Julebord :s

Jeg har nesten samme dilemma! Skal på kontorfest i morgen, og det er ikke medbrakt alkohol :/ har sagt det til sjefen og noen andre allerede, men vil ikke at alle skal vite det når jeg er 5+0 på vei. Tenkte å ringe restauranten i morgen og høre om de kan hjelpe litt, også skal de som vet det hjelpe meg å drikke opp vinen til maten :p kanskje noen kan hjelpe deg dekke over? Hvis ikke er det sikkert en bedre ide å være ærlig, som du skriver. Er ikke veldig god til å lyve jeg heller, så i morgen blir spennende! :)
Huff det hørtes veldig slitsomt ut :/ jeg orker ikke stresse med løgn og sånn så jeg skal bære ærlige. Men er da 8 uker vei så risk for sa er betydelig mindre så går nok bra å si det da :)
 
Jeg var ute med jobben i helga. Heh, ikke lett assa. Folk er jo helt oppslukt at alle MÅ drikke.. snakka med betjeningen faktisk og sa i fra jeg, så de hjalp meg. Var jevnlig å tømte ut drikken. Bestilte liksom cider og ba dem å ikke fylle mer en halvparten. Finnes alkoholfri øl og vin. Latet som at jeg tok slurk jevnlig. Men vanskelig.

Hvis du skal gå på fest\ der man tar med selv tar med vil jeg anbefale vinmonopolet. Der har masse alkoholfritt egen avdeling. Alt fra eplemost med blåbær som ser ut som vin, masse forskjellig. :)

Kan jo alltids ta den : " hah, hadde vært så mye lettere hvis jeg var gravid, så kunne jeg skyldt på det!" hvis noen maser. . :p (helt ærlig er jeg lei av at folk ikke bare sier ok,hvis du ikke vil drikke)
 
Grunnen til jeg ikke vil si noe på jobb enda er fordi jeg er nærme kollega med svigerfar, vil vente litt med overraskelse. Vil hvertfall ikke at han skal få høre det av noen andre kolleger
 
Jeg har nesten samme dilemma! Skal på kontorfest i morgen, og det er ikke medbrakt alkohol :/ har sagt det til sjefen og noen andre allerede, men vil ikke at alle skal vite det når jeg er 5+0 på vei. Tenkte å ringe restauranten i morgen og høre om de kan hjelpe litt, også skal de som vet det hjelpe meg å drikke opp vinen til maten :p kanskje noen kan hjelpe deg dekke over? Hvis ikke er det sikkert en bedre ide å være ærlig, som du skriver. Er ikke veldig god til å lyve jeg heller, så i morgen blir spennende! :)

De hjalp meg altså
Men har man ikke taushetsplikt om sånt?

Jo, men hvis han ikke hadde jobba der så hadde jeg sagt det til mine kolleger slik at de hadde forståelse for ting (kanskje tregere eller dårlig form, kvalme osv.) . Men kan ikke si det til alle utenom han :p Sjefen har jeg spurt tidligere om hvis jeg ble gravid,når ville han vite det. Han sa da jeg ikke trengte å si noe før 12/3mnd :) MEN er så deilig å kunne gå på jobb uten å måtte skjule det( personalfest).. Derfor er litt sånn ja. :p
 
Med mindre du jobber veldig nært han da, type ser hverandre mye på jobb da.. da skjønner jeg hva du mener:p

Veldig tett skjønner du. :p vanskelig å skjule hvis jeg har dårlig form :p Sjefen må kanskje tilrettelegge og da blir det sånn fra kolleger: hei, klarer du ikke å løfte dette selv? hvorfor brukte du så lang tid der inne(vi har ulike stasjoner, så man begynner på ulike tidspunkt) og kan forsinke andre.
 
I dag ble jeg konfrontert av min sjef, som sa det gikk rykter om at jeg var gravid. Jeg sa ja. Hun ble kjempe glad! :D Fikk god klem og hun hadde litt tårer i øynene tilogmed... Så nå er jeg letta :) så får jeg fortelle resten når festen nærmer seg :)
 
Og en annen ting. Om dette ikke går bra, så er det lettere for meg at de vet det i tilfelle blødning eller noe skulle skje på jobb :) men forstår deg som har familie på jobb :)
 
Jeg var ute med jobben på restaurant denne uken. Var innom restauranten og snakket med en av servitørene dagen før, og gjorde en avtale om at når jeg ba om øl kom de med Munkholm (ba om fatøl) og når jeg spurte om drink kom de med alkoholfri. De var kjempehyggelige og sa at det ikke var noe problem å hjelpe til :) Jeg er bare 5+1 på vei, så absolutt for tidlig for meg å fortelle det til de på jobben. Tror ikke noen fattet mistanke, selv om jeg selv la merke til at Munkholmen hadde mer skum og mørkere farge enn den ølen de andre hadde! Men det er det vel ingen som følger med på i sånne anledninger uansett :)
 
Jeg kommer nok til å enten skylde på sykdom (antibiotika) eller kjøre bare for å ha unnskyldning (bor 40 km unna feststedet).
 
Har du lyst på julebord da? Jeg hadde kanskje droppa det akkurart nå for det frister ikke :)
 
Har du lyst på julebord da? Jeg hadde kanskje droppa det akkurart nå for det frister ikke :)
Ja det er jo veldig hyggelig å treffe kollegaer og spise god mat :) Selvom jeg er gravid gidder jeg ikke trekke meg helt tilbake liksom :) men kommer nok til å reise hjem litt tidligere enn ellers hehe :)
 
Jeg kommer nok til å enten skylde på sykdom (antibiotika) eller kjøre bare for å ha unnskyldning (bor 40 km unna feststedet).
Ville ikke lagt skylden på antibiotika. Det går fint an å drikke alkohol mens man går på antibiotika vistnok. Har brukt den unnskyldningen ofte jeg også, helt til jeg spurte legen og det var bare tull :D
Hva med å si at du kjører?
 
Eneste julebordet jeg skal på, er jobben til mannen. Og hans sjef vet jeg er gravid allerede :p problemet er kjolen jeg skal bruke. Jeg er så oppblåst at den skjuler ikke en dritt...jeg er så oppblåst for tiden. Og sist fikk jeg mage tidlig. Jeg er så tynn fra før liksom.
 
Ville ikke lagt skylden på antibiotika. Det går fint an å drikke alkohol mens man går på antibiotika vistnok. Har brukt den unnskyldningen ofte jeg også, helt til jeg spurte legen og det var bare tull :D
Hva med å si at du kjører?
For en rar lege?! Antibiotika mister sin virkning av alkohol, så man skal derfor ikke drikke mens man går på en kur:) Men dr fleste vet egentlig at jeg er gravid så er ikke noe problem lenger hehe
 
Back
Topp