Julegave pris

Sulten

Glad i forumet
Marslykke 2016
Hvor mye penger bruker dere på julegave til barnet? :)

-Kjøper dere en eller flere gaver? Hvor mange barn har dere? Får alle like gaver/for samme sum? Alder på barna? Kjøper dere sammen eller blir det en gave fra hver foreldre?

Varierer, kjøper noe av det som ønskes , pris ikke viktig
Har ett barn
Kjøper sammen

I år har vi handlet for mellom 1000 og 5000kr per barn. De får fire gaver hver. En fra oss foreldre, en fra søsken, en fra nissen og en i strømpa. De fire eldste får egen pakke fra faren, han ønsker ikke være med på gaven fra meg og mannen.

Selv har jeg ett barn på snart 3 år. Har enda ikke kjøpt noe gaver men tenker det blir en fra meg og pappaen, en fra nissen og en liten fra hunden vår. :)

Ønsker egentlig ikke å bruke så mye penger. Både mtp forbrukersamfunnet og miljøet men i tillegg er også økonomien ganske trang.

Regner med vi kommer til å bruke rundt 1500,- på gave og det syntes jeg egentlig er mye penger.

Varierer. Men i år blir det ca 500 kr på hver.

Neste år blir ene dyrere. For ene trenger pc da pga lekser og slikt noe blir mye mer av. Eldste fikk det selv til samme tid ene året da. Benytter meg av black friday neste år da gitt

Min er snart 3, brukt ca 1500 og han får 5 pakker av meg og pappaen :)

Er ikke så å nøye på at gavene må å koste det samme, kommer litt an på. Så lenge det ikke er sånn at den ene alltid får mer enn den andre, men sånn er det jo ikke. Feks når eldste fikk spillkonsoll som kosta litt, så fikk ikke 2åringen like dyr gave, fordi det ikke var noe spesielt hun trengte på det tidspunktet. Bruker ikke penger bare for å bruke for at det skal være likt.

Pris på julegave kan variere fra 500-1500.

Ingen ting. De er så små så de skjønner ikke hva jul er. De får det de trenger ellers i året så ser ikke noe grunn til å kjøpe noe. De får gaver fra familie og venner.

Jeg håper å bli ferdig med strikketøy til dem. Ellers har jeg brukt 99 kroner på hver av de to eldste. Yngste får ingenting bortsett fra strikketøy.

Frøkna er 2, blir bare henne. Ligget på 150-300 til henne, da en pakke. Synes det er mer enn nok, hun får så mange gaver av familien. Av oss får hun gjennom hele året. Kan nok økte til 500 med årene, kanskje mere. Men er flink til å handle på supersalg så vill prøve å holde meg rundt 200-300 i årene fremover også :)

Vi har ingen bestemt pris og kjøper det vi "vil"
Vi har heller ingen stor familie, så han får ikke så mye fra andre og ellers, så vi kjøper de dyreste tingene han ønsker seg selv. Det han trenger får han ellers i året, men det han ønsker seg, prøver vi å holde til bursdag og jul.
I år ligger vi på ca 3000kr, 3 pakker + et par små ting i strømpa.
Alt er kjøpt på salg, så nypris er over 5000kr

Kjøper sammen som foreldre.
Ca lik pris til begge barna. Pris er ikke så viktig.
Kjøper noe av det barna ønsker seg, og ting de trenger. Kjøper flere gaver

Hvor mye penger bruker dere på julegave til barnet? :)

-Kjøper dere en eller flere gaver? Hvor mange barn har dere? Får alle like gaver/for samme sum? Alder på barna? Kjøper dere sammen eller blir det en gave fra hver foreldre?
Har ikke helt oversikten. Eldste får nemlig et hjemmelaget ullteppe og kostnaden på garnet (spredt utover fra ca august?) er høy. Mebbjeg regner ikke i pris, gir noe jeg tror de får nytte av og blir glade for.

Prøver å holde oss på 1000 kr per barn, gir flere gaver til lavere pris

Er ikke så viktig hva prisen er (så lenge det ikke er alt for dyrt :p ), men ser an litt fra år til år hva de trenger og ønsker seg. I år har vi brukt ca 1500kr på eldste, men bare halvparten på babyen

Back
Topp