Julemat- hva er

Hehehe, her blir jeg uvanlig.. Vi spiser kveite..nam..[;)] Sambo spiser lutefisk blæ[:'(] Blir aaaaaldri julemiddag der..[8D]

ORIGINAL: tine_m

vi har poteter , ribbe, medisterkaker, medisterpølser, brokkoli, surkål og saus som er laga med skyen fra ribba

vi oxo men jeg ELSKER medistepølser med kitchup på [:D]

Det blirjo ikke julaften uten ribbe med alt tilbehøret. Nam nam...Jeg gleder meg. Heldig vis så har sviger mor ribbe også, pluss at hun lager pinnekjøtt og kalkun med alt av tilbehør til alle rettene. Men blir uansett ikke det samme uten mamma og mormor da...

ORIGINAL: Kimsi

din tradisjon?

Vi har pinnekjøtt med poteter, kålrabistappe og sjy. Sambo bruker medister kaker og pølser i tillegg..

Til fristelse og informasjon så sakl vi ha PINNEKJØTT i dag!!!
Snart ferdig nå, og så dæilig lukt!!! MMMmmmmmmmmmmmmmm........

Bacalao, den ekte hjemmelagde sorten med type "hemmelig" oppskrift, en kjempegod variant man aldri får kjøpt noe sted. Men de andre rundt bordet pleier å spise pinnekjøtt, mørpølse, medisterkake m.m [:D] Bare meg som ikke kan spise vanlig julemat.

Men Bacalao er som sagt tingen - passer også perfekt med det sydeuropeiske blodet i meg [:D][:D] magnifico

vi har å pinnekjøtt...båda hos mine og sambo sine....nam nam
blir grusomt å ikkje kunne spise fenalår tel jul[:(], men blir jo værd d når d kommer en liten skatt i mars[:D]

ORIGINAL: Andrea05

ORIGINAL: Kimsi

din tradisjon?

Vi har pinnekjøtt med poteter, kålrabistappe og sjy. Sambo bruker medister kaker og pølser i tillegg..

Til fristelse og informasjon så sakl vi ha PINNEKJØTT i dag!!!
Snart ferdig nå, og så dæilig lukt!!! MMMmmmmmmmmmmmmmm........

Å, takk gud for at jeg akkurat har spist middag, ellers så hadde jeg vært PASSE misunnelig nå!!!!!!!!!! Ååå, jeg kan kjenne lukten helt hit [:D]

ORIGINAL: Noah sin mamma

vi har å pinnekjøtt...båda hos mine og sambo sine....nam nam
blir grusomt å ikkje kunne spise fenalår tel jul[:(], men blir jo værd d når d kommer en liten skatt i mars[:D]

Ånei!!! Vi bruker alltid ha fenalår på lillejulaften, etter at vi har pynta treet. Buhuuu

e ju svensk ja då så vi har:

julskinka (mmm)
lax (røkt, gravad, kokt)
janssons frestelse
køttbullar
korv
ägghalvor i majonäs med krem å räkor på toppen (mums)
revben
syltor
Massa gott brød å annat pålägg.

Men när jag firar jul i Norge...är faktiskt den dagen jag spiser minst..tihi....alla lägger på sig i jul då førutom jag. Tycker dessvärre inte om sån mat.

Men till jul ska vi fira jul i vårt nya hus, en svensk-norsk jul så då blir det all slags mat. Blir spännande. [:)]

ORIGINAL: sesson

e ju svensk ja då så vi har:

julskinka (mmm)
lax (røkt, gravad, kokt)
janssons frestelse
køttbullar
korv
ägghalvor i majonäs med krem å räkor på toppen (mums)
revben
syltor
Massa gott brød å annat pålägg.

Men när jag firar jul i Norge...är faktiskt den dagen jag spiser minst..tihi....alla lägger på sig i jul då førutom jag. Tycker dessvärre inte om sån mat.

Men till jul ska vi fira jul i vårt nya hus, en svensk-norsk jul så då blir det all slags mat. Blir spännande. [:)]

Rev, som i skogsdyr rev?!

tihi...nej nej..ribbe, fast den e det inget fett på [;)] Inte så tjock som den norska....svårt att førklara. Men såååå gott! Å gärna grilla den i honung...

Back
Topp