Julaften

charloyte

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Hva skal dere på julaften? Skal dere lage til jul selv? Vi har flyttet inn i nytt hus, og vil jo feire her. Vi hadde tenkt til å be svigerforeldrene mine, men de påstår jeg ikke kommer til å klare å lage julemiddagen siden det da bare er 3 uker til termin. Dere som har vært gravide før, har dere noen erfaringer? Og, hvordan løser dere det son har termin i januar?

Være hjemme med barna i år :) rolig jul <3

Vi kommer til å veksle litt mellom hjemme og hos svigers tror jeg, men vi bor veldig nært hverandre. Gjorde det i fjor også, og det funket fint. Med termin like etter nyttår kan jo alt skje da, så vi får ta det litt som det kommer:p Er jo godt å lage jul i eget hus også, og begynne å lage sine egne tradisjoner også:)
Kan ikke svigerforeldrene dine komme til dere, og så hjelpe til med middagen og sånt da??:)

vi skal til svigers på julaften :) med min familie også :) og jeg har overhodet ikke tenkt å prøve å være vertinne i jula.... har i grunnen ikke tenkt å lage flere middager enn jeg må, så har sagt at jeg sier jatakk til alle invitasjoner haha. 9 dager igjen på julaften så regner med jeg har mer enn nok med magen og meg selv akkurat da.....

Hva skal dere på julaften? Skal dere lage til jul selv? Vi har flyttet inn i nytt hus, og vil jo feire her. Vi hadde tenkt til å be svigerforeldrene mine, men de påstår jeg ikke kommer til å klare å lage julemiddagen siden det da bare er 3 uker til termin. Dere som har vært gravide før, har dere noen erfaringer? Og, hvordan løser dere det son har termin i januar?
Har en mor som sier akkurat det samme! At jeg ikke kommer til å klare å lage julemiddagen så de bruker det som unnskyldning... Jeg driter i det :-)
Her er det åpent hus hele dagen, de som vil av familie og venner kan komme på besøk om de ønsker. Julekvelden blir feiret hjemme hos oss så får de som vil feire sammen med oss :-) Liker å være sammen i jula, men ikke nødvendigvis med alt det styret som følger. Her går vi for avslappet jul :-)

Vi skal til foreldrene mine slik at jeg slipper å styre med matlaging. Med termin 1. januar kan alt skje og jeg kan ligge på sykehuset for alt jeg vet. Hadde ikke vært problem å hatt julen hjemme da mannen min gladelig hadde stilt opp og laget maten men greit å slippe med knapt en uke til termin. Vurderer heller å invitere til noe lett eom kaffe og kake på enten første eller andre dag hvis ikke noe har skjedd innen den tid da;-)

SKal feire hos foreldrene mine. Det er de beste julaftene synes jeg :) Da feirer vi akkurat som vi gjorde når jeg var barn. Elsker jula og juletradisjoner og har ett håpløst barnslig forhold til jula. Nesten så jeg fortsatt tror på julenissen ;) vi blir 4 barn mellom 2 og 5 år så blir livlig. Samt meg og min samboer, mine to brødre og deres samboere så dette blir en helt perfekt jul i mine øyne <3 Gleder meg masse allerede :)

Vært gravid to ganger tidligere i jula. Er tungt, men set funker. I år har jeg faktisk krypet til korset og spurt svigermor om vi kan ha jula hos dem :P men hvis du selv føler du kommer til å være i form for det. Kjør på :)

Her skal vi være hjemme hele jula, men på julaften skal vi feire hos foreldrene mine. Men de bor type 100 m fra vårt hus, så jeg kan gå hjem og hvile hvis det blir nødvendig. Evig takknemlig for at vi får julemiddag hos de. Hadde nok ikke orket å lage til selv så.

