Julegave til septemberbarna?

Hermine har ganske god kontroll og ville garantert etterlyst pakke fra oss. :p

Nårtid flytter dere?

Vi skulle ha møte med snekker og arkitekt denne uken, men har ikke hørt noe fra dem enda, men da vi snakket med snekkeren sist uke, håpet han å få oss i hus i løpet av mars :)

Jeg har kjøpt en sangbok til Asle fra oss, meeeeen den er vel egentlig mest for vår del når han ber om sanger vi ikke har peiling på ;):p
 
Så kjekk tråd :) man ser tydelig at barna våre har utviklet forskjellige personligheter og interesser:rolleyes: småstore goingene :D

Her får Liana og Emira et KidKraft dukkehus til "barbier" i gave sammen. Tatt ut trumfbonus, så betaler bare 300kr (av 1200kr) fra egen lomme :p dette tenker jeg at jeg skal sette sammen på lille julaften (om kvelden i stua) og pakke det inn :) og sa skal dem samtidig få en barbie vær. Liana sin er en billig pakke med mamma, 2 småbarn, 1 baby og alt av babyut styr. Ellers får hun også bamsen "Lodde" og "Gruff"-bamse (fra filmen Tingeling og legenden om drømmebeistet) :) en av dem skal nissen komme med :p

Klær har jeg ønsket meg fra flere i familien. Og sånne ting som pærler, puslespill osv :)
 
Også får hun Karsten og petras vidunderlige jul av nissen, som har legger i julestrømpa :)
 
Så mye fint alle barna får :D
Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om verdien av gavene, men at det er noe de trenger eller virkelig ønsker seg :)
Rart at de er så store blitt, at de selv kan fortelle hva de vil ha etc!
 
Så mye fint alle barna får :D
Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om verdien av gavene, men at det er noe de trenger eller virkelig ønsker seg :)
Rart at de er så store blitt, at de selv kan fortelle hva de vil ha etc!

Samme her. Eller verdien har en del å si nå som økonomien ikke er helt på topp :) men vil gi dem ting dem ønsker seg. Så kan dem få mye av det nødvendige av andre :p Leoh får vel ny dyne av mamma for eks :)
 
Samme her. Eller verdien har en del å si nå som økonomien ikke er helt på topp :) men vil gi dem ting dem ønsker seg. Så kan dem få mye av det nødvendige av andre :p Leoh får vel ny dyne av mamma for eks :)
Ofte blir det litt motsatt her :p det er så mange som ønsker å kjøpe leker og slikt til ungene, at vi må prøve å begrense det litt. Men vi har heldigvis fått en del til å kjøpe praktiske ting også. Ullklær spesielt!
Og ungene får jo alt de trenger av oss ellers, det går en del penger på ting og tang. Så i utgangspunktet prøver vi å ikke bruke så voldsomt med penger, eventuelt bruke pengene på noe felles til oss alle fire. Med mindre det er noe helt spesielt de trenger/ønsker seg, som vi vet blir brukt :)
 
Penger er egentlig ikke et tema når vi kjøper julegave til Hermine.

Er ikke bevisst på at det skal koste hverken mye eller lite i grunnen. Men det begrenser seg selv litt hvor mye vi velger å bruke siden vi ikke ønsker å gi for mange gaver fra oss. Derfor blir det CD-spiller, lydbok og en ting fra nissen. :)

Hadde hun trengt ski eller akebrett hadde vi nok kjøpt det, men det fikk hun i fjor. :p
 
Penger er egentlig ikke et tema når vi kjøper julegave til Hermine.

Er ikke bevisst på at det skal koste hverken mye eller lite i grunnen. Men det begrenser seg selv litt hvor mye vi velger å bruke siden vi ikke ønsker å gi for mange gaver fra oss. Derfor blir det CD-spiller, lydbok og en ting fra nissen. :)

Hadde hun trengt ski eller akebrett hadde vi nok kjøpt det, men det fikk hun i fjor. :p
Samme her. Men om det ikke er noe spesielt de trenger eller virkelig ønsker seg, så prøver vi heller å bruke mindre heller enn mer :) så har vi litt mer igjen til andre ting. I år har vi skikkelig dårlig råd før jul :( vet at det blir mye inn i januar da, så da tillater vi oss å handle en god del av gavene på nett med giro, siden vi vet at det er penger til det over nytt år!
 
