Julemat- hva er

Kimsi

Forumet er livet
din tradisjon?

Vi har pinnekjøtt med poteter, kålrabistappe og sjy. Sambo bruker medister kaker og pølser i tillegg..

vi har poteter , ribbe, medisterkaker, medisterpølser, brokkoli, surkål og saus som er laga med skyen fra ribba

Her er det pinnekjøtt med kålerabistappe og poteter. Riskrem med rød saus til dessert [:)]

PINNAKJØTT[:D] Å som jeg gleder meg til pinnakjøtt, kålrabistappe og poteter[:D] NAM[:D]
Uff... men i år skal vi kanskje være hos svigers på østlandet, og de pleier å ha noe annet, svineribbe eller noe... Å det er jo ikke jul[:(] Tror kanskje jeg må finne på noe lurt der altså, som at jeg ikke orker å kjøre så langt eller noe[8D] Men det er jo ikke særlig snilt av meg det da...så vi får se...
MÅ ha pinnakjøtt til jul[:D]
Jeg spiser det helt konsekvent IKKE resten av året, kun på julaften og nyttårsaften, og jeg kan ikke misse en av de altså[:D]

Ribbe, medisterkaker og julepølse... Men jeg gleder meg ALLER mest til poteter, brun saus og surkål... NAMNAMNAM!!!!!!!! Å nå fikk jeg lyst på julemiddag... Ringer mamma tror jeg...[:D] Kanskje hun kan lage det en dag!!!

Heldigvis så har vi og sambos familie samme mattradisjonen der. Kunne ikke ha forestillt meg en julleaften uten pinnekjøtt. D hadde jeg ikke klart!!! [:(]
Den gode lukta som slår imot meg når en kommer inn døra etter å ha vært i kirka. Ligge på sofaen og se på Disney og askepott... Å jeg har sånn julestemning i år- allerede. D er lenge siden sist!!! [:)]

PINNEKJØTT[:)][:)][:)]

Å i år blir vi nok hjemme hos oss selv, var hos svigers i fjor.... Så i år blir det nok meg som skal lage pinnekjøtt og kålstappe[:D][:D] Gleder meg skikkelig til juleforberedelser...

Pinnekjøtt,poteter, kålerabistapp og kraften\fettet fra pinnekjøttet.

til desert om kvelden pleier det å være kaldt pinnekjøtt med kald kålerabi[:D]

Har hjemmelaget fruktsalat i krem til dessert vi- NAMNAMNAM

ORIGINAL: Terria

Her er det pinnekjøtt med kålerabistappe og poteter. Riskrem med rød saus til dessert [:)]

Pinnekjøtt med kålrabistappe, surkål, poteter ++++ alt sammen, siste årene har vi også hatt svineribbe i tillegg men det er ikkje det som er "hovudretten" Pinnekjøtt!!!!! gleder meg noke veldi![:)]
Skal vær en del heime dinne jula heldigvis i nytt hus og med nytt kjøkken til baking og kokkelering[;)] kjempe kos[:D]

Jeg er vant med pinnekjøtt, kålerabistappe, brun saus. I tillegg til dette har vi hatt karbonader til familiemedlemmer som er litt kresne og steik til andre familiemedlemmer som ikke er fullt så kresne [:D]

Mannen er vant med Ribbe og pinnekjøtt annen hver gang. Så hvis de har pinnekjøtt på julaften, så blir det ribbe til nyttår. Og så bytter de året etter.. [;)] Jeg er ikke videre begeistret for ribbe så jeg får pinnekjøtt når vi er hos svigers

Har alltid hatt deilig ribbe og poteter og surkål på julaften..elsker det!! Men i år skal jeg til svigers...og de har pinnekjøtt (er fra vestlandet opprinnelig)[:(] så vet ikke helt åssen det skal gå men..hehe. Får dra på middag til mamma en annen dag i jula å få ribbe!! Kalkun på nyttårsaften er tradisjon[;)]

PINNEKJØTT!!!! med poteter, kålrotstappe og sjy... [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)] *vann i munnennnnnn*

ORIGINAL: tine_m

vi har poteter , ribbe, medisterkaker, medisterpølser, surkål og saus som er laga med skyen fra ribba

Men vi har alltid hatt svineridde og, og med brun saus. så jeg har pinnekjøtt m/tilbehør og brun saus og moltekrem til dessert

Vi har ribbe, surkål, rosenkål, gulerøtter, poteter, og en deeeiiillliiiig brun saus(pappa`s, den er bare såååååå god) [:D]
Riskrem til dessert

Hos svigers er det også ribbe, men er litt annen tilberedning, de steker ikke ribba i ovnen etter oppskjæring[:(]

Er ikke sikker hvor vi skal være i år...hvis vi spiser hjemme, drar vi til svigers etterpå...
Eller omvendt...

Ribbe og hele sulamitten har vært tradisjon hjemme hos mor og far. Hos svigers er det pinnekjøtttradisjon. Jeg og sambo har holdt oss til hver vår familie på julaften enda. Jeg vil liksom hjem jeg da. Det er min tradisjon.
Blir kanskje litt annet denne jula.

ORIGINAL: tine_m

vi har poteter , ribbe, medisterkaker, medisterpølser, brokkoli, surkål og saus som er laga med skyen fra ribba

signerer denne[:D]

så kjekt at nokon andre enn meg e byrja å tenke på jula! :) eg gledar meg sånn! Me et PINNAKJØTT! det er så godt!! Me bur på same stad som både foreldre og svigers, så samme tradisjon som eg er vane med! heldigvis!

[:D]Pinnekjøtt med tilbehør...nam....nam

Back
Topp