Jule- og desemberskravle :)

Kvelden før kvelden! Er dere klare??
Nei ikke enda

Bake sjokoladekake og koke gele.
Lage sjokoladetrøfler med og uten sukker
Vaske gulv på kjøkkenet og stua og ned trappa.
Egentlig støvsuge kjelleren, men kan man det når ungene ligger i tilstøtende rom? Koste kjelleren trolig.

Reelt skal jeg ha opp seks panelgardiner også. Lin desverre så der er et herk å stryke Brodert med gulltråd så strykes fra baksiden. Uten ekstremt høy varme. Jadda. Men det blir veldig julestemning derom jeg får dem opp.

Det begynner å ligne på jul. Vi har juletre i stua, rett nok ikke helt komplett pyntet før ungene gikk i kjelleren og mannen begynte å lage mat, yngste er trøtt.

Vi får gjøre det ferdig uten henne etterpå og så skal vi ha frem noen kasser med pynt. Noe før og noe etter ungene legger seg antar jeg.

Men først mat.
O’ herlige jul!!❤️

Men dette blir en sen kveld

Ikke begynt på kaka enda. Og ikke pyntet annet enn treet og gulvet tenger fortsatt mopping.

Nå skal jeg legge yngste. Er jeg heldig har mann og barn begybt å pynte når hun har sovnet sånn at vi kan legge dem etter hovmesteren.

Så blir det kake og gele og trøfler etterpå
Og resten av pyntingen
Håper ikke det blir altfor sent:)

Håper ikke det blir altfor sent:)
Det blir nå vanligvis det lille julaften her.

Men nå er yngstemor i seng og jeg minnes lille julaften for tre år siden når jeg også drev til langt på natt.... Omtrent på denne tiden gikk vannet...

Det blir nå vanligvis det lille julaften her.

Men nå er yngstemor i seng og jeg minnes lille julaften for tre år siden når jeg også drev til langt på natt.... Omtrent på denne tiden gikk vannet...
Rart å tenke på❤️

Rart å tenke på❤️
Rart å tenke på. Og på at jeg likevel ikke helt innså det (det var jo ikke splæsj heller da altså) men fortsatte å lage jul til godt over midnatt.

Og det skal jeg nok i dag også.

Kaka er i ovnen. Der skal den stå en times tid. Tøflene står i kjøleskapet Der skal de stå til jeg har tid til dem sent i kveld en gang eller noe. Evt egentlig gjerne over natten så jeg akkurat. Ja. Hmm. Til i morgen tidlig?

Back
Topp