gjør ingenting, kanskje husker vi akkurat denne julen ekstra godt da ;)

Her faller mye på gubben i år. I fjor jobbet jeg jula - natt til julaften, 1. Og 2. Dag og allikevel klarte jeg å lage jul... Så i år får gubben trø til hvis vi får en overtidsunge igjen. Og trør han ikke til, blir det ikke jul her hos oss i år. For vi har ingen familie å spør om hjelp, vi er helt alene.
haha. jeg og jobbet natt til julaften og natt til første dag.. klarte å lage pinnekjøtt likevel. :) Mannen satte det bare på.. :)

Vi skal være hos min mor og de. har termin 28. kommer ungen, så kommer den.. Da har vi barnevakt og alt. :)

Pleier å feire julaften hos mamma, så får heldigvis alt servert :D

Jeg er egentlig tradisjonsmenneske uten like og elsker spesielt jula :Heartred Men selv med termin to uker før julaften har vi funnet ut at vi ikke lager noen planer i år, verken besøk eller mat. Bare tanken på det kjennes veldig feil. Vi er førstegangsforeldre og ønsker mest mulig ro og mulighet til å ta ting som det kommer siden vi ikke helt vet hva vi går til. Aner jo forsåvidt ikke hvordan ungen kommer til å være heller. Om alt går på skinner drar vi nok til familie som bor i byen, om vi er sliten og trøtte er vi nok bare hjemme. Julefilmer på tv får vi nok med oss uansett og middagen får bli som den blir. Uansett om det blir ribbe eller grandis ;)

Man har jo uansett hele romjula til å besøke/få besøk og spise god mat, så kjenner ikke at jeg stresser noe med det. Kanskje bare kjøpe inn litt i forkant og putte i fryseren.

Back
Topp