Julebord

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Så i helga er det julebord med jobben og jeg lurer litt på hvilken strategi jeg skal ta.

Alkoholfri vin i vinflaske?
Si at jeg er i dårlig form?
Kjøre selv om det er 5 minutter gange fra der jeg bor?
Vil ikke si hvorfor siden det er så tidlig, og jeg er ikke kjent for å være den som ikke drikker. Så å late som er kanskje mest safe? Samtidig som det føles helt dust å late som man drikker for å ikke bli ferska :hilarious:

Sniker. Jeg har god erfaring med å late som. Har også tatt alkoholfritt over på vinflaske. Jeg har aldri blitt tatt på det, regner med at folk har nok med seg selv, og i korona-tider er det heller ingen som drikker av glassene til andre :joyful:

Stemmer for alkoholfri vin på vanlig vinflaske :) Her skal vi ha julebord på restaurant, så blir verre å snike seg unna den. Jeg spurte jo også om å få sitte på med noen som skal kjøre, så regner med at de skjønner det når jeg plutselig både kjører og drikker alkoholfritt :p Men det får bare være. Mange på jobben som uansett vet at vi skulle igang med prøvingen :rolleyes:

Jeg er så dårlig til å lyve... Skal på julebord på mannen sin jobb, da er jeg akkurat 12+0, men vi skal hjem til jul, og da tenkte vi å fortelle familien. Og det føles liksom litt juks hvis "alle" der vi bor vet, men ingen i familien

Jeg kjørte selv om det bare var ti minutter å gå og valgte å ikke drikke hele kvelden, men endte opp med å bare si det siden det også har gått ut over min arbeidsinnsats den siste tiden. Og ja, folk hadde en mistanke hehe :)

Æææææ! Jeg skal på hyttetur-julebord på 2 dager!! Er jo bare 7 uker, så har ikke lyst at de skal vite noe! Er bare noen få som vet... men jeg kommer til å bli busta! Gruer meg... :wtf:

Syns dette er så vanskelig, skal ha to juelbordsarrangementer med jobb. Det ene på en restaurant, men der får jeg skylde på at mannen ikke er hjemme og at jeg skal hjem til barn så vil ikke drikke da. På det andre får jeg late som jeg drikker, gruer meg litt til det.

Til deg som skal på hytteturjulebord ville jeg kjørt alkoholfrivin i ekte flaske, hvis du har mulighet til å ta med eget :)

Jeg skal også på julebord snart! Blir 14 stk på middag hjemme hos en fra jobb, og jeg hørte rykter om at de både skulle kjøpe inn akevitt og ha dessert med sorbet og prosecco :nailbiting: Usikker på om jeg skal prøve å lure dem, eller si det til de nærmeste, eller si det til alle... Men jeg er bare 7 uker da, så det frister ikke i det hele tatt at alle skal få vite det så tidlig.

Veldig mye alkoholholdig er såpass likt alkoholfritt at med mindre noen sjekker flasken, ser man det ikke. Jeg drakk 2 flasker alkoholfri musserende på nyttårsaften i fjor, ingen merket noe. Svigermor smakte til og med på ene drikken jeg hadde med og skrøt over den :P Drakk også alkoholfri cider fra grevens og øl ( 1664 blanc) på fest og fikk kjeft i ettertid fordi alle trodde jeg hadde drukket som gravid.

Folk flest bryr seg ikke nok til å studere hva andre drikker, men de henger seg raskt opp i om man gjør noe atypisk, som å ikke drikke når man er den som vanligvis nyter ett glass :)

Veldig mye alkoholholdig er såpass likt alkoholfritt at med mindre noen sjekker flasken, ser man det ikke. Jeg drakk 2 flasker alkoholfri musserende på nyttårsaften i fjor, ingen merket noe. Svigermor smakte til og med på ene drikken jeg hadde med og skrøt over den :p Drakk også alkoholfri cider fra grevens og øl ( 1664 blanc) på fest og fikk kjeft i ettertid fordi alle trodde jeg hadde drukket som gravid.

