Julefeiring

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Hva har dere for planer til jula?
Er jo flere her som er høygravide innen jula ringes inn :D
 
Satser på at det blir vanlug feiring med god mat på oss :)
Bruker å ha de hjemme her, så da, står jeg for matlaging. Men vi er ikke så mange, det går nok fint.
Men formen min er helt super nå, så ser ikke for meg at den skal/kan bli dårlig
 
I år skal vi feire hjemme hos oss med svigerfar, syns egentlig det er greit å være hjemme med barna og når jeg er så gravid. Da er ikke senga langt unna for noen av oss når det trengs :D
 
Skal være mest mulig hjemme. Julaften feirer vi hos svigerforeldrene mine som bor i nabohuset noe som er en hyggelig tradisjon. I år kommer også min svoger med kone og to barn. Skal besøke foreldrene mine noen dager også. Søsteren min kommer hjem fra utlandet for å feire jul. :)
 
Vi har ikke helt funnet ut av hvor vi skal feire i år. Jeg skal iallefall ikke ha noen feiring selv :p Ellers er vi invitert både til min mormor med hele storfamilien 1,5 time unna eller til svigers med bare dem og svigerbesteforeldre 5 min herfra.. Tenker vi tar det litt etterhvert :) Heldigvis ingen som blir fornærmet uansett hva vi velger :) På julaften er jeg 35+1, storesøster ble født 35+2, så kanskje lurt å holde seg nærme hjemme :hilarious:
 
Vi skal feire juleaften og førstedag hos foreldrene mine og drar så opp på hytta til arbeidsgiveren min (stor, betjent hytte med all mat inkludert og flotte fasiliteter) på fjellet i romjula for å feire nyttår med hyggelige kolleger og familiene deres. Det blir garantert ingen skigåing på meg da, men gleder meg til å være sosial og spille brettspill osv og generelt få en skikkelig husmorferie :)
 
Last edited:
Jeg skal feire jul med svigers i frankrike for første gang, orker ikke fly hjem, selv om jeg hadde kunnet - heldigvis kommer mamma og søstrene mine for å feire med oss :)
 
Vi feirer hos mine foreldre som bor halvanna time unna. Tenkte å sove der fra lillejulaften til 1. Juledag.
2 av søsknene mine + bestemoren min kommer også (sistnevnte er veldig stas, hun bor i en annen landsdel, så gleder meg til det).

Blir å ha en feiring nr 2 med familien til samboeren en dag i romjula. De bor her i området.
 
Satser på ingen jul i år. Har ikke så stor familie og de få jeg har røyker og liker å kose seg med akevitt på juleaften og det hatet jeg sist jeg var gravid, og nå.
Så blir vel hjemme å spiser god mat alene, og ser på TV. men hvem vet, det kan hende samvittigheten min tar over og må tvinge meg selv å feire med mor og mormor... men velger helst alene, eller helst av alt hadde jeg valgt å ha jul med xen sånn som i fjor, men det er i drømmeverden min.
 
Vi skal feire hos svogeren min som bor i nabohuset :) Jeg er ikke i superform nå heller så til jul orker jeg ikke ordne til selskap. Vi åpner nok pakker hjemme, og blir hjemme resten av jula, bortsett fra besøk til svigers som er andre nabohuset:)
Mamma’n min kommer til oss noen av dagene ♥️
 
Vi feirer hjemme på grunn av formen min. Det blir bare mannen min og meg, men tenker det kan bli koselig :happy: regner med vi feirer nyttårsaften med svigers eller et vennepar av oss!
 
Vi skal være hjemme, og har bedt mine søstre og moren min. Så vi blir 7 barn og 7 voksne. Kan vel kanskje bli litt i meste laget når det er 6 uker til termin, men satser på god hjelp fra de som kommer:p
 
Vi har tradisjon for å invitere våre foreldre hjem til oss på juleaften, og kommer til å gjøre dette i år også. Jeg synes egentlig det går ganske greit å lage julemat, og så tar gjestene med dessert :) Det som er mest jobb er å ordne i stand huset, men jeg er ganske god på å fire på krava. Hvor ofte titter gjestene inn i kjøkkenskapene eller på soverommet liksom?

Ellers pleier romjula å bli nesten i roligste laget. Mannen har en ganske liten familie, og min er kronisk dårlig på å planlegge, så det er gjerne vi som må ta initiativ til juleselskaper og akkurat det orker jeg ikke i år. Så vi blir nok mye hjemme, og da krysser jeg fingre for snø og godvær slik at det kan bli noen turer i marka, både med ski og på beina :shy:
 
Vanligvis feirer vi hjemme hos svigers hele gjengen, men vi får se det litt an i år da vi ikke helt vet hva tiden framover bringer eller om vi i det hele tatt er hjemme i den tiden :smiley-ashamed004
 
Her kommer blir det oss 4(mannen og jeg og våre to barn). Så kommer svigerfar og dama hans, halvsøstera til mannen og besteforeldrene hans. Vi blir våres hus etter eget ønske :) Liker å lage mat og pynte. Svigers er ikke så julete av seg så det passer fint :)
 
Julaften har vi invitert oss til svigers som bor 10 min unna. Jeg orker ikke stå for matlaging, styr og stell slik formen er nå. Vi har uansett feira her de to siste årene, så sånnsett passer det fint å "bytte stue" i år. Jeg jobber turnus og jobber både 2.3. og fjerde juledag, så da blir det ikke så mye juleselskap for min del i år. Jeg vet min familie som bor 7t unna håper at jeg skal bli sykemeldt så vi kommer nedover til dem til jul, men jeg klarer ikke så mange timer i bil med vondt bekken. Det får heller bli til neste år når jeg har permisjon.
 
Vi feirer hjemme, bare sammen med barna og mannen . Orker ikke reise til mannen sin familie som er 2 timer unna. Synes det er veldig koselig å bare være oss på julaften da :happy: Så det gjør ikke så mye at formen er dårlig. Annen juledag kommer søsteren min og hennes familie på middag hos oss.
 
Vi skal feire hjemme i år, kjenner jeg er glad for å slippe å drasse med 3 unger på besøk.
Så kommer svigermor og 2 av brødrene til mannen, regner med de blir noen dager.

i romjula blir vi nok litt sammen med familien min. Så har jeg og tvillingbroren min leigd lokale for å feire 30 årsdagen vår. Blir spennende
 
Back
Topp