Jule- og desemberskravle :)

ungene spiller sjakk. 10 åringen lærer 7 åringen. For å si det sånn, ingen av dem er veldig taktiske, men de har det gøy. Skal spille litt med oss innimellom for å gradvis utvikle dem litt til å tenke litt konsekvenser mer enn et trekk frem.
Her i huset er det ingen som kan sjakk:)

Vi har jo pr def et meget rotete hus, og med to foreldre som ikke er verdens beste rollemodeller på dette området, er guttungens rom et katastrofeområde. Kombinert med at han samler på alt mulig og ikke vil kaste noe. Å rydde dette rommet er slitsomt. Og samtidig lytte til regnet og titte borti hjørnet og være glad for at presenningen holder det tørt. Det er tungt arbeide rett og slett. Og jeg burde hatt med ungen, men dette er gutten vi sliter ekstremt med for tiden og akkurat nå spiller han tv spill med sin søster. Jeg utløser en verdenskrig samtidig som jeg avbryter en positiv sosial handling om jeg henter ham hit nå. Jeg må ha ham med på en del av det, men enn så lenge jobber jeg solo.
Høres ut som om det var best å løse det alene ja:)

Her i huset er det ingen som kan sjakk:)
Jeg fikk til 13 års dagen ifølge esken på det som finnes i mitt barndomshjem så jeg og min bror spilte altså i tenårene. Mannen sier han aldri har spilt før i høst men han har et så analytisk hode at han et langt bedre enn meg. Eldstemann lærte av en kompis i høst og mellomste lærer altså nå.

Og yngstemor sier oppgitt "jeg kan ikke spille sakk"

(never mind at jeg fikk en mail fra Sandvik om treåringen som sier at mot slutten av dette leveåret, altså når hun næmer seg fire, skal hun kunne snakke i setninger på 4-5 ord (det må da vel være lite for en fireåring? Mine har snakket lenger enn som så når de er 2?), ha sluttet med bleier, kunne hoppe og hinke og balansere litt og kopiere enkle former sirkel. Men sjakk er vel ikke forventet helt enda...)

Høres ut som om det var best å løse det alene ja:)
Han er tatt med på et par slå runder. Egentlig får ikke jeg lov å hjelpe ham fordi jeg kastet en ting så i troen på at vi hadde til over nyttår lot jeg det ligge, men så kommer pappa i morgen for å ta ned litt av taket, så jeg tar videre i morgen tidlig om han vil eller ei

Jeg fikk til 13 års dagen ifølge esken på det som finnes i mitt barndomshjem så jeg og min bror spilte altså i tenårene. Mannen sier han aldri har spilt før i høst men han har et så analytisk hode at han et langt bedre enn meg. Eldstemann lærte av en kompis i høst og mellomste lærer altså nå.

Og yngstemor sier oppgitt "jeg kan ikke spille sakk"

(never mind at jeg fikk en mail fra Sandvik om treåringen som sier at mot slutten av dette leveåret, altså når hun næmer seg fire, skal hun kunne snakke i setninger på 4-5 ord (det må da vel være lite for en fireåring? Mine har snakket lenger enn som så når de er 2?), ha sluttet med bleier, kunne hoppe og hinke og balansere litt og kopiere enkle former sirkel. Men sjakk er vel ikke forventet helt enda...)
Hehe, sjakk er nok ikke forventet ennå nei:P
Setninger på 4-5 ord hørtes lite ut for en 4-åring ja?

Back
Topp