Folk flest bryr seg ikke nok til å studere hva andre drikker, men de henger seg raskt opp i om man gjør noe atypisk, som å ikke drikke når man er den som vanligvis nyter ett glass :)
Ja, jeg tenkte også på dette her. At jeg kan jo bare kjøpe noen alkoholfrie øl og sette i kjøleskapet, også helle over i glass når jeg drikker. Ikke munkholm liksom, men de som ligner mer på vanlig øl :) Men så begynte de å snakke om den akevitten og proseccodesserten, så da ble jeg litt stresset over det :p Kan lett si at jeg ikke liker akevitt, men kan jo ikke si nei til dessert uten å virke veeeeldig spesiell :hilarious:

Altså folk merker ikke hvis man drikker alkoholfritt. Jeg har kjøpt alkoholfrie cidere til helgen. Skal fake drikke og kjøre hjem i hemmelighet etterpå :hilarious:

Jeg har blandet "drinker" og alt som er. Latt som jeg har drukket fra ciderboks. Folk er opptatt av seg selv :D

Jeg var på mammafest i helgen og drakk alkoholfri prosecco , det skal godt gjøres at noen fant ut av den , og den er god ❤️ Verre på restaurant som jeg skal den 4 desember , tar tipset ovenfor her og sier at barnepasser meldte avbud

Jeg synes det er vanskelig i år. Begynte i ny jobb i april, og vi er ca 95 som skal på julebordet kommende torsdag.

Og det er bordservering.. Ikke noe å gå i baren selv og hente... Så litt usikker på hvordan jeg skal løse det... Kan si at jeg ikke drikker på første fest med kolleager, meneh...
Høre om de har en vin med mye mindre tanniner (svigermor pleier be om det) og så heller få en alkoholfri...? I don't know...

Planen min er å fake, altså drikke alkoholfritt.
Det er ingen som kommer til å legge merke til det :)
Problemet er at jeg alt for sjelden takker nei hvis jeg blir tilbudt noe, men det er det nok mest jeg som føler på :)

I podcasten «Åpen journal» så snakker Katharina Flatland om da hu var ute med noen folk, og hu ikke ville røpe at hun var gravid, men baren tok aldri hintet :) Husker ikke hvilken episode nå, men det var litt morsomt, og har tenkt mye på den i prøvingen :hilarious:

For dere som skal på julebord med bordservering... Går det an å alliere seg med en servitør og få servert alkoholfri vin kanskje?

Skal på julebord med mannen og kollegane hans i morgen:wideyed: aner ikke hva jeg skal ha på meg, føler meg så oppblåst i alt. Vil jo ikke vise at jeg er gravid. Blir til at mannen drikker mens jeg kjører :D

Skal på julebord med mannen og kollegane hans i morgen:wideyed: aner ikke hva jeg skal ha på meg, føler meg så oppblåst i alt. Vil jo ikke vise at jeg er gravid. Blir til at mannen drikker mens jeg kjører :D
Skjønner! Jeg har tenkt å ha på meg blinkende julegenser og reinsdyrhorn med bjeller :D men jeg er typen til sånt da :hilarious: er bare 5+0 så vises ikke her hos meg enda :)

Jeg er mindre oppblåst nå enn for 2-3 uker siden. Meen, kan også ha noe med at denne kvalmen har krevd sitt av karbohydrater, og for en som er vant til å spise mindre karbohydrater, så blåser magen opp med en gang det kommer ris og brødskiver nedi der. DEt har heldigvis roet seg litt nå.

Jeg var på hyttetur og hadde med alkoholfri vin jeg hadde tømt over i vanlig vinflaske. Ingen som merket noe!

På restaurant kan man kanskje alliere seg med en kelner. Funker fint å bestille alkoholfritt i baren. Be om Farris med Limebåt og is, folk tror det er Gin Tonic.

Synes også dette er skikkelig vanskelig, og tenkte over at det er rart det ikke finnes en bedre løsning da det må være SÅ mange som på et eller annet tidspunkt har dette problemet! Vi er jo i den aller verste tiden å være tidlig på vei i også - sååå mye som skal skje i november/desember. Har allerede lidd meg gjennom flere arrangementer og middager. I går var jeg med en gruppe kollegaer på middag, og jeg er ALDRI den som ikke tar en drink eller to… Det ble bestilt vin på vin og glassene fyltes opp! Til slutt tok jeg en kjempeslurk og løp på badet og spyttet det ut Da så det i det minste ut som jeg hadde drukket litt… fikk likevel høre det hele kvelden!
skyldte på at jeg var sliten, men hvordan skal det gå på de 3-4 gjenværende arrangementene med de samme kollegaene samt jobbreise vi skal på neste uke?? Føler meg litt desperat etter tips! Hjemmefest er jo greit, men julebord på restaurant hvor andre betaler og alt serveres er jo ganske vrient… vil tro at hvis jeg ber om alkoholfritt dukker det vel opp på kvitteringen og

Back
Topp