Alt kommer an på når mini kommer :) men tradisjonen er at vi drar til mannens familie i Danmark :)

Jeg er ikke sikker på hvor vi skal være enda. Det er helt sikkert at vi skal til en av mine svigerforeldre. Er første gang vi skal feire jul sammen på den siden og siden de er skilt, har de ikke helt klart å bestemme om vi skal være her eller der første året... Så det blir spennende å se :-P er vant til å feire jul hjemme hos mine foreldre med hele storfamilien på plass :-) , så blir annerledes i år. Alle bor i oslo-området så uansett hvor vi havner, er det ikke langt unna :-)

Vi skal ha jul hjemme hos oss i år <3 Eller, vi spiser alltid hos besteforeldrene mine, også drar hele gjengen opp til oss for gaveåpning, kaffi og kaker :) I år skal også svigers være med vist alt går etter planen :)

Jeg holdt julen hos oss ifjor med familien på besøk og ja, det var hektisk med alt som skulle ordnes når jeg stod for det selv. Så i år når det kun er 4 uker til termin, så skal vi feire julaften hos svigers. Det sa jeg faktisk ifra om i sommer at jeg ikke ville holde jula hos oss pga tett på termin og mye stress, som ikke r bra for verken meg eller jenta i magen. Nå er jeg i tillegg sykemeldt 100% frem til perm pga rygg, bekken, besvimelser og kvalme/oppkast, så jeg var glad for at jeg var føre var, hadde ikke kunne holdt jul her i år for å si det sånn. Men vi er forskjellig så er sikkert flere av oss som klarer dét så tett på termin, hver graviditet er ulik og noen "sliter" mer enn andre. Jeg ble dessverre dårlig fra uke 26, og er nå i uke 31.

Vi skal ha julen hos oss, er min familie som kommer til oss. Hadde egentlig ikke tenkt å feire jul i år, siden jeg har termin 27.desember. Men vi satser på at jeg går over termin. Har også sagt at jeg nok ikke kommer til å orke å lage mat til alle, så pappa har meldt seg frivillig til å lage ribbe :)

Vi skal feire hjemme :-)
Jeg synes jo at julemiddagen hos oss, som er ribbe er innmarilettvint da, så jeg har ikke noe problem med å lage det med mindre jeg har rier...eller har en nyfødt en....
Det lager jo seg selv nærmest. Sausen er vel det som er mest styr med.
Mannen bidrar jo også..
Vi vil invitere pappa og gjengen til liddagen da de bor borti gata..
Jeg hadde termin 11. Februar med førstemann, og hadde jul da - det gikk helt fint, men var i bedre form da enn nå.

Vi feirer julen hjemme. Får besøk av mine foreldre og min bror. De skal bo hos oss i 5 dager og på juleaften er det akkurat en mnd til termin.
Ser ikke på det som noe stress at vi feirer her. Vi hjelpes hele gjengen med matlaging og ordning, så det går fint. Julevasken kommer jeg til å leie inn en ungdom borti gata til å ta seg av.
Mannen min har jobbejul, så fint at vi slipper å feire jul alene i Stavanger når alt av familie er oppe i Trondheim.

Noe så frekt, de kunne vel foreslå å selv steppe inn med matlaging?! Vi skal til svigers. Blir nok full fest der slik som ifjor :P var ganske artig. Vi feirer litt utradisjonelt med forskjellig type Mat. Jeg f.eks tåler ikke ribbe eller pølser, og liker ikke pinnekjøtt så jeg får kylling eller kalkun, spørs hva de lager :)

Noe så frekt, de kunne vel foreslå å selv steppe inn med matlaging?! Vi skal til svigers. Blir nok full fest der slik som ifjor :P var ganske artig. Vi feirer litt utradisjonelt med forskjellig type Mat. Jeg f.eks tåler ikke ribbe eller pølser, og liker ikke pinnekjøtt så jeg får kylling eller kalkun, spørs hva de lager :)
Av ren nysgjerrighet bare :P Hvordan kan man ikke tåle ribbe eller pølser?

Back
Topp