Julebord

Noen som har tips til god alkoholfri hvitvin? :angelic:
Har prøvd meg så én type tidligere, og den var grusom! :hilarious: Liker best halvtørr/tørr vin!

Like før pandemien hadde jeg en personlig trener som gav meg en litt streng diet som blant annet inkluderte ingen alkohol og jeg var veldig åpen med kolleger om det da. Så siden pandemien allerede har ført til et par ekstra kilo har jeg bare sagt til jobben at jeg har begynt med en light versjon av den dieten, dvs spise litt sunnere og null alkohol. Skal på 3 julebord frem til jul så var bedre å annonsere det nå så slipper jeg fullt så mange spørsmål på middagene.

Jeg synes det var betryggende å ha det samme svaret til alle, da blir det liksom ikke noe kluss :joyful:

Men, jeg er nokså sikker på at når jeg endelig forteller dem får jeg nok høre det visste vi jo. Men, jeg slipper iallefall direkte spørsmål.:happy:

Noen som har tips til god alkoholfri hvitvin? :angelic:
Har prøvd meg så én type tidligere, og den var grusom! :hilarious: Liker best halvtørr/tørr vin!

jeg har fått anbefalt denne. Ikke prøvd selv, men anbefalingene på denne siden virker veldig gode ☺️
https://leske.no/products/alt-sparkling-organic-chardonnay

Den selges på Gulating blant annet :) men har ikke sett den på Vinmonopolet her.

Prøvde selv rosé-varianten i går og synes den smakte overraskende godt.

Så i helga er det julebord med jobben og jeg lurer litt på hvilken strategi jeg skal ta.

Alkoholfri vin i vinflaske?
Si at jeg er i dårlig form?
Kjøre selv om det er 5 minutter gange fra der jeg bor?
Vil ikke si hvorfor siden det er så tidlig, og jeg er ikke kjent for å være den som ikke drikker. Så å late som er kanskje mest safe? Samtidig som det føles helt dust å late som man drikker for å ikke bli ferska :hilarious:

Alkoholfri vin i vinflaske er helt gull! Kan evt kjøpe en halv flaske vin å ha «vin» oppi, så risikerer man ikke å måtte dele:p

Ellers skal vi også 5 min herfra neste helg, der det blir dumt å kjøre. Tenker å ha vin/øl som vanlig, å så bare sitte med mannen alltid, å så han drikke annenhver gang fra mitt glass :hilarious:

Her hjemme i jula blir det druejuice og alkofritt øl (som forøvrig er gull for uggen kvalmemage - vinn-vinn)

Back
Topp