Julekalender

Har lyst på en kalender, men har ikke funnet ut hvilken. Har pakkekalender til mini. Og i fjor fikk gubben 24 cider i sin kalender. Må kanskje finne på noe i år og :)

Har ikke hatt det siden jeg var 12 og fikk av mamma :p Jeg lager til ungene, gubben får ikke (men han får julestrømpe og påskeegg da). Det holder med 48 pakker, gruer meg til frøkna i magen også skal ha pakkekalender!

Pleier å ha Flax skrapekalender:-P Men i år tenkte jeg å muligens lage kalender til gubben, med 24 forskjellige øltyper:-P Får se hva jeg gidder;)

Ååh for en god ide ;-) kjæresten min elsker øl! Brygger selv, og er faktisk ganske flink :) kanskje jeg må gjøre det til neste år, i år har jeg i hvert fall ikke råd :-P :-)

Jeg får faktisk pakkekalender av mamma enda ;) i tillegg har jeg og kjæresten avtalt at vi kjøper kalender med jellybean til hverandre :-)

Ungene har en felles aktivitetskalender. Kjempekoselig for oss alle! Det kan være slike ting som å lage julekort, bake sammen, tur i skogen, badeland osv. Også får alle seks en sjokoladekalender hver, enkel type fra matbutikk. Grunnen til at valgte å gjøre det slik, var for å få bort alt det materielle fokuset og for å stoppe litt opp å gjøre trivelige ting sammen i desember.

Ungene har en felles aktivitetskalender. Kjempekoselig for oss alle! Det kan være slike ting som å lage julekort, bake sammen, tur i skogen, badeland osv. Også får alle seks en sjokoladekalender hver, enkel type fra matbutikk. Grunnen til at valgte å gjøre det slik, var for å få bort alt det materielle fokuset og for å stoppe litt opp å gjøre trivelige ting sammen i desember.

Veldig fin måte å gjøre det på:) Her er lille 3 år, så da blir der ikke kalender i år. Men har tenkt litt på hvordan vi kunne gjøre der framover. Likte denne godt! Er ikke så fan av gavekalender - synes det er koseligere å vente med pakkene til jul:) Da blir kanskje gleden større - en glede jeg ikke vil ta fra barn. Men så har det kanskje sammenheng med at jeg ikke er vokst opp med det heller.

Alle må få gjøre slik de føler er best for seg og sine:) Likte ideen om en slik kalender veldig godt dog:)

Det pleier vi også å ha til vanlig, er jo så koselig! Pleier å ha ca 50/50 med aktiviterer og gaver men er aldri store eller dyre ting. De får pakker som en blyant og viskelær, mønstersaks, sjokolademynt osv. Bruker aldri mye penger på adventskalenderen. I år er det kun pakker, kun fordi jeg ikke tør å fastsette baking osv på forhånd, det må jeg ta når kroppen orker.

Her har får snuppa pakkekalender i år og planen er at neste år får hun en blanding av pakker og aktivitetskalender :-) Mannen skal få ølkalender i år :-)

Hadde sjokolade kalender før. Men konsentrerer meg mest om at datteren min skal få en nå.

Kjempelurt :) Jeg pleier å lage kalender med 4 pakker. En til hver søndag i advendt. Men nå skal jeg vurdere å heller lage en større familieaktivitet hver søndag :) vi skal jo uansett bake og pynte til jul.

Jeg har en kalender mamma broderte til meg for 35 år siden, men jeg har ikke hatt pakker på den siden... skal vi se, sikkert sist jula 2008

Fra jula 2009 har guttungen fått kalender (mamma broderte til ham til den jula) og han får IKKE godteri hver dag slik jeg og mannen hadde fått på min de siste årene, så da slutta vi med det.

Så her er det ungene som får, mamma har brodert til dem begge, og har planer for å brodere til lille i magen også etterhvert.

Jeg luuuuuuurer nå litt på å finne på en til mannen, men i så fall vil jeg også ha, og jeg har ikke helt fått på plass hva jeg skulle få ham til å ordne til meg da (jeg vil jo ikke ordne den helt selv)

Her går det på flaks julekalender og så for jeg en julekalender av mamma vært år (hun truet med å gi meg julekalender til hun for barnebarn som hun kan gi julekalender til;)

Så dette året blir det siste året jeg vil få julekalender av min mor *ler*

Her får ungene en pakke/aktivitetskalender. Siden hun ene bare er her halve tiden (50/50), så blir det pakker på begge hver dag. I hovedsak er det aktiviteter av forskjellig slag (juleverksted, skrive brev til nissen, grille pølser i skogen, gå på skøyter, bake osv). Og de gavene de får er ting vi ville kjøpt uansett som de trenger (tannbørster, sokker, strikker).
Vesla trenger ny dress og vintersko, jeg fant en bra dress på tilbud, så den kommer 1.desember:p og de siste dagene i desember får de julekjole og hårpynt.

Back
Topp