~ Juleglede ~

OverLykkelig <3

*Knøtte i magen*
Desemberglede 2015
Bare eg som ELSKER juletiden?:D
Aller beste tiden på året synes eg, så er herlig at jenta vår skal komme til verden til alt dette andre gode <3

Har dere begynt og pynte til advent?
Her er det ferdig pyntet! Tenkt lenge på hvor leit det hadde vært om eg ikke fikk pyntet klart til jul før eg måtte i fødsel, så gjort i stand mer eller mindre alt nå eg. Bare ikke satt frem nissene ;-)
 
Er veldig glad i julen, og tenker å pynte til advent i helgen. Julepyntingen venter jeg derimot med til nærmere jul. ;) Men juleforberedelsene har aldri vært tidligere, så vi har bestilt inn det vi trenger til julen, mannen har begynt å planlegge julepølsene (lager egne) og jeg har funnet frem alt av tøy og sånt til meg og snuppas (der må mannen klare seg selv). ;)
 
Jeg skal pynte til advent i helgen. Har det meste av pynt fra før, så samboeren skal hente eskene i boden i ettermiddag, også har jeg kjøpt inn fire lilla lys. På søndag blir det pinnekjøtt og julebrus til middag :)
Syns det er utrolig koselig at permisjonen og advent starter så og si samtidig, om formen er ok har jeg nok å henge fingrene i, og om jeg er sliten og bare vil ligge på sofaen kan jeg tenne lys, kose seg med litt julegodt og se en julefilm. Håper dagene flyr unna, plutselig er mini her!
 
Vinter, advent og jul er beste tiden på året for meg:) Koser meg med alt av forberedelser, og er litt tidligere ute i år enn vanlig. Men har lave skuldre, julen kommer uansett - og det meste av julevasken får vente til våren. Det vi ikke får bakt får vi kjøpe ferdig. Er så smått i gang med adventspyntingen:)
 
Ja, julen er en deilig tid! :)
Det blir ekstra spesielt for oss i år. Ikke bare pga. baby, men også fordi vi skal feire hjemme hos oss selv for første gang. Jeg kommer kun til å ha ansvaret for pyntingen, ellers tar resten av familien seg av mat.
Men siden jeg alltid har vært borte til jul så har jeg ikke så mye julepynt liggende. Og juletrepynt må vi også ha.
Noen tips til hvor de har den fineste pynten?
 
Siden jeg har planer om å kose med lillesøster i desember så har jeg planer om å pynte til jul til 1 desember - blir vel kanskje på mandag :) bruker som regel ikke å starte før midten av desember. Men som sagt - i år skal jeg være rooolig :)

Funderer nå om jeg skal ha røde eller hvite lys......
 
Jeg elsker julen! Har jukset litt og satt frem avdentstjerner allerede. I helgen skal jeg ta frem avdentslys som jeg har ordnet klart på et fat med falsk barlind og kongler. Har ikke julepynt i hus i heletatt, så må kjøpe alt nytt. Blir nok ikke noe voldsomt i år. får samle opp litt etter hvert. La igjen all pynten hos eksen da jeg flyttet ut.
 
Jaa ❤️❤️ i helga skal d pyntes ❤️❤️
 
Jeg er veldig glad i jul og desember :)
Det blir ekstra spennende i år:D
Har funnet frem utelysene og satt dem på. Julestjerne og adventsstake kommer opp i løpet av helga:)
Håper snart på litt snø også. Kan gjerne være hvitt hele desember :)
 
Jeg elsker alt som har med jul og advent å gjøre!! <3 så passer seg jo egentlig sånn sett veldig fint å ha termin på julaften ;-) gleder meg masse til å pynte nå! Mamma kommer å hjelper meg med å vaske huset neste fredag (pga påbygg og oppussing) også blir det jul her i heimen neste helg! :D kan nesten ikke vente! :)
 
Her blir det å pynte litt i helgen:) og helgen fylles med masse førjulskos med familie:) denne tiden av året er fantastisk <3
 
Ååå ja, og denne jula blir ekstra spesiell med baby i hus. Vi skal feire hjemme og jeg gleder meg såååå masse. Skrikende baby er imidlertid ikke i drømmene mine så det bør ikke komme noen kolikkunge. :p Ser for meg at babyen ligger i vugga si og sover hele jula. :)
Gleder meg til å ta frem adventspynten i morgen.
 
Gleder meg sånn til alle julefilmer starter på tv, allerede kommet en del julemusikk på radioen, er vel den som står på mest her om dagen:)
Håper at eg får være heim på selve juleaften! Men kos blir det vel allikevel med at vi får treffe mini'n vår :) <3
 
Her i huset gleder vi oss fælt til jula! :D Pyntinga startet allerede i går etter gubben sendte meg ut for å handle julegardiner. Skulle gjærne ventet litt til med julepyntinga, sånn egentlig, men ser for meg at de første ukene etter bøllefrøet kommer blir ganske hektiske og da er det greit med det som er unnagjort. Han kan jo komme når som helst nå :O Så da får vi heller leve med rødt og julenisser i hele huset et par uker ekstra i år :p
 
Jeg skal pynte i helga :) Tar fram nissene og, for jeg vet ikke når vi plutselig må av gårde til sykehuset, og når vi kommer hjem igjen. Da er det greit å ha alt klart ;)
 
Jeg elsker julen og alt med den!!
Gleder meg blant annet til masse kos, all julepynt, julemusikk, julemarked, familiesamlinger og gode måltider..
 
1. søndag i advent!
Tenner dere lys?

Vi gjør det pga. tradisjon :)
 
Ja, her er lyset tent :)
 
Jeg skal tenne lys og henge opp stjerne i vinduet, har bare ikke orket å ordne det enda... Ligger på sofaen med kynnere og smerter i ryggen...
I kveld skal jeg sprette en julebrus også :p
 
Back
Topp