Jula 2016

Mymlen

Glad i forumet
Er jo lenge til jul enda, men har dere begynt å tenke på hvor/hvordan julefeiringa blir i år som høygravid? :) Feirer dere hjemme eller satser dere på å bli bedt bort til familie/venner?

Her kommer litt av familien min til oss men vi tar julemiddagen og feiringen hjemme hos svigers siden vi har lite plass i leiligheten. Passer og ganske bra for min del for da blir jo oppgavene fordelt mer på alle - så slipper jeg å slite meg ut i jula ;)

Her skal vi til svigers :)

Enten blir det hjemme hos oss med mamma og mannen hennes på besøk (som nok steller det meste), eller så blir selve kvelden feiret hos svigers (som er naboene våre). :) da har vi pleid å åpne gavene hos oss, så vi kan sitte oppe sammen etter at vesla har lagt seg, og dessuten er det jo hun som har mest gaver, så vi kan åpne dem og leke her, og slippe å frakte alt det tilbake hit er veldig greit :p

Tenker mer på julevask/rydding og ellers småting. Hvis mamma er her så er det mye hjelp. Hvis ikke tenker jeg vi bare senker kravene. Kommer ellers til å ta julegaver tidlig, og kalendergavene er jeg nesten ferdig med. Pleier uansett å være i god tid med slikt, bedre for økonomien å spre det utover likevel :)

Vi skal på hyttetur! Så håper ikke babyen kommer tidlig :P Men har jo termin den 21. januar, så burde vel gå bra ;)

Blir nok hos svigers, orker nok ikke å ha hjemme... Tenkte også å begynne å tenke på julepresanger allerede. Hater julekaoset, så kommer ihvertfall ikke til å storme butikkene høygravid :p

Enten blir det hjemme hos oss med mamma og mannen hennes på besøk (som nok steller det meste), eller så blir selve kvelden feiret hos svigers (som er naboene våre). :) da har vi pleid å åpne gavene hos oss, så vi kan sitte oppe sammen etter at vesla har lagt seg, og dessuten er det jo hun som har mest gaver, så vi kan åpne dem og leke her, og slippe å frakte alt det tilbake hit er veldig greit :p

Tenker mer på julevask/rydding og ellers småting. Hvis mamma er her så er det mye hjelp. Hvis ikke tenker jeg vi bare senker kravene. Kommer ellers til å ta julegaver tidlig, og kalendergavene er jeg nesten ferdig med. Pleier uansett å være i god tid med slikt, bedre for økonomien å spre det utover likevel :)

Har tenkt å begynne å skrive opp julegaveliste, men i år blir det nok kun til de nærmeste siden vi trenger å kjøpe inn mye til babyen og jeg vil ha det meste klart før jul så vi slipper å styre med babyinnkjøp midt i jula og begynne å skru møbler i siste liten.

Blir nok hos svigers, orker nok ikke å ha hjemme... Tenkte også å begynne å tenke på julepresanger allerede. Hater julekaoset, så kommer ihvertfall ikke til å storme butikkene høygravid :p

Helt enig med det å slippe å ha det hjemme! Jeg elsker egentlig jul og alt det som bringer men tviler på at jeg er like gira med en stor kulemage :p

Nettshopping, beste som finnes! Spesielt i forhold til julegaver, slippe å bære rundt på poser mens man svetter i boblejakken sammen med folk som stresser og bøller :D så kan man ha en julefilm i bakgrunnen og drikke kakao mens man finner de beste prisene og har tid til å tenke. blir ikke bedre enn det :D

Nettshopping, beste som finnes! Spesielt i forhold til julegaver, slippe å bære rundt på poser mens man svetter i boblejakken sammen med folk som stresser og bøller :D så kan man ha en julefilm i bakgrunnen og drikke kakao mens man finner de beste prisene og har tid til å tenke. blir ikke bedre enn det :D
Ja tenkte å begynne å tråle nettet allerede nå. Ebay har så masse gøy, starter jeg der blir det nok handling av både brukbart og masse tull men :p

Ja tenkte å begynne å tråle nettet allerede nå. Ebay har så masse gøy, starter jeg der blir det nok handling av både brukbart og masse tull men :p

Spørs liksom hva man forventer, tenker jeg :) har fått mange fine kalendergaver og gaver til vennene til vesla (my little pony-ting, klistremerker, magnetbokmerker, smykker osv), mens for to år siden kjøpte jeg flere små esker med lego, og det viste seg jo å være dritt som ikke ville henge sammen. :p

Her er vi dem som har størst plass å være på. Å hadde bestemt vi skulle være hjemme hos oss i år pga ungene. Lettere med legging og slikt. Pluss at nå har jeg tatt over servise etter mamma (asjetter og slikt vi bruker til jul ) , så må vell bare stå for det da. Inviterer søsken og mamma. Så hjelper nokk mamma med maten. For det har jeg aldri laget selv før.

Vi reiser til svigers, så håper lillesøster ikke kommer for etter 2. Juledag :) Vil helst slippe lang reisevei og ferge, og ikke minst det å da måtte føde på Stord.

Spørs liksom hva man forventer, tenker jeg :) har fått mange fine kalendergaver og gaver til vennene til vesla (my little pony-ting, klistremerker, magnetbokmerker, smykker osv), mens for to år siden kjøpte jeg flere små esker med lego, og det viste seg jo å være dritt som ikke ville henge sammen. :p
Har lært nå, men gikk på et par smeller i begynnelsen. Lurt å lese teksten og ikke bare se på bildene. Bestilte leker og bamser som fikk plass i håndflaten :hilarious: Men nå sjekker jeg alltid hva inch er i cm:p Har også funnet masse fint asså. Tenkte på å kjøpe forskjellig personlige ting, gravert med navn og slik, perfekte julegaver :)

Her blir det heime! Første jul i nytt hus. Syns det er så stress med kjøring frem og tilbake med pakker og barn! Så blir rolig kveld med barn som legger seg når dei er trøtt :-)

Her blir det nok sammen med svigerfamilien:) blir veldig koselig. Hadde vi hatt plass hadde vi nok hatt det hjemme, men det får bli når vi får kjøpt oss hun engang:P

Herregud - kom jo helt i julestemning av dette! Gleder meg allerede :D

Herregud - kom jo helt i julestemning av dette! Gleder meg allerede :D

Hehe, jul er deilig! Elsker julefilmer og julemusikk og julegaver og all kosen :) og med barn blir jul bare bedre og bedre, det er så godt å gå skape egne tradisjoner og ta vare på familietradisjoner, lage jul for et barn med stjerner i øynene... Sukk :)

Jeg har termin 1.1, og foreldrene våre bor laaangt unna, derfor blir det julaften hjemme hos oss. Tenkte å være ferdig med alt til babyen, pluss alle julegaver i november, og begynne etter ferien.

Gruer meg litt til at det kanskje blir litt slitsomt, men jeg gleder meg også veldig til å feire jul hjemme hos meg selv sammen med samboeren for første gang! :-)

Back
Topp