Julegave prislapp

LSførstegangs

Glad i forumet
Hvor mye bruker dere i penger på julegave til familien? Type mor, far, søster, bror, mormor, svigers, sviger-besteforeldre osv..?

Og justerer dere summen ut fra hvor mye dere får av hver enkelt av dem? Eller

Justerer ikke summen ut ifra hva vi får av dem. Forsøker å holde totalbeløpet lavt, og leter etter gaver som passer dem OG lommeboka vår.

Bruker alt fra 50-200kr. Blir sikkert mer etterhvert når jeg begynner å jobbe. På barna bruker vi rundt 500-1000kr.

Justerer ikke summen ut ifra hva vi får av dem. Forsøker å holde totalbeløpet lavt, og leter etter gaver som passer dem OG lommeboka vår.
Oki.. Jeg får litt dårlig samvittighet og sånn.. Tenker at hvis mamma gir oss 1500 kr så må vi gi ihvertfall 500 tilbake!..
Og hvis svigers gir for 350, så er 200 nok?
Nå kommer gavene å gå til ungen i stedet for oss, kanskje det føles bedre da :-P

Oki.. Jeg får litt dårlig samvittighet og sånn.. Tenker at hvis mamma gir oss 1500 kr så må vi gi ihvertfall 500 tilbake!..
Og hvis svigers gir for 350, så er 200 nok?
Nå kommer gavene å gå til ungen i stedet for oss, kanskje det føles bedre da :-P

D har jeg lagt fra meg for lengst, for mine foreldre og svigers har "massevis av penger" og d har ikke vi,

I år tror eg at eg ikke gidder å stresse sånn med julegavene. Bestemmer noe som vil passe og så blir det det. Siden vi får babyen i slutten av november..
Vi skal ikke være m svigers på julaften heller.. I fjor var vi med dem og da klaget de nærmest, på at vi hadde brukt for mye i gave på dem i stedet for at de var takknemlige for det de fikk liksom.. :-/

Tenker nok litt på å gi samme sum tilbake på noen, andre har jeg bare en formening om hva skal få.
Unger til venner får for ca 200
Søskena mine ca 500
Tantunger ca 500
Egne unger det de trenger
Vennepar vi bytter med ca 500
Foreldre ca 1000

Vi kjører samme linje på begge sider.
Foreldre:500kr fra oss/+ noe fra barna (stort sett kalender i samarbeid med søsknene våres)

Søsken: 300kr
Tantebarn: 300kr
Oldemor: blir ordnet av svigermor, men hun får kalender også.
Det samme får en tante hver av mannen og meg.

Jeg kjøper til to venninner, ca 200 til hver. Vi kjøper ikke til barna. De får så mye uansett.

Ungene får noe de trenger/ønsker seg veldig. Alt fra bittelitt til litt mer.

Vi kjører samme linje på begge sider.
Foreldre:500kr fra oss/+ noe fra barna (stort sett kalender i samarbeid med søsknene våres)

Søsken: 300kr
Tantebarn: 300kr
Oldemor: blir ordnet av svigermor, men hun får kalender også.
Det samme får en tante hver av mannen og meg.

Jeg kjøper til to venninner, ca 200 til hver. Vi kjøper ikke til barna. De får så mye uansett.

Ungene får noe de trenger/ønsker seg veldig. Alt fra bittelitt til litt mer.
Fotokalender?

Jeg kjøper for visse summer! Av og til litt mer, alt etter hva dem ønsker seg.

Tantebarn: 250 ( ble enige om den summen, er så mange og barna får så mye)
Foreldre: 800
Venner: 300
Søsken: 300
Besteforeldre: 400
Barna: kjøper det dem trenger. 1000-1500.
Eksen/ Barnas far: 1000
Fadderbarn: ikke fast sum. Alt etter hva ønsket/lommeboken tilsier.

Prøver å holde meg på samme linje hvert

Nevøer/nieser: 200 på ene siden, 500 på andre
Mamma: 500 -1000(får kalender i tillegg)
Søsken:300-400
Venner: 150-200
Venners barn: 200
Svigers:500
Kengubarnet. : 1500 -2000

Bruker mellom 1000-1500 på mamma, men hun har også bursdag rett før jul, så prøver å kombinere litt de to :) svigers bruker vi mellom 800-1000 på. Besteforeldre våres blir mellom 300-500. Ungene 1000-1500,- :)

Vi handler etter lommeboka vår! Noen ganger blir det dyrere gaver på noen/alle og andre ganger blir det billigere. Prøver å innfri det som dukker opp av ønsker! :)

Her får mamma og søsteren min gaver for ca.1000-1500kr og sønnen til søsteren min får for ca.500-800kr. Mormor liker å få fotoalbum, bildekalendere ol, så lager alltid noe sånt til henne. Barna til nærme venninner får ca.400-500kr. Mannen min har 6 søsken, så her gir vi mellom 300-500kr, men i år blir det mindre på noen av dem ettersom vi får for max 200kr med dem. Barna gir vi 500kr til og svigers ca.1000-1500kr. Ettersom at jeg begynner julehandelen som regel i januar, så går det ikke så veldig utover økonomien. :)

Back
Topp