Julebord :s

Trultemor88

Gift med forumet
JuniJubel2021
18\10 er det julebord på jobben. Jeg er ikke klar for å fortelle sjefen enda at jeg er gravid og er da bare 8 uker på vei :/ Noen av kollegaene som kommer er ikke til å stole på så kan ikke fortelle det til kolleger uten å fortelle sjefen. Hva ville dere gjort? Noen av de blir mistenksomme om jeg ikke kommer, og drikker jeg ikke så er det et par som kommer til å skjønne (er glad i å ta en fest :p hehe)
 
Hm... Er det medbrakt?
 
Men jeg skjønner dilemaet... kommer dit jeg også.. med sambo sin jobb går det greit, for da kan unnskyldninga være at jeg må kjøre oss hjem.. verre med min jobb... nå er ikke jeg en som drikker ofte, men jeg må ha ei god unnskyldning...
 
Hmmm jeg drikker aldri vin på fest. Dette er damer jeg kjenner godt og som kjenner meg veldig godt så det er et problem. Jeg lurer på om jeg faktisk må være ærlig :l
 
Oppi alt er det jo bra at du er 8 uker på vei da og ikke bare 4 feks...:) ( for å prøve å se det på den lyse siden) selv om jeg skulle ønske vi var litt lenger mtp julebordssesongen... det er min trøst... åsså tenker jeg at for min del, om jeg pkutselig hadde mistet så "seint" hadde det vært godt at noen på jobb visste det.. det jeg derimot ikke hadde vært fornøyd med er alle de som ikke klarer å ikke si noe til andre.. men det igjen går vell på taushetsplikt?
 
Oppi alt er det jo bra at du er 8 uker på vei da og ikke bare 4 feks...:) ( for å prøve å se det på den lyse siden) selv om jeg skulle ønske vi var litt lenger mtp julebordssesongen... det er min trøst... åsså tenker jeg at for min del, om jeg pkutselig hadde mistet så "seint" hadde det vært godt at noen på jobb visste det.. det jeg derimot ikke hadde vært fornøyd med er alle de som ikke klarer å ikke si noe til andre.. men det igjen går vell på taushetsplikt?
Ja det er bra det. Men alikevel ikke klar for å fortelle sjefen. Det er ei annen som er gravid på jobben også så er redd sjefen blir sur:( Men men... Jeg kan ikke sette livet mitt på vent fordi det ikke passer for jobben :) Hadde ikke vært noe problem om ikke noen av mine kollegaer hadde vært rumpeslikkere og forteller alt til sjefen, da kunne jeg fortalt det uten problem. Men spørs om ikke jeg bare må si det til sjefen et par dager før. Jeg kan jo ikke få sparken lissom :D og så er jeg såååå glad for å være gravid så gleder meg til å fortelle det til folk :D
 
18\10 er det julebord på jobben. Jeg er ikke klar for å fortelle sjefen enda at jeg er gravid og er da bare 8 uker på vei :/ Noen av kollegaene som kommer er ikke til å stole på så kan ikke fortelle det til kolleger uten å fortelle sjefen. Hva ville dere gjort? Noen av de blir mistenksomme om jeg ikke kommer, og drikker jeg ikke så er det et par som kommer til å skjønne (er glad i å ta en fest :p hehe)


Jeg var i 30 års lag i går. Jeg tok en rødvinsflaske med skrukork og helte i utblandet solbærsaft. Fargen var overraskende lik, og ingen fikk mistanke:)

Eneste ulempen kan være at folk tenker sitt når det kommer fram at man forteller om graviditeten. For min del så er jeg sikker på at de rundt meg forstår at jeg drakk alkoholfritt når jeg forteller at jeg er gravid:)
 
Jeg var i 30 års lag i går. Jeg tok en rødvinsflaske med skrukork og helte i utblandet solbærsaft. Fargen var overraskende lik, og ingen fikk mistanke:)

Eneste ulempen kan være at folk tenker sitt når det kommer fram at man forteller om graviditeten. For min del så er jeg sikker på at de rundt meg forstår at jeg drakk alkoholfritt når jeg forteller at jeg er gravid:)
Hmm jaa... Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Heller mer mot å være ærlig:) Jeg er ikke noe god på å juge og pokerfjes har jeg ikke :p
 
Jeg har bestemt meg nå. Om to uker forteller jeg det til sjefen :) og kan kollegaene få vite hvorfor jeg ikke kommer til å drikke :)
 
Vel, enten fortelle eller gjøre som de andre foreslår. ;) Jeg fortalte allerede forrige uke (6uker) for jeg visste at formen ville bli verre, så jeg ville jeg unngå spekulasjoner. Jeg tenker at ærlighet varer lengst og du slipper å drive skjule/utarbeide plan osv. Det sier det selv, du kan ikke få sparken liksom. Uansett, lykke til! :)
 
Vel, enten fortelle eller gjøre som de andre foreslår. ;) Jeg fortalte allerede forrige uke (6uker) for jeg visste at formen ville bli verre, så jeg ville jeg unngå spekulasjoner. Jeg tenker at ærlighet varer lengst og du slipper å drive skjule/utarbeide plan osv. Det sier det selv, du kan ikke få sparken liksom. Uansett, lykke til! :)
Ja det er helt sant :) jeg god sjefen har et veldig godt forhold. Men for hennes del da så passer det sinnsykt dårlig.. Men sånn går det tenker jeg når hun selv velger å kun ansette kvinner i fertil alder :p
 
Jeg har nesten samme dilemma! Skal på kontorfest i morgen, og det er ikke medbrakt alkohol :/ har sagt det til sjefen og noen andre allerede, men vil ikke at alle skal vite det når jeg er 5+0 på vei. Tenkte å ringe restauranten i morgen og høre om de kan hjelpe litt, også skal de som vet det hjelpe meg å drikke opp vinen til maten :p kanskje noen kan hjelpe deg dekke over? Hvis ikke er det sikkert en bedre ide å være ærlig, som du skriver. Er ikke veldig god til å lyve jeg heller, så i morgen blir spennende! :)
 
Back
Topp