Jule- og desemberskravle :)

Hvordan går det nå?
Det har ikke kommet mere vann og man har besluttet å vente med å ta ned taket Jeg er ikke helt enig i hvor lenge man skal vente med det, men vi får se

Det kommer ikke vann, og er ikke synlig fukt, tørker skal inn og vi får se hva det blir til

God jul :)
Her er pappaen og eldste frøken stått opp. Baby sover, og jeg ligger inntil han så han skal fortsette med det.
Gleder meg til å stå opp, se glitrende og spente barneøyne, spise god frokost og bare være sammen.
Håper dere har hatt en fantastisk jul hittil!❤️

Vi har ikke bygget på så jeg vet ikke hvor lenge det er siden. Står kanskje i salgspapirene antar jeg

Vi har bodd her i seks år og det var ikke et nytt påbygg dengang heller så ser har nå stått i ganske mange år

De festet en pressening på verandaen nå og da sluttet det nå i alle fall å dryppe. Vi får se, pappa kommer tidlig i morgen (vi har jo treårsdag her fra 13 men han kommer før det. Og gitt at jeg altså nå et på vei i seng høres det tidlig ut . ) og tar ned ei list eller to og noe av taket for å se hvordan det ser ut bak der.

Mannen sier vi må undersøke om det kan dekkes av forsikringen for vi har visst en super-forsikring som skal dekke mer enn vanlig så da må vi ringe dem også. Men det er jo jul. Standard dekker trolig ikke sånt. Men vi vet jo ikke hva som har skjedd heller. Bare at det kom drypp drypp og nå gjør drt ikke det. Men pressening på verandaen skrudd fast i veggen og lagt diverse tunge ting på den er jo ikke en permanent løsning akkurat.

Nå må jeg i alle fall legge meg.

Guttungen ligger i vår seng så mannen tar hans "passe vannet" som han sier. Jeg legger meg med yngste da. Og altså eldste. Sove noen timer før en ny dag.
Høres travelt ut! Håper det ordner seg

Høres travelt ut! Håper det ordner seg

Pappa og mannen er enige om at det ordner seg. Så det gjør sikkert det. På et vis. Det blir spennende å se hvordan for det kommer jo altså på ukjent.vis vann inn i huset Rolig altså fra det området som nå er dekket av pressening....

Pappa og mannen er enige om at det ordner seg. Så det gjør sikkert det. På et vis. Det blir spennende å se hvordan for det kommer jo altså på ukjent.vis vann inn i huset Rolig altså fra det området som nå er dekket av pressening....
Huff!

Ja, kjipt. Virkelig. Mannen mener vi har forsikring som dekker det. Jeg håper det. Men uansett antar jeg at rommet bør ryddes. Det bor en tiåring der. Som elsker lego, aldri rydder, samler på streiner, legosesker han tror han skal lage noe av. Der er tusen Donald blader, senga så full av ting at man ikke kan strekke seg ut, klær og bøker og... Ja. Enten vi må fikse eller andre fikser så må rommet ryddes, muligens tømmes, så vi har en jobb å gjøre

Jeg er glad det stoppet av pressening over rommet hans for det betyr trolig at det er bare på den siden, at det ikke kommer inn et helt annet sted, så vi må ta gangen og evt i verste fall gjesterommet også...

Det har ikke kommet mere vann og man har besluttet å vente med å ta ned taket Jeg er ikke helt enig i hvor lenge man skal vente med det, men vi får se

Det kommer ikke vann, og er ikke synlig fukt, tørker skal inn og vi får se hva det blir til
Godt det ikke kommer mer vann inn

Back
Topp