Julegave prislapp

Jeg prøver å finne gaver som blir satt pris på/blir brukt og da varierer det hvor me som blir brukt. Bruker gjerne mer på samboeren og snuppa enn andre. Men bruker likevel en del på søs og mamma :) har liten familie... Samboeren kjøper til sin familie og jeg til min :)

Vi gir etter økonomi og mere til de som vi bryr oss mere om-og om oss.
Søstre får 3-400kr, , min mor 5-700kr, hans mor 3-400kr( ser henne veldig lite og lite interesse for barnebarna) tantebarn 300kr, andre venner/familie 2-250kr. Blir fort en del penger selv om vi prøver å kutte ned listen.

I min familie sender alle ønskelister så vi alle kan kjøpe og gi hverandre noe den andre trenger eller ønsker seg:) praktisk og fint.

Synes mange bruker veldig mye penger men det har ikke vi råd til.
Bruker mest på barna våre:)

Vi kjøper også bare gaver som blir satt pris på. Å bytte gaver bare for å bytte gidder jeg ikke

Bruker ca 500 på hvert par, mine og hans foreldre, våre søsken med samboere, tantebarnet får også ca 500.

Jeg ser heller på at gavene er noe de vil sette pris på og har bruk for enn pris. Vi har heller ikke avtalt noen prisgrenser.

Gaver generelt kjøper jeg det jeg vil gi sett vekk ifra pris.
Min bror fikk gave for kr1300 i år. Var ikke planlagt å bruke så mye. Mer 5-6-700kr. Men falt for det jeg kjøpte og ville gi det. Fant ikke no annet. Så da ble det slik.

Sånn er jeg med julegaver og. Kjøper noe jeg vil gi uavhengig av å tenke at jeg skulle brukt mer eller mlndre

Vi er flere som går i lag og ligger på ca.
200 til søsken
300 til foreldre
100-150 til besteforeldre

Til min kjære kjøper jeg for en plass mellom 1000-2000 alt etter hva jeg finner.

Litt usikker på hvordan vi skal gjøre det til kommende tanter/ onkler og besteforeldre nå som babyen kommer.
Får se om vi kjøper egen gave fra baby eller skriver på gaven fra oss.

Men vi får mer av våre foreldre enn hva de får med oss. Og med søsken har vi blitt enige om en pris ettersom vi går sammen og kjøper.

Ellers prøver vi å finne noe til under 200 til fadderbarna og til de venninde jeg kjøper blir det rundt 200kr.

Vi er flere som går i lag og ligger på ca.
200 til søsken
300 til foreldre
100-150 til besteforeldre

Til min kjære kjøper jeg for en plass mellom 1000-2000 alt etter hva jeg finner.

Litt usikker på hvordan vi skal gjøre det til kommende tanter/ onkler og besteforeldre nå som babyen kommer.
Får se om vi kjøper egen gave fra baby eller skriver på gaven fra oss.

Men vi får mer av våre foreldre enn hva de får med oss. Og med søsken har vi blitt enige om en pris ettersom vi går sammen og kjøper.

Ellers prøver vi å finne noe til under 200 til fadderbarna og til de venninde jeg kjøper blir det rundt 200kr.
Blir det 300 til hver av mor og far eller til samboerparet på en måte?
Her er ingen av foreldrene sammen.
Svigermor har ny mann,gift.
Svigerfar har ny samboer.
Pappa har ny samboer.
Mamma singel.
:-/
De nevnte gir meg og min sambo helt ulike summer.
Svigermor gir meg og han 350, mannen 350
Svigerfar 125, samboer 125
Pappa gav meg 2000 kr og har gitt sambo en drøss sokker :-/
Mamma gir oss 1500 kr felles pluss noe til hver på 300.

Spørs litt. Kjøper noe jeg syntes er fint og som passer til personen som skal få. Jeg er ikke så opptatt av prislappen på gavene. Selv syntes jeg det er ubehagelig å få gaver jeg vet koster mye.

Blir det 300 til hver av mor og far eller til samboerparet på en måte?
Her er ingen av foreldrene sammen.
Svigermor har ny mann,gift.
Svigerfar har ny samboer.
Pappa har ny samboer.
Mamma singel.
:-/
De nevnte gir meg og min sambo helt ulike summer.
Svigermor gir meg og han 350, mannen 350
Svigerfar 125, samboer 125
Pappa gav meg 2000 kr og har gitt sambo en drøss sokker :-/
Mamma gir oss 1500 kr felles pluss noe til hver på 300.

Ca 300 per person
Noen ganger blir det personlige ting andre ganger felles.

Vi har alltid et budsjett i begynnelsen, som alltid sklir ut. Denne gangen må vi være flinkere, siden vi får småtråkk på nyåret!

Til familie gir jeg for ca 500 til hver. Har alltid fått for mye mer av mine foreldre. Tror alltid det kommer til å være sånn..

Holder meg til ca samme pris hvert år :)
Foreldre: 300kr per (spleiser med søsken)
Søsken: gir kun en symbolsk gave, hjemmelagde drops f.eks
Tantebarn: 300kr
Min mormor: 100kr (spleiser med søsken)
Egne barn: 1000kr
Sambo kjøper selv til sine foreldre og søsken ;)

Foreldre: 300-500 hver
Lillesøster: 700-1000
Mannen: 1000-2000
Tantebarn: 200-500
Mormor: 200-400

Kommer helt an på økonomien, hva de ønsker seg og om noe er på tilbud ;)

Søsken og foreldre: 4-500 kr til hver. Pappas kjæreste: ca 200. Samboer: ca 1000, men avhengig av hva. Hennes barn bytter vi ikke gaver med. Får en utfordring nå når vi er blitt familie og skal gi sammen, da samboeren bare gir for et par hundre til sine foreldre og til sine søsken kun når de feirer sammen (og da bare en symbolsk sum). Og han ville nok ikke tenkt på onkelbarna sine dersom jeg ikke hadde kjøpt noe til dem :p Jeg er vant til å gi og få fine gaver, og legger gjerne litt penger i for å gi noe jeg tror mottakeren vil like. Mens han synes våre gaver er altfor dyre.

Oi!

Jeg skjønner at jeg sikkert er gjerrig eller har veldig dårlig råd eller noe...
Vi bruker omtrent 5000,- på gaver til alle, inkludert 5 nevøer, 5 søsken med partnere, tre vennepar, mine foreldre, hans foreldre, hans stesøsken og stefar pluss barna til stesøsken.
Det sparer vi opp til gjennom året, så det er de pengene vi har å bruke på julegaver.

Foreldre/svigermor foreldre: 300
Svigersøsken/ søsken: 200/300
Tante barn: 200
Egne besteforeldre: 100/150

Mannen : 3500 (I år blir en dyr gave jeg har spart til)

Eget barn: 1500

Back
Topp