Julebakst

Totoro^-^

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Vi snakker litt løst og fast om julen i hjemmet, og kom inn på dette med julebakst.

For egen del har dette stort sett vært en blanding av lussekatter og pepperkaker, for mannen skal det være en god del flere (krumkaker, goro, sandkaker, smultringer, saupringer, dalahjerter, delfiakake, sirupsnipper, fattigmann og knaskekaker).

Hva lager dere? :)

Skal innrømme såpass at jeg pleier ikke lage noe som helst *flau*

Pepperkaker og hvite kakemenn er det vi har laget. Svigermor lager masse annet ;)
Syns at krumkaker, kokosmakroner og kransekake/stenger er et must i jula :D I tillegg til det jeg lager altså :p

Åjada her bakes det. Er i gang. Bakt noe på bestilling tidligere også,men sagt nei i år. Pepperkaker, kakemenn,Sara bernard,kransekake, krumkaker,kokosmakroner,berlinerkranserog julebrød står på listen iallefall. Får risboller og delfiakake.

Baker bordstabbel, te kake og sjokolade kulet med havre er det jeg vanligvis baker for det er det som blir spist. Har bakt fattigmann, goro og rosettbakkels.

Vi har faktisk ingen tradisjon for noe spesielt, annet enn at mamma pleier å invitere meg og søsteren min på "pepperkakebaking", tipper 3-åringen får bli med på det i år.

Men ellers er det ingen kaker vi "må" ha her :) Jeg er ikke så glad i julekakene uansett, er mest ribba og riskremen jeg ser frem til :p Og rakfisk!

Men vi pleier som sagt å lage pepperkaker, og jeg kjøper nok en boks eller to. Har hendt jeg har bakt sånne berlinerkranser, men det blir det ikke i år fordi jeg ikke vet hva som kan erstatte egg :p

OG selvsagt peppekakehus. Alle barnebarna pynter hvert sitt med farmor og farfar.

Har ikke noe spesielt jeg baker, jeg pleier mest å hamstre hos den eldre garde :p Men har som regel laga risboller og karamellpinner. Får se åssen det blir i år, skal antageligvis ikke være hjemme før på nyttårsaften.

Sirupsnipper, berits brune pinner, mørlefser, suksessterte og rundstykker er noe jeg MÅ bake hvert år!:)

Baker stort sett bare pepperkaker selv. Pleier å få et stort lass krumkaker og brune pinner fra mamma/mormor.
Søsteren min og jeg pleier å lage marsipangodt og sjokolade, det er tradisjon :happy:

Back
Topp