Samme her. Men om det ikke er noe spesielt de trenger eller virkelig ønsker seg, så prøver vi heller å bruke mindre heller enn mer :) så har vi litt mer igjen til andre ting. I år har vi skikkelig dårlig råd før jul :( vet at det blir mye inn i januar da, så da tillater vi oss å handle en god del av gavene på nett med giro, siden vi vet at det er penger til det over nytt år!
Hermine ønsker seg jo ALT hun ser for tiden :p Men det er ikke noe hun snakker spesielt mye om, så da kom vi på at hun ville ha glede av en liten CD-spiller så hun kan høre lydbok på rommet sitt. Hun elsker lydbøker og kan sitte leeeenge og høre mens hun leker. :)

Så får hun dukkevugge fra mamma, så hun kan ha lik til si dukke som lillebror kommer til å få. ;)

Fra svigers laga jeg ønskeliste fra Nøstebarn :D
 
Jeg tror nasse skal få nytt akebrett til jul :) Smith er jeg enda litt usikker på, skal en tur innom Toyrus og håper jeg blir noe klokere da :)
 
Ofte blir det litt motsatt her :p det er så mange som ønsker å kjøpe leker og slikt til ungene, at vi må prøve å begrense det litt. Men vi har heldigvis fått en del til å kjøpe praktiske ting også. Ullklær spesielt!
Og ungene får jo alt de trenger av oss ellers, det går en del penger på ting og tang. Så i utgangspunktet prøver vi å ikke bruke så voldsomt med penger, eventuelt bruke pengene på noe felles til oss alle fire. Med mindre det er noe helt spesielt de trenger/ønsker seg, som vi vet blir brukt :)

I vår familie er folk flinke til å kjøpe div klær, sengesett, puslespill, lego, osv. Og til folk som spør hva de vil vi skal kjøpe, så sier jeg ofte det vi evt trenger av klær å sånt :) men selvfølgelig, det dukker opp leker fra andre å da :p men det er ofte ting som ikke blir lekt med igjen. For ikke alle som spør oss om hva ungene interesserer seg for. Også er jeg vandt med fra min egen oppvekst at det er foreldrene som kjøper det barna ønsker seg mest ;)
 
Penger er egentlig ikke et tema når vi kjøper julegave til Hermine.

Er ikke bevisst på at det skal koste hverken mye eller lite i grunnen. Men det begrenser seg selv litt hvor mye vi velger å bruke siden vi ikke ønsker å gi for mange gaver fra oss. Derfor blir det CD-spiller, lydbok og en ting fra nissen. :)

Hadde hun trengt ski eller akebrett hadde vi nok kjøpt det, men det fikk hun i fjor. :p

I år MÅ vi handle gaver etter hva vi har råd til. Siden jeg har ganske lav inntekt for tiden. Men igjen så har jeg funnet gaver som ungene både ønsker seg og blir glade for, til billigere priser :) enten på salg eller fra ebay/amazon :) før var det jo bedre når vi bare hadde ett barn :p
Men ungene forventer ikke en haug med dyre gaver heller da. De blir glade for én om det er den rette gaven :)

Cd spiller husker jeg Emira fikk til 3årsdagen å :D det var stor stas :)
 
Jeg tror nasse skal få nytt akebrett til jul :) Smith er jeg enda litt usikker på, skal en tur innom Toyrus og håper jeg blir noe klokere da :)
Må være vanskeligere å handle til nr2, for man har vel det meste av klær og leker fra før av etter første? :)
 
Må være vanskeligere å handle til nr2, for man har vel det meste av klær og leker fra før av etter første? :)
Ja hun har det, også er ingen av dem noe spesielt interessert i leker :)
 
Hehe ja si det, bare farter rundt å finner på bøll;):D

Hahahaha kan være litt sånn her å, med de to minste. Men Liana kan være flink til å leke om hun bare har lyst :p
 
Det ble visst litt mer enn planlagt etter en tur på extraleker i går. :oops: Ikke lurt å vandre rundt der alene uten barn altså. :p

CD-spilleren er bestilt på nett.

Så fant vi akematte med plass til to på extraleker og mannen hadde SÅ lyst på den så de kan ake sammen. :p Så da ble det dobbel akematte. :)

...hun har også ønsket seg en "ekte hund som kan bjeffe og sitte og bæsje". Vi fant en FurReal hund nedsatt fra 899kr til 299kr, så kjøpe en slik. Den kan bjeffe og sitte, håper hun blir fornøyd med det, selv om den ikke kan bæsje. :p Hunden er det nissen som skal komme med da. :)
 
Hahahaha kan være litt sånn her å, med de to minste. Men Liana kan være flink til å leke om hun bare har lyst :p
Her går det mer i tegning, leire og perling. Smith er blitt litt glad i dukker , men hun vil helst sitte oppå meg til enhver tid:D
 
Her går det mer i tegning, leire og perling. Smith er blitt litt glad i dukker , men hun vil helst sitte oppå meg til enhver tid:D

En liten kreativ snuppe altså? :) sånt er Liana veldig glad i å! Hun liker det meste virker det som haha..

Så hun skal fortsatt helst sitte oppå deg? :D mammadalt eller? Hehe
 
Back
Topp