Jule- og desemberskravle :)

ungene spiller sjakk. 10 åringen lærer 7 åringen. For å si det sånn, ingen av dem er veldig taktiske, men de har det gøy. Skal spille litt med oss innimellom for å gradvis utvikle dem litt til å tenke litt konsekvenser mer enn et trekk frem.

Men, jeg innser at jeg må begynne på guttungens rom. Det meget, meget rotete rommet hans. Og trolig like gjerne starte på gjesterommet deretter, det som jeg egebelig skla begynne på i vinterferien.

Evt ta gangene først.

For ja, kontakter vi forsikringen så kommer en takstmann. Og, vel. Rommet er nesten ikke fremkommelig pr nå. Og huset generelt rotete (vi kom jo aldri i mål til jul) og dette har jeg ikke før jeg maste en gang for mye i kveld innsett at er mye av årsaken til at han somler. Han hater å ha folk inn i huset. Siden vi ikke har orden

Så min oppgave i kveld er å fremdrive litt orden i den delen av huset man kommer inn og det hovedsakelig rammede rommet. Gjesterommet er også i nybygget men forhåpentligvis ikke berørt.

(nybygget er 14 år gammel forresten)

Vi har jo pr def et meget rotete hus, og med to foreldre som ikke er verdens beste rollemodeller på dette området, er guttungens rom et katastrofeområde. Kombinert med at han samler på alt mulig og ikke vil kaste noe. Å rydde dette rommet er slitsomt. Og samtidig lytte til regnet og titte borti hjørnet og være glad for at presenningen holder det tørt. Det er tungt arbeide rett og slett. Og jeg burde hatt med ungen, men dette er gutten vi sliter ekstremt med for tiden og akkurat nå spiller han tv spill med sin søster. Jeg utløser en verdenskrig samtidig som jeg avbryter en positiv sosial handling om jeg henter ham hit nå. Jeg må ha ham med på en del av det, men enn så lenge jobber jeg solo.

Vi har jo pr def et meget rotete hus, og med to foreldre som ikke er verdens beste rollemodeller på dette området, er guttungens rom et katastrofeområde. Kombinert med at han samler på alt mulig og ikke vil kaste noe. Å rydde dette rommet er slitsomt. Og samtidig lytte til regnet og titte borti hjørnet og være glad for at presenningen holder det tørt. Det er tungt arbeide rett og slett. Og jeg burde hatt med ungen, men dette er gutten vi sliter ekstremt med for tiden og akkurat nå spiller han tv spill med sin søster. Jeg utløser en verdenskrig samtidig som jeg avbryter en positiv sosial handling om jeg henter ham hit nå. Jeg må ha ham med på en del av det, men enn så lenge jobber jeg solo.
Skjønner du ikke vil forstyrre han men samtidig må, er vel greit å få en skikkelig opprydding når dere først starter

Skjønner du ikke vil forstyrre han men samtidig må, er vel greit å få en skikkelig opprydding når dere først starter
Ja, jeg fikk ham ned så han var med litt og er dels innstilt på at jeg skal ta mer og han må være med. Sosialt psykisk eller hva det enn er sliter han enormt for tiden og jeg veier mine valg grundig og det å ta rommet hans er i seg selv ikke noe jeg ville gjort mot ham nå om jeg ille måtte. Men det må vi. Jeg tar det litt etter litt.

Ja, jeg fikk ham ned så han var med litt og er dels innstilt på at jeg skal ta mer og han må være med. Sosialt psykisk eller hva det enn er sliter han enormt for tiden og jeg veier mine valg grundig og det å ta rommet hans er i seg selv ikke noe jeg ville gjort mot ham nå om jeg ille måtte. Men det må vi. Jeg tar det litt etter litt.

Får han noe hjelp til det han sliter med?

Får han noe hjelp til det han sliter med?
Han går til helsesøster og prater men nå er det jo ferie. Det skjer i skoletiden nemlig. Jeg skal snakke med henne igjen etter ferien og se hva hun tenker.

Han går til helsesøster og prater men nå er det jo ferie. Det skjer i skoletiden nemlig. Jeg skal snakke med henne igjen etter ferien og se hva hun tenker.

Bra han har noen i alle fall :) Håper han får det bedre raskt :)

Det skjønner jeg

Det skjønner jeg
Men vi skal få tatt det. Begynte forsiktig i dag, tar en god del i morgen og avhengig av hva som skjer i forhold til taket så tar vi det videre i løpet av året dels meg/faren, dels han også.

Gjestene sendt ut døra og ungene sendt i seng. På vei i alle fall.

Legg dere, jeg er trøtt og vi legge meg. Klokka er halv ett!

Fått en i seng og en nesten når manne sier, "jeg ringer far din" min tanke er den samme som pappa sin. Han svarer "hei, hva har vi glemt?" men nei. Det drypper vann fra taket på rommet til eldste.

Over hans rom er det veranda. Og det drypper i hjørnet inn mot skjøten mellom huset og påbygget som altså er disse nye soverommene
Å nei så kjedelig!!:(

God morgen

Det er fredag. Jeg har ferie, mannen skal jobbe litt. Lite planer.

Ja, det er jo den ryddingen av guttungen rom som står på min plan for dagen da. Litt etter litt.

Back
Topp