Julekveld + barn + alkohol

En tråd i 'Livet med barn 0-1 år' startet av Daydream, 1 Des 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Ingenbruker Guest

Hvor er det opplest og bevist at kengu ikke har kontroll på eget nivå av påvirkning? Bare lurer for det er den kommentaren din jeg «hang» meg opp i, håper jeg forsto deg feil men for meg ser det ut til at du betviler både henne og andres evne til å avgjøre om man er påvirket eller ikke og det syns jeg er veldig arrogant. Kan kun snakke for meg selv npr jeg sier at OM jeg hadde blitt påvirket av et glass så hadde heller ikke det var nok til å skape uro og bekymring hos mine barn da fokuset hos oss aldri har vært å legge noe negativt i et glass vin eller en øl, da har heller ikke ungene noen grunn til å reagere på det, selv om heg skulle blitt marginalt påvirket, på linje med «påvirkningen» man får av spylervæskedunst, for å ta et eksempel.

• Liker Liker x 4
  2. Kengu Forumet er livet VIP

Takk var det jeg også hengte meg opp i å ble rimelig sur av

3. Kengu Forumet er livet VIP

Du er arrogant i svarene dine, sund du ikke ser det selv.
    Du kan ikke garantere noe som helst når det gjelder meg og oppførsel!

• Liker Liker x 1
  4. Hei.

Nå syns jeg tråden har sporet litt av, og havnet mer i retning av "hvem er mest arrogant?" og å diskutere enkeltpersoner. Det er ikke dette tråden handler om.

Jeg foreslår at vi lar de to nevnte avsporingene ligge, og drar tråden tilbake på rett spor - hvis den fortsetter i denne retningen, vil tråden bli stengt.

Mvh
    Moderator Steffen

• Vinner Vinner x 2
    • Liker Liker x 1
  5. Styx Glad i forumet Snøfnuggene 2018

Det går vel på at man er redd for at noen med positive erfaringer selv drikker litt ubevisst og derfor gir sine barn dårlige erfaringer? Derfor diskusjonen er så viktig, for den bevisstgjør :)

6. KR1ST1NE Glad i forumet Julibarna 2019 Snøfnuggene 2018

Jeg tenker nok litt som så at de som ikke er bevisste på eget alkoholforbruk neppe lærer av andres erfaringer.

Det skulle bare mangle at man tar en liten tur innom hjernen før man bestemmer seg for å drikke alkohol foran barn [emoji1]

Som jeg har sagt før er verden full av idioter, og de får vi ikke gjort noe med.. Heldigvis er folk flest oppegående og i stand til å ta gode valg for seg selv og sine familier [emoji173]

Enig i at det er en bra diskusjon, og jeg syns det er interessant å høre andres erfaringer og tanker om temaet! Alltid greit å få utvidet horisonten litt, og det går fint så lenge "problemstillingen" ikke plasseres i en verden hvor alt er svart/hvitt [emoji106]

• Liker Liker x 1
  7. Styx Glad i forumet Snøfnuggene 2018

Enig. Ja, idiotene når man kanskje med skremselspropaganda i VG rett før jul ;) og fulle svigermødre er det alltid vanskelig å snakke med..

• Liker Liker x 1
  8. Shadow Juni12s aktive VIP Oktoberbarna 2021♡ ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Samme opplevelse så liker det ikke når andre drikker rundt ungene men aksepterer det de få gangene i året som det skjer. Selv er vi begge avholds

9. Kengu Forumet er livet VIP

Nei jeg tror ikke det går på det faktisk
    Forøvrig er det ikke de som driker ett eller to glass som trenger å opplyses ;)

• Liker Liker x 2
    • Uenig Uenig x 1
  10. Kengu Forumet er livet VIP

Mest arrogant?
    Rart dere ikke reagerer før, når noen mener man ikk har kontroll osv.

• Liker Liker x 3
    • Morsom Morsom x 1
  11. Ingenbruker Guest

Tenkte samme tanke...

• Liker Liker x 1
  12. Vesten Forumet er livet

Liker at diskusjonene nesten er som i 2010 på babyverden generelt :santa

Her har har vi ribbe med svigers til jul-pleier å være akevitt til den og kanskje rødvin.
    Selv liker jeg best farris el pepsi max til tørstedrikke
    Det vil være 4 barn til stede 1-7 år.
    Har null problem med vin til maten, det glasset fra middagsbordet blir ofte stående et par timer til kaffe og til gaveåpning og barna så turner rundt.Tror ikke noen tenker tanken engang at man skal drikke mengder pga alkoholen sin skyld, hvem har tid til det?

Måtte le når jeg leste ordet "nervegift" :knegg:
    Skulle tatt seg ut da jeg var i Roma og omtalte deilig sprudlende prosecco sammen med crispy bruscetta at jeg ikke ville ha nervegift til lunsjen.

• Liker Liker x 7
  13. Lil-17 Forumet er livet Septemberbarna 2019 Oktoberlykke 2019 Desemberlykke2017 Assistert-jentene Snøfnuggene 2018

Alkohol og barn hører bare ikke sammen. Enkelt og greit ;)

14. KR1ST1NE Glad i forumet Julibarna 2019 Snøfnuggene 2018

Helt enig i at barn ikke bør få alkohol!

Det er jo bare å følge loven, enkelt og greit [emoji106]

• Liker Liker x 2
  15. Lil-17 Forumet er livet Septemberbarna 2019 Oktoberlykke 2019 Desemberlykke2017 Assistert-jentene Snøfnuggene 2018

Joda, selvsagt :p Formulerte meg kanskje litt feil.. mente at jeg ikke synes noe om at voksne drikker alkohol når det er barn tilstede.

16. KR1ST1NE Glad i forumet Julibarna 2019 Snøfnuggene 2018

Forstod det, bare tullet med deg og tolket det mot hva jeg mener hadde vært mer riktig [emoji1]

Hele tråden handler jo om at det faktisk ikke er opp og avgjort/svart-hvitt/enkelt og greit [emoji14]

17. 2moms Gift med forumet Maiblomstene 2017 Januarlykke 2020

Vi er begge avholds. Så ingen alkohol her på julaften :)

Del denne siden