Juleklær til baby

bejbi

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Septemberbarna 2019
Hvordan planlegger dere det? Jeg har ikke tenkt på det engang.. Har ikke kjøpt noe spesielt juleantrekk til lillebaby, siden vi ikke vet kjønn heller så må vi i tilfelle ha to sett, ett til gutt og ett til jente :-p Eller er det like så greit å bruke "vanlige" klær, (evt noen fine strikkaplagg)?

Går for vanlige klær. En ikke mnd gammel baby er søt nok, trenger ikke søtt antrekk ;-)

Jeg har heller ikke tenkt på det i det hele tatt! Er i samme båt som deg, vet ikke hvilket kjønn det er. Stakk innom butikken etter å ha levert storebror i barnehagen for å kjøpe noen ullbodyer, og fikk øye på alle fine juleklærne. Må innrømme jeg fikk et lite vær-så-snill-og-vær-ei-jente-øyeblikk der inne blant alle bittesmå kjolene :P Men vi kjøper ikke noe sånt før etter babyen er kommet. Er jo ikke sikkert h*n blir født før jul engang =/

Kom tillfeldig vis over dette mamas and papas settet til halv pris i sommer, og jeg ble helt forelska :)

Vedlegg

• 1415363190445.jpg
    1415363190445.jpg
    42,9 KB · Visninger: 96
Med termin 20 des og jeg ikke vett kjønnet så tenker jeg stor mulighet for det ikke blir særlig julefeiring i år, og blir det julefeiring har jeg hentesettet om jeg blir ferdig i tide, eller noen andre fine klær jeg har i back up, skal heller få sikkelige juleklær neste år;)

Her vet vi heller ikke kjønn så vi venter til etter at baby er født :) Kjenner heller ikke at behovet for juleantrekk til babyen er særlig stort, men vi får se, kanskje det blir noe :p :)

Fikk men bunad i 56 på kjøpet av noe annet tøy, så er han her i god tid til jul så blir det nok den :P men det er heller lite sannsynlig. Har en fin sparkedress jeg kan bruke eller en hau med strikkesett. Så om han er her og vi skal ha jul, så har jeg nok av klær å putte på han :P

Har termin 19., så jeg vet ikke om jeg er hjemme på julaften eller om babyen er født engang. Men har kjøpt en "smoking"body med sløyfe og bukse til, på H&M :)

Denne skal babyen ha på seg på julaften :)

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    38,5 KB · Visninger: 61
Å finne julekjole til nyfødt er vanskelig for det finnes knapt kjoler under størrelse 62 som vil være for stort uansett hvor stor lillemor måtte være ved fødsel :p

Har termin 28. desember så har ikke orket å lete etter noe :p Om hun skulle komme før jul så går vi for vanlige klær :p

Med termin på julaften stresser jeg ikke med å kjøpe noe festantrekk til lillegutt. Han er nok nydelig i seg selv, og skal få kose seg i deilige ullklær <3

Fant denne kjolen på Kappahl og synes den er nydelig! Om vi ikke får brukt den til jul har vi jo alltids nyttår

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1415368337.185652.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1415368337.185652.jpg
    46,6 KB · Visninger: 65
Jeg kjøpte en nydelig body med smoking mønster på, på HM!

Å finne julekjole til nyfødt er vanskelig for det finnes knapt kjoler under størrelse 62 som vil være for stort uansett hvor stor lillemor måtte være ved fødsel :p

De hadde mange på H&M, både i størrelse 50 og 56. Myke og fine var de og, så virket ikke som det ville blitt ukomfortabelt for baby. Jeg forelsket meg litt, kan man si :P

fikk en såå fin kjole i babyshower som hadde passet perfekt for julaften men den er jo for 2-3 mnd. gamle babyer :( ellers tror jeg mormor har enda et strikkeprosjekt gående til lille baby nå som hentesettet (som forsåvidt også kunne blitt brukt) er ferdig og det er en søt rosa kjole så hvis den blir ferdig til det og passer blir det nok den:D ellers er ikke juleantrekk til en helt nyfødt baby første prioritet, de er så nydelige uansett :D

Back
Topp