Julebakst

scully

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Kva har de baka til jul? Her har eg ikkje begynt før i dag..bedre seint enn aldri! Andre brett med brune pinnar står i ovnen, og mandelflarn er på veg :) veit ikkje om det blir fleire sortar. Snuppa har baka julemenn hos svigers, så det har vi.

Her har det kun blitt pepperkaker, i dag. Sambo og minsten som sto for bakinga :) Min svoger hadde laga deig som vi fikk :P
Ellers får vi litt småkaker fra mamma. Blir ikke spist så mye i jula her så så mye baking trengs ikke.....

har bakt første sort i dag jeg også, kakemenn..
Har lyst til å lage pepperkaker, berlinerkranser og familiens jule-krydderkake.
Men det finnes jo ikke energi til dette! Hjelpes meg!
Kanskje i morgen :P

Har bakt havreflarn for noen dager siden og i kveld har jeg bakt sjokoladekuler med havregryn rullet i kokos. Tenkte jeg skulle lage noe nougatkonfekt og marsipan med sjokoladetrekk. Er egentlig bare teit å lage, for det blir til at jeg går rundt og småspiser døgnet rundt og tomt før jeg vet ordet av det... :)

Her begynte jeg i dag. Skal lage sarah bernard, men orka bare å lage bunnen. Får ta resten i morra :) Skal også prøve meg på hjemmelaget karamellpudding for første gang, det kan bli spennende så ør jeg er for tida, hehe :P

Har baket fine rundstykker, groviser, vannkringler, havrekjeks med sjokolade og eplekake :)

Jeg syns det er kjempekos å lage litt forskjellig julebakst, i år har jeg lyst å lage litt vepsebol. Skulle ha lagd en del andre sorter i advent også men tiden har gått så mye med på å være hos min far som er kreftoperert for 1,5 mnd siden og ennå ikke utskrevet :/ Kanskje jeg blir å lage litt i romjulen, litt vel sent, MEN det er bare så godt med litt julebakst i skapet ;) Men, det må bli litt enkle varianter tenker jeg :) her får jeg hvertfall inspirasjon :)

Vi har bakt pepperkaker, brune pinner og serinakaker :) Blir nok krumkaker etterhvert også.

Jeg kommer ikke til å bake noe som helst. Orker rett og slett ikke. Pleier å ha mellom 5 og 7 sorter + silderetter, men i år så blir det ikke noe. Har ikke hatt ork til å pynte til jul engang. Heldigvis skal vi bort på julaften, og alle der vet situasjonen, så kommer nok til å kapre sofaen der :)

Tok baksten heldigvis tiiidlig i år. Starten av desember å fryste ned.
Cola stenger
Pikekyss
Pepperkake og pepperkakehus
Også kokkosmakroner :)
Blir nok sånn havregryn sjokoladekuler opplegg i mellomjula. Er så enkle :)

bakt pepperkaker og serinakaker... hadde planer om å lage kola-kaker og, men får kanskje gjøre det i romjulen :D

Back
Topp