Julaften

Feirer alltid hos min mamma, så hun står for matlagingen heldigvis ;) Har termin 30. november, så ungen kommer i alle fall 2 uker før julaften, så regner med at jeg føler meg pigg nok til å ha vanlig julefeiring :) men deilig å slippe og tenke på stress rundt matlagingen og at huset skal være rent og ryddig :p

Vi har ikke bestemt oss for hvordan julen blir i år. Ville egentlig vært hjemme bare oss, men er redd det blir kjedelig for storesøster med en potensielt fjern mamma i ammetåka og pappa som skal ordne mat og styre. Mer sannsynlig at vi blir hos svigers, problemet er at jeg ikke slapper så godt av der. Det er heldigvis bare en kveld da...

Ja, selvfølgelig er det kos :) men merker jo at jeg savner å ha mange rundt meg. Er vokst opp med feiring sammen med 10-15 personer :p
Men etter svigermor døde, har vi klart å skape vår egen tradisjon :)
Oi, såpass ja.. :P Jeg er så vant til at vi alltid reiser vekk til familie til jul, jeg. Har aldri feiret hjemme :)

Jeg har termin på julaften, men jeg håper å få snuppa før. Eventuelt bli satt i gang en uke før kanskje. Forrige svangerskap ble jeg satt i gang for da var jeg så sliten.

Planen er hvertfall å være hos svigers. Det kan bli interessant med 3 andre unger i alderen 6-8 år med støy...
Ja, det kan bli interessant. Håper du føler deg opplagt til det da :)

Jeg er litt usikker! Har termin på julaften, men regner med at de kommer en god stund før. Vi bor langt unna familien, så lurer på om jeg skal invitere alle til oss. Er litt redd for at det blir for mye med masse besøk akkurat da, men de er flinke til å hjelpe, og de største barna må jo få skikkelig julefeiring!
Er det jeg også er redd for at jeg er altfor sliten til å orke å ha besøk eller reise på besøk. Sønnen til samboeren er hos sin mor sånn han får feiring uansett om ikke vi feirer i år heldigvis :)

Her blir det jul her hjemme med min pappa, min mamma og min lillebror :D

Satser på at lillebror kommer før jul (termin 16)
Skulle vi plutselig være på sykehuset lager mamma å pappa jul for guttene våre :D
Det er jeg evig takknemmelig for :)
Det er greit når man har familie som kan hjelpe til og ordne ja :) Blir litt lettere da

Vi har ikke bestemt oss for hvordan julen blir i år. Ville egentlig vært hjemme bare oss, men er redd det blir kjedelig for storesøster med en potensielt fjern mamma i ammetåka og pappa som skal ordne mat og styre. Mer sannsynlig at vi blir hos svigers, problemet er at jeg ikke slapper så godt av der. Det er heldigvis bare en kveld da...
Nei, jeg kjenner veldig på den at uansett hvordan planene blir, så skal jeg IKKE til svigers hvertfall :P Jeg klarer ikke å slappe av hos de

Jeg kommer til å få lille jenta ca 3 uker før julaften. Det blir til at vi feirer jul hos min familie i år, som bor like borti gata, da vi tenker at det blir enklest. :)

Det er greit når man har familie som kan hjelpe til og ordne ja :) Blir litt lettere da

Blir veldig enkelt da ja :D
Og guttene fortjener en god/fin jul uansett :D

Vi feiret for første gang sammen i fjor, hjemme hos mine foreldre her i Oslo. Så i år skal vi i utgangspunktet til svigerforeldrene mine 1,5 time unna. Har termin 10 desember, så satser på/krysser fingrene for at snappa kommer i god tid før julaften. Svigermor har sagt at vi må føle litt på det selv. Kanskje vi ender opp med å bli i Oslo. Får nesten føle litt på det når vi nærmer oss :)

Har termin 19, og vi skal være hjemme i år. Vi bor langt unna begge familier, så de kommer hit i år, men har gitt klar beskjed om at ingen får overnatte, de får finne seg et hotell! Min familie kommer nok til oss på julaften, men alt er ikke helt avklart enda. Tenker det uansett er greit å få mamma til å lage mat og sånt, og så er jeg mest komfortabel med min egen familie hvis jeg føler meg litt sliten og utafor. Skulle vi være på sykehuset får de nå bare låne leiligheten og feire uten oss, eller utsette det til vi kommer hjem. Svigers bor lengst unna, og de kommer i løpet av romjula hvertfall :)

Ja, det kan bli interessant. Håper du føler deg opplagt til det da :)
Jeg har vel strengt tatt ikke noe valg om jeg er opplagt eller ikke. He he he

Håper hun kommer før julaften. Viss vi ikke er på KK så tipper jeg på grøt hos svigers og pinnekjøtt og pakker hos mine foreldre.
Tiden vil vise, vanskelig å planlegge med tanke på at det er første barnet våres og aner ikke når hun kommer og hvordan ting går seg til. :)

Vi drar til mine foreldre som vanlig. Jeg har jo født innen juleaften da jeg har termin 9 des. Har sagt ifra at jeg sikkert ikke kommer til å pynte meg så veldig. Ikke sikkert vi blir hele kvelden heller. Tar det litt som det kommer og hva jeg orker.

jeg hadde iallfall ikke skjemt meg om jeg kom i joggedress :smiley-bounce015 kan fint finne på sånt når det er så få folk :)

Jeg har termin 13. Men er innstilt på at han ikke kommer før veldig tett oppi julaften. Tipper han kommer 22. I såfall blir det en rolig jul hjemme bare jeg, mannen og ungene (vi har 3 stk da). Vi har nettopp flyttet på tvers av landet og har ikke nær familie her.

Skulle han komme på eller før termin, tar jeg det som en bonus og da får vi eventuelt vurdere å kjøre hjem til familie til jul.

jeg hadde iallfall ikke skjemt meg om jeg kom i joggedress :smiley-bounce015 kan fint finne på sånt når det er så få folk :)
Nei, herregud. Man har akkurat født og jul blir det jammen meg om en person dukker opp i joggedress. Det er lov til å fire litt på kravene om man får det mer behagelig av den grunn. Pynte seg kan man gjøre neste år ;)

Back
Topp