Julegavetips

Mymlen93

Gift med forumet
Oktoberfruene 2018
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Sitter her, ferdig med alle barna i familien. Så kommer det store spørsmålet, HVA skal de voksne få? Noen som vil dele noen tips?

Jeg ønsker meg halve kitchn-katalogen som kom i posten :hilarious::hilarious:

Forbruksvarer er de beste gavene synes jeg. Kaffe, sjokolade, spekemat, vin osv. Sånt som man får bruk for.

Vi har gavefri jul til voksne, noe som jeg synes er så utrolig befriende . Vi har alt vi trenger, og kjøper oss det vi mangler selv.

Sitter her, ferdig med alle barna i familien. Så kommer det store spørsmålet, HVA skal de voksne få? Noen som vil dele noen tips?
  • Håndklær
  • Kalender eller noe annet av barnet
  • Penger
  • Gavekort
  • Kurv med noe godt
  • Alkohol
  • Interiør ting
  • Klær
  • Verktøy
  • Noe sølv/gull
  • Belysning
  • Forbruksvarer
  • Jakke, lue, skjerf
  • Noe innen deres hobby eller interesser
  • Godteri
  • Kjøkkenutstyr
  • Pledd
  • Sengetøy
  • Noe elektronikk
  • Spill
  • Abonnement på noe
  • Klokke
  • Parfyme
  • Sminke
  • Sko
  • Veske/bag
  • Bøker

Billetter til diverse aktiviteter /show
Matkurv
Hudpleie

Her har vi heldigvis ikke kuttet gaver til voksne, det hadde vært skikkelig stusselig synes jeg. Vi koser oss med å åpne , alle både store og små liker det

Her har vi gavefri til voksne og synes også det er deilig. Koser meg med at barna åpner gaver, trenger ikke å åpne gaver selv.

Men hvis jeg skulle kjøpt gave til en som har alt ville jeg kjøpt opplevelser (teater, show o.l) eller spiselige gaver. En annen mulighet er «gavekort eller klippekort» på tjenester (eks husvask, plenklipping, stryking av tøy).

Her kjøper vi til besteforeldre, barna kjøper til foreldrene og vi til hverandre. Men tante og onkler til barna får ikke gaver lengre.

men de voksne vi kjøper til er vanskelige nok. Blir inni mellom klær til de

Her kjøper vi til besteforeldre, barna kjøper til foreldrene og vi til hverandre. Men tante og onkler til barna får ikke gaver lengre.

men de voksne vi kjøper til er vanskelige nok. Blir inni mellom klær til de
Her gir vi til søsknene våre, blir feil å ikke hi til de, men de skal gi til alle ungene våre. De fortjener å få noe de som ikke har barn også. Men nå var ikke dette svar på mitt spørsmål heller.

Kjøpt noen pyntegjenstander som jeg håper faller i smak. Helt ærlig hadde det sikkert vært like greit med gavefri for de voksne her også. Vi har blitt så skuffa år etter år, så nå kjøpte jeg bare noe random som jeg synes var fint. Vi har brukt å få ting som var ment til dem selv, men som ikke passet inn og derfor gitt til oss eller ting som i utganspunktet var kjøpt til noen andre, men de fant en bedre gave til de og da ble den "dumpet" på oss. Fikk også alias et år og mannen min kan ikke norsk engang... litt kjipt, men sånn får det bare være. Føler i grunn det er for dumt å bli skuffa over noe man får i gave, men så klarer jeg ikke helt å la være heller.

Verktøy er også på gavelista i år, pluss noe spiselig som fenalår og sikkert noe god drikke, bilde i ramme og fotokalender

Kjøpt noen pyntegjenstander som jeg håper faller i smak. Helt ærlig hadde det sikkert vært like greit med gavefri for de voksne her også. Vi har blitt så skuffa år etter år, så nå kjøpte jeg bare noe random som jeg synes var fint. Vi har brukt å få ting som var ment til dem selv, men som ikke passet inn og derfor gitt til oss eller ting som i utganspunktet var kjøpt til noen andre, men de fant en bedre gave til de og da ble den "dumpet" på oss. Fikk også alias et år og mannen min kan ikke norsk engang... litt kjipt, men sånn får det bare være. Føler i grunn det er for dumt å bli skuffa over noe man får i gave, men så klarer jeg ikke helt å la være heller.

Verktøy er også på gavelista i år, pluss noe spiselig som fenalår og sikkert noe god drikke, bilde i ramme og fotokalender
Wow, det er dårlig..
selv sliter jeg med at jeg føler meg sinnsykt dårlig på å finne gode gaver. Bruker mye tid på å tenke på hva jeg kan gi som de vil like, men føler det alltid mislykkes

Til de som "har alt" pleier jeg å gå for noe spiselig, som kan drikkes, eller hjemmestrikka sokker/votter med flaxlodd i (men sjeldent da jeg som regel kommer på det for seint). Vi har et lokalt bryggeri jeg pleier å kjøpe årets juleøl fra bl.a. Sjokolade fra jentene på tunet er også populært blant mine gavemottakere.

Her gir vi til søsknene våre, blir feil å ikke hi til de, men de skal gi til alle ungene våre. De fortjener å få noe de som ikke har barn også. Men nå var ikke dette svar på mitt spørsmål heller.

Vi gav til voksne frem til de fikk barn.

ellers av tips mat og opplevelser har vi kjøpt.

evt bøker om de liker å lese

Gah, da kan de likesågodt la være å gi dere noe, om det skal være slik.:hungover:

Syns det er vanskelig å kjøpe til voksne som har "god" råd. De kjøper jo alt de ønsker seg. Mens de som ikke tar seg råd til litt luksus liker jeg godt å gjøre litt stas på. Det kan være alt fra parfymer (hvis man vet hvilke mottakeren liker!!), såper, kremer, duftpinner, gavekort på spabehandling, frisør, fotpleie, ansiktspleie, gavekort på kino/show.
I år går jo mamma mia på folketeateret og fy søren for et fantastisk show! Det er dyrt, men hvis man går sammen flere kan det være fint å spleise på☺️

Back
